TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nÃ¥)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462798  av Makk
 
Reiste ut til gutta boys i Fosnavåg å hentet diskoteket, subwoofere ikke innkjøpt for jeg planlegger å bare levere fra meg bilen til dem for støping av kasser eller noe nedi der fordi på passasjer siden har en luring skåret bort den blikkplata som går tvers over fra bensintank-tunnelen og bort til siden av bilen for å stappe nedi en skikkelig dårlig hjemmelaget kasse, dvs å lage helt like subwoofere her er ikke mulig uten å modifisere litt på andre siden også.

Tatt ut kassen å kastet den, skikkelig ræl, elendig utført.

Ellers så svarer ikke selger, jeg skulle gjerne hatt den pipa som passer på låsemutterne, men løsningen ble å dryle innpå en 16mm 12kant pipe å skru dem ut, får bare kjøpe nye bolter istedenfor.

11700,- for alt på bildet, det er gode kvalitetsdeler som er innhentet, jeg fikk meg en a-ha opplevelse med tanke på forskjellen på et komponentsett til 1300 kroner og ett til 3700 her en gang :D Så nå er jeg konsekvent på att høytalerne skal være av god kvalitet, man får igjen så mye mye mer lydmessig, slipper å ligge pine dem, og jeg har hørt ting i favorittsangene som jeg ikke visste var der en gang.

Stor forskjell.

(Unntatt Pioneer forsterkeren, den er noe som brukes opp igjen, fin til frontsettet)

Tenker montere forsterkere i Frunken, ser porno ut om man gjør det skikkelig der :)

Har også bestilt de større diskantdekslene man får til MR2, dem har dem enda på Toyota i systemet, kostet 450 for stykke, delenummerne er som følger :

67491-17041 Høyre side
67492-17041 Venstre side

I tilfelle noen har samme planene :)

http://stephenmason.com/pics/mr2audio_pod_face.jpg De til høyre, mye mye større og plass til gode diskanter bakom.

http://stephenmason.com/pics/mr2audio_pod_bottom.jpg

https://www.dropbox.com/s/1idhh4oq2imd5 ... 2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/xehsrasmvipjt ... 5.jpg?dl=0
 #462799  av magnesmurf
 
Du ble lurt av toyota? :lol: Skal ikke si noe om prisen på diskantdeksler, annet enn at toyota som regel tar 3x i pris ifht toyota japan. :wink:
Jeg sjekker alltid pris på del i japan, før jeg ringer toyota i norge og sjekker. Ryggelysbryter fra japan ca 130kr. Pris i norge 720kr... :wink:

Lønner seg med litt kvalitet på anlegg. Da holder det lenge også. Billige ting ryker som regel etter 3-4 år. :roll:
Så tror du blir godt fornøyd med focal og pioneer.

Trekk alt av kabler nytt. Det gamle er spinkelt og egner seg best som styrestrøm for rele med ny strømtilførsel :wink:
 #462801  av Makk
 
Nei til 450 kroner stykk så er jeg ikke vanskelig, bare det å ha revisjon 3+ parts med premium sound system tilgjengelig i deler fortsatt på en 30 år gammel bil er meget imponerende, å ikke akkurat en slitedel heller :D

Ja dette blir bra, jeg tror jeg er oppe i bil nummer 23 jeg skal bygge meg stereo i, Bassbrothers hver gang egentlig, har vært stor suksess tidligere :)

Kabler å alt blir nytt, noe annet er helligbrøde å blir belønnet med døden, eneste originalt som brukes opp igjen er signal fra tenning og memory for da følger det nøkkelen :D Går fint siden ingenting kobles på spiller, alle element er via forsterker, som man alltid bør uansett :D
 #462803  av ArildM
 
Fokal og Pioneer er en god kombo :)
Meget fornøyd med klasse D monoblokken vi brukte i Rav4n vår :)
Ellers fokal i MR2n nå, og det fungerer glimrende :)

Rev3 diskanthusene er supre, myye bedre plass i de :) Genial liten oem oppgradering :)
 #462805  av Makk
 
Jedna!

Hjulene er av!

https://www.dropbox.com/s/9l7r0q57a4ynm ... 7.jpg?dl=0 + 1x rubbish subwoofer

Litt artig at dem har brukt et ground zero element til 2500 kroner i den jalla kassa der, hvem har regnet ut litervolum i den da, Julenissen? Der var jo bare plass til magneten inni, og høytalerkabelen??? 4x 0.75 kvadrat :lol: :lol: Noobs.

https://www.dropbox.com/s/xu6urctdc511o ... 5.jpg?dl=0 Til spott å spe.

Måtte banke ut hver bolt etter bruk, det ble litt sketchy med en av den da den rundet seg, men det gikk fint ved å redusere fra 16 til 15 tolvkantpipe og smadre det inn med klubba :mrgreen: Nå skal det rett i båss, konen var vanlig type sa dem på ett dekksenter å dem hadde på lur muttere i vanlig sort.

https://www.dropbox.com/s/e94a6epltns0v ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ae0ifp453eh55 ... 5.jpg?dl=0
Bort med brune originale og inn med lakkerte slissede og dimpled, calipere går rent å fint med intakt håndbrekksfunksjoner, en glede., får ta fronten i morgen.

Fulle av ruststøv skjoldene, men dem har visst vært byttet for dem var kappet slik alle gjør det for å slippe presse lagring :D vasket rene så ble dem knall.

https://www.dropbox.com/s/5ymlblretkgey ... 4.jpg?dl=0 Faen for noe ÜBERjalla møkk.

https://www.dropbox.com/s/anu375urw711w ... 0.jpg?dl=0 Noe full garasjen siden alt er flyktning fra stormene vi har hatt her den siste uka :D :D

Bremseverk bak overhalt, holdere lakkert og til tørking, calipere skal også lakkeres før sammensetting igjen, det blir svart da det passer godt til bilen, rød skriker for mye på svart bil.
 #462806  av ArildM
 
Alltid godt når man kan komme i gang med å rydde opp i en bil, lære alle krinker å kroker å kjenne, og til slutt føle at det er ens egen og at ALT er slik man vil ha det :mrgreen: Ren terapi 8)
 #462808  av Makk
 
Bremser bak ferdige, lakkerte calipere, klarlakk gjenstår.

Fremre bremser overhalt og skiftet skiver/klosser.

Calipere framme like bra som bak.

Funnet dårlige cancer bars foran, rift i bremseslange foran, gamle foringer stabstag, oppbrukte demper beskyttelsesgummier og brune fjærer.

Bare å bestille deler ;)

Coilovers er på vurderingslisten, hva er å få med papirer som kan godkjennes??? Gidder ikke flere biler en må grine gjennom EU hver gang.
 #462809  av Makk
 
Enda en glede.

I vognkortet står det 205/45/16 foran og 225/45/16 bak.

Dvs 215/35/18 og 245/35/18 betyr en er godt under 5% regelen :D

Sto helt andre dimensjoner i min andre MR2 originalt, var nødt å ha like foran og bak der, da en av dem kom utenfor 5%

Kjekt å slippe krangle på godkjenning og med eventuelle parasitter langs veien!
 #462810  av magnesmurf
 
Makk skrev:Bremser bak ferdige, lakkerte calipere, klarlakk gjenstår.

Fremre bremser overhalt og skiftet skiver/klosser.

Calipere framme like bra som bak.

Funnet dårlige cancer bars foran, rift i bremseslange foran, gamle foringer stabstag, oppbrukte demper beskyttelsesgummier og brune fjærer.

Bare å bestille deler ;)

Coilovers er på vurderingslisten, hva er å få med papirer som kan godkjennes??? Gidder ikke flere biler en må grine gjennom EU hver gang.
Finnes coilovers fra KW og fra H&R som er TUV papirer på.
Holder en knapp på KW. Omtrent samme pris på de
Du må ha orginale fjærbeinstopper til begge to om de skal kunne godkjennes med TUV papirer. Anbefaler kjøp av nye. Ikke så ille pris fra amayama.
Hvis du vil spare litt penger så har jeg liggende et sett fjærbein fra i fjor med eibach fjærer og koni dempere. Ser 100% orginale ut pga innsats dempere og svarte fjærer, men senker jo litt. Så kan være en eller kontrollør vil kicke på de uansett. Har de allerede ute for salg i mr2 gruppa på face.
Vedlegg
DSC_0127.JPG
DSC_0127.JPG (4.03 MiB) Vist 376 ganger
 #462811  av Makk
 
Hvor hen selger dem disse settene?

Jeg ønsker hovedsaklig ikke å senke doningen, derfor er høydejusterbart kingkong for min del, om noen av dem er det da hehe.
 #462813  av magnesmurf
 
Makk skrev:Hvor hen selger dem disse settene?

Jeg ønsker hovedsaklig ikke å senke doningen, derfor er høydejusterbart kingkong for min del, om noen av dem er det da hehe.
Begge er høydejusterbare.
Google er din venn sånn i grunn.
BÃ¥de H&R og KW selges stort sett alle plasser der de selger motorsport og tuning utstyr.

Jeg handlet mitt KW sett gjennom driftworks, rett og slett fordi de er en stor butikk med mye gode tilbakemeldinger. De har drevet på lenge, og skulle det oppstå problem så svarer de raskt på henvendelser og har finanser til å betale tilbake.
Kan sikkert spare 1000-1500kr på å kjøpe på billigste jallaplass som kanskje er konk neste måned.
Merk at KW lages på bestilling. Så rundt 8 ukers leveringstid.
https://www.driftworks.com/kw-coilovers ... 2-w20.html
 #462814  av Makk
 
Ouch på pris, GPB er ikke akkurat favourable atm.

Får google litt om slikt selges i US for dollar har ramlet mye igjen, å nå som dem får en NPC til liksompresident så kommer den til å falle enda mer :D
 #462815  av magnesmurf
 
Makk skrev:Ouch på pris, GPB er ikke akkurat favourable atm.

Får google litt om slikt selges i US for dollar har ramlet mye igjen, å nå som dem får en NPC til liksompresident så kommer den til å falle enda mer :D
Lages i tyskland. SÃ¥ kanskje muligheter med Euro?
Evt prøver du en annen kjent butikk i Norge, uten at jeg kan komme på noen som har holdt på i lenger tid.
Us vil vel være dritt? Litt mtp først shipping dit og så shipping tilbake til EU, med de fraktprisene som er fra US om dagen på store tung ting..

Sjekket du forresten driftworks med norsk som valg? 1300Ish GBP pluss frakt og moms inn i norge er ikke så ille. Må uansett regne med 20k for et bra sett med coil overs.
 #462817  av Makk
 
Idk altså.

Kjørte 3 år med BC sine på GT4, ikke papirer, men fantastisk bra understell, synes 20k er litt veeeel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 37