TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463167  av magnesmurf
 
For all del. Er ikke skuffet over at toyota laget GR yaris. Bare litt skuffet over resultatet når bilen er såpass hypet opp.
Har sett at flere firmaer (hks, litchfield) jobber med å lage en løsning som snker setene lenger ned.
Når man får byttet ut fjæringen og senket setene er nok bilen vesentlig mer underholdene.

Har også sett at toyota på langt vei har bekreftet at det kommer en GR corolla, som skal lages i samarbeid med subaru.
Den skal visstnok benytter en 2.3 liters boxer, samme motor som kommer i nye GT86.
Uten at jeg vet så mye mer om bilen kan jeg hvertfall si at subaru har god erfaring med biler som er morsomme å kjøre.
 #463169  av celicat23
 
@ARILD Jeg har en audi a5 til 325.000kr i garasjen som jeg syns er for fin å bruke på vinteren, så 700k for en lekebil er så absolutt ikke for mitt budsjett heller :D Det trengs sponsing fra norsk tipping her, så absolutt alle andre behov er dekket før man kanskje sitter der med 700k man ikke helt vet hva man skal gjøre med... DA er yaris GR aktuelt :lol:

@MAGNE Får håpe de drar det like langt med utseende på corolla'en da også. Hvis det kun er en motor oppgradering så er det ikke like gøy. Hadde yarisen også bare vært en standard yaris av utseende så hadde det ikke vært i nærheten av så gøy som det er.
 #463171  av ArildM
 
Er noe med Homologerte biler som er utrolig tøft, tviler på at en GR Corolla blir i nærheten. Men de nye Corollaene er jo ganske stilige i fronten da, så jeg synes ikke de er ille i det hele tatt :)

Corolla er vel bygget på noe TNGA plattform eller hva de kaller det, så er spent på hvor langt de skal ta det, uten at jeg vet noe om hvor enkelt det er å implementere boksermotor+++ i eksisterende plattform.

Ellers er vel GR Yaris sånn som en ekte Toyota sportsbil skal være, litt kjedelig fra fabrikk, men det er bare fordi at du som eier skal få gleden av å modifisere den, og Toyota selv skal slippe alt ansvaret :lol: :mrgreen:
 #463177  av Makk
 
I dag starter slettingen av meg selv på det siste sosiale media som finnes, facebook.

Det er en helt sinnsvak fantastisk befrielse!

Bort fra kommunister, sosialister å andre konforme tapere som synes det er helt greit att de so faktisk bruker tid av livet sitt på å lære ett fag, skal betale for dems eksistens for du må jo vite at dem er jo "DE RIKE"!!!

Dra til helvette sosialistpakk, tør ikke gjøre en dritt face to face uansett :mrgreen: :mrgreen:

Dette er som første gangen man hadde seg med en brud, ekstatisk glede! :D
 #463178  av ArildM
 
Kan jeg få en AMEN :lol:
Har vært inaktiv på FB leenge, og hver gang jeg er innom for å kikke på MR2OC gruppen eller Old School Toyotas Norge får jeg bekreftet det igjen. FB gir meg ingenting :)

Så da bruker jeg heller dagene på Reddit , YouTube og MotortrendOnDemand :lol: :roll:
 #463179  av Makk
 
Praaaaise Jesus? :D

Alle burde drikke mer brennevin, da gjør en de tingene man går bare å prater om ellers hahaha.
 #463180  av ArildM
 
Unntatt Northug, han lever ut drømmen om å være racerbilsjåfør :lol: :mrgreen:

Browsa PrimeMR2 nå og ser til min forskrekkelse at jeg har kjøpt nesten alt jeg kunne ha måtte ha lyst på til mr2n. Skal man glede seg eller sørge? :lol: Får vel slå seg til ro med at man aldri er ferdig uansett, så noe må man kunne finne på å bruke litt penger på ila året, må vel begynne å browse ATS racing neste :mrgreen:

 #463181  av Makk
 
Ja dollaren blir bare mer og mer gunstig, den Berk downpipen jeg kjøpte av høy kvalitet m/flexen nede hadde kostet over 3000 kroner fra England pga pundet er så høyt.

Under halvparten å bestille den fra USA, så nå i disse tider er det gode tider å handle fra både Prime, mr2heaven, twosrus og ats racing, har handlet med alle sammen og dem er like bra alle, raske å sende er dem også, kvalitetsdeler.

Kjøpt litt forskjellig fra Ebay også, dem har offisielle sider der også, frakten til mr2heaven var helt idiotisk på siden dems en gang, men når jeg bestilte fra Ebay fra siden dems, da kom det jo under Ebay global shipping program, 1/3 av fraktkostnaden, ett lite tips om man reagerer på fraktpriser, sjekk Ebay siden til den du skal handle fra :D
 #463182  av ArildM
 
Godt tips :)
Global shipping greia til ebay er genialt, den fikser vel moms og alt når man betaler om jeg ikke husker feil? :)
 #463183  av Makk
 
Ja det stemmer, du slipper da også få deg en fin overraskelse i etterveien fra f,eks DHL med "behandlingsgebyr"

Du slipper også unna alle påfunn fra Posten, alt er ferdig betalt og man slipper tenke på det heller.

Generelt er frakten fra Ebay billigere også, vinn-vinn uansett.
 #463193  av ArildM
 
Snakker om sola (sider jeg ikke besøker så ofte) så tenkte jeg å stikke innom SQ engineering for å se om de fortsatt holder på. Og jaggu meg, dette var en av de bedre kittene for dynamo til 3s motorseriene:

https://www.sq-engineering.com/product/ ... nator-kit/

:mrgreen:
– Weight: Going from the original 3SGE Beams parts there is a total weight saving of near 4kg. For the earlier cast iron models this is increased to a massive loss that’s close to 6.5Kg!
Som nevnt tidligere, man finner alltid noe man har lyst på :lol: :mrgreen:

Bilde

EDIT:
Kode: Velg alt
It WILL NOT clear the driveshaft from a traverse gearbox. Therefore it can’t be used with the gearbox from either a front wheel drive, all wheel drive (all-Trac) or the rear traverse layout as used in an MR2.
Boo :lol:

https://www.huxracing.com/online-store/ ... p122557069
Er ett alternativ dog :)
 #463194  av ArildM
 
Da fikk nåværende IS chassis endelig en modell med V8, dog kun for det Amerikanske markedet :?

https://www.carthrottle.com/post/lexus- ... bhp-na-v8/

Bilde

Bilde

Så da kan alle "entusiastene" (ref internettkrigerne som aldri ville ha kjøpt en slik bil uansett) slutte å sutre og Toyota/Lexus kan glede seg over å selge 50 slike hvert år :lol:
Og om 30 år når disse bilene er verdt ingenting kan noen vurdere å plage seg selv med å bygge im en IS300h til en bil med manuell V8 til SVVs store frustrasjon :mrgreen: 8)
Livets sirkel 8)
 #463195  av OleST
 
Så det du egentlig skriver er at om 30ish år kommer en pensjonert arild til å søke SVV om motorbytte i millionkilometer lexusen?
 #463198  av ArildM
 
:lol: Hvem vet hva fremtiden bringer? :lol:
  • 1
  • 1095
  • 1096
  • 1097
  • 1098
  • 1099
  • 1138