ArildM skrev:Høres meget genialt ut
Er disse mulig å tilpasse til 3sgte også eller?
Ikke nok moment på bunn til at det blir særlig kjørbart med 3s.
Er du sikker? Har du prøvd en gen 3 kontra en gen 2, det har du sikkert men jeg spør uansett
Gen 3 er mye mer kraftig i bunn, den bedre turboen leverer lettere det den skal også, jeg mener bestemt at den skulle fint klart å utnytte ett sjette gir, muligens ikke den beste fuel economien, men for motorveikjøring er det kanskje knall greier, ihvertfall om du får kjøre 120-130, no alle gjør vel egentlig uansett?
Lurer dog på, åssen funker revers med det her? Blir det sånn du drar helt til venstre å frem da?
EB6x er vel montert på 2AR og 3ZR motorer?
144 bhp (107 kW) & 138 lbâ‹…ft (187 Nâ‹…m) of torque + 181 PS (133 kW; 179 hp) at 6000 rpm, 233 Nâ‹…m (172 lbfâ‹…ft) at 4000 rpm
SÃ¥ absolutt ingen motorer med enorme ytelser fra bunnen av kanskje?
Går jo fint an å simulere i Forza eller annet spill der man kan sette inn tilsvarende girkasse?
Frankenstein sin video og litt kommentarer om 3sgte under:
"sorry i missed this months ago but the EB6x transmission does not bolt up to the 3s-gte"
Står på Woodsport sidene at det passer 3sgte / 2GR mens andre sier at det absolutt ikke passer på 3s motorer. Så litt usikkert om det faktisk går. Som sagt E153 kassa får svive og gå i noen år til den
HÃ¥per noen lager et kit til 2AR motoren i SW20, ser den takler greit med juling og litt turbotrykk om man vil
3SGTE motorene varer vel neppe heeelt evig. SÃ¥ har en valget mellom turbomotor eller heftig V6 om man vil
Beklager litt OT
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec - 2004 Toyota MR2 SMT PGP - 2006 Toyota Rav4
ArildM skrev:Høres meget genialt ut
Er disse mulig å tilpasse til 3sgte også eller?
Ikke nok moment på bunn til at det blir særlig kjørbart med 3s.
Er du sikker? Har du prøvd en gen 3 kontra en gen 2, det har du sikkert men jeg spør uansett
Gen 3 er mye mer kraftig i bunn, den bedre turboen leverer lettere det den skal også, jeg mener bestemt at den skulle fint klart å utnytte ett sjette gir, muligens ikke den beste fuel economien, men for motorveikjøring er det kanskje knall greier, ihvertfall om du får kjøre 120-130, no alle gjør vel egentlig uansett?
Lurer dog på, åssen funker revers med det her? Blir det sånn du drar helt til venstre å frem da?
Ifølge woodsport og flere andre, så er girene for lang drevet i EA kassene til at det passer med det lave momentet som er før 3000rpm i 3s motorene. Du må ligge på høyt turtall og evt gire ned hver gang du skal ha fremdrift, ellers skjer det ikke stort. Så problemet er ikke 6.gir i seg selv, men at alle girene er for "lange"
Nye rattet med airbag på plass.
Trenger en overgang der for å få airbag til å virke.
MÃ¥ si at jeg foretrekker Nardi rattet. Men det nye fungerer langt bedre enn det orginale.
Så smått begynt å sette på plass ting igjen i interiør, men det må nok uansett fra hverandre igjen når ledinger fra gasspedal og ledninger til diverse målere skal trekkes.
Ikke skjedd så mye enda, da jeg venter på friuke
Fikk kjøpt inn løftebord som virker, og kappet ut restene av kassen som motor kom i, så den står stabil.
Skrudde av innsug og monterte løfteplate fra RAT2, så ble motor satt på løftebordet. Nå er den hvertfall klar for å skrues på
lasse skrev:Spennende å følge med!
6-trinns er jo snop, særlig om 6 giret er skikkelig tungt så du slipper unna med lavt turtall på motorvei.
Har du solgt gamle 3sgte motoren forresten?
Mulig å velge utvekslinger på 6 trinns kassa, fra alle tilgjenglige EAxx girkasser Så kan få tettsteget 1-4 gir og langt 5-6 gir hvis jeg vil.
Kan også få litt lenger 1-2. gir så de ikke tar slutt med en gang, og man når over 100 km/t på 2.gir.
For så å velge korte 3-4 gir for bedre akselreasjon, og igjen lange 5-6 gir for lavere turtall ved høyere hastighet.
Regnet på utveksling og turtall.
Med de lange girene kan jeg få et 2.gir hvor man når over 110 km/t før turtallsperre på 7200rpm, og med et langt 6.gir kan jeg ligger i 110 km/t på motorveien og ha temmelig nøyaktig 2000rpm.
Så gankse sikker på at det blir en 6 trinns kasse etterhvert
Det er dessverre ikke så lett magne, det går ikke å mikse fra kasse til kasse.
Utvekslingen på diffen bestemmes av kronhjulet på differensialen.
SÃ¥ du kan ikke ta 1-4 utvekslingen fra en kasse og kombinere med 5-6 fra en annen kasse.
Dessuten er 1 og 2 gir faste på inngående aksel, så de kan heller ikke mikses.
Det beste er å få tak i en close-ratio kasse fra Evora, men det er ikke lett å finne.