toyofan skrev:Slik jeg fikk det forklart av Paul Woods, som skal produsere dette. Er det to forskjellige "final drive" i de girkassene. Så 1-4 og 5-6 utveksling er forskjellige. Men de henger sammen, så man må velge parret man ønsker.magnesmurf skrev:Det er dessverre ikke så lett magne, det går ikke å mikse fra kasse til kasse.lasse skrev:Spennende å følge med!Mulig å velge utvekslinger på 6 trinns kassa, fra alle tilgjenglige EAxx girkasser
6-trinns er jo snop, særlig om 6 giret er skikkelig tungt så du slipper unna med lavt turtall på motorvei.
Har du solgt gamle 3sgte motoren forresten?Så kan få tettsteget 1-4 gir og langt 5-6 gir hvis jeg vil.
Kan også få litt lenger 1-2. gir så de ikke tar slutt med en gang, og man når over 100 km/t på 2.gir.
For så å velge korte 3-4 gir for bedre akselreasjon, og igjen lange 5-6 gir for lavere turtall ved høyere hastighet.
Regnet på utveksling og turtall.
Med de lange girene kan jeg få et 2.gir hvor man når over 110 km/t før turtallsperre på 7200rpm, og med et langt 6.gir kan jeg ligger i 110 km/t på motorveien og ha temmelig nøyaktig 2000rpm.
Så gankse sikker på at det blir en 6 trinns kasse etterhvert
Utvekslingen på diffen bestemmes av kronhjulet på differensialen.
SÃ¥ du kan ikke ta 1-4 utvekslingen fra en kasse og kombinere med 5-6 fra en annen kasse.
Dessuten er 1 og 2 gir faste på inngående aksel, så de kan heller ikke mikses.
Det beste er å få tak i en close-ratio kasse fra Evora, men det er ikke lett å finne.
I tillegg skulle Paul Woods (woodsport) tilby tjenesten med å åpne kassene og sette inn valgfritt girpar på hvert gir.
Nøyaktig hvordan han ordner dette aner jeg ikke, men spurte spesifikt rundt dette. Og han oppga tydelig at det skulle være mulig å velge blandt de forskjellige utvekslingene som fantes for hvert gir. Men at utgående aksel med final drives hang sammen, så man måtte velge blant parrene som var tilgjenglige.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.