TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #463554  av ArildM

Hadde nøyaktig samme problem når jeg bestilte girkule fra USA. Sendt med UPS, ankom Norge rett før jul i følge UPS.
Gir beskjed til posten, men de nekter for at de har noe ansvar, det var trolig tollen som hadde pakken. Snakket med tollen og de kunne heller ikke hjelpe (skylte på UPS og Posten). Selger nektet også ansvar siden den var ankommet destinasjonsland, og ba meg bare om å vente. Etter flere mnd dukket den plutselig opp i posten, selv om sporingen aldri viste noe som helst.

Du kan vel lage Paypal claim, om du betalte med det, men de også er vel ikke så enkle som før pga at ting kan ta lengre tid nå. Så alt du har igjen (i alle fall i min situasjon) var å vente :wink:
 #463555  av magnesmurf

Delene dukket plutselig opp i postkassen idag :lol:
Har ifølge sporingen vært i norge fra 4 mai. Og tilbake til usa 7 mai. Og tilbake i Norge 14 mai. Og posten påstod som nevnt at pakken befant seg i Danmark :lol:
 #463557  av magnesmurf

Litt dyr plast..
Tanklokk holder, noe jeg har svanet på mr2ene (den blå fikk også en)
Samt en din lomme med usb uttak.
Kjøpte også en adapter til lufteventil, så den kan huse en 45mm måler.
Vedlegg
20210529_182922.jpg
20210529_182922.jpg (3.96 MiB) Vist 219 ganger
20210529_183006 (1).jpg
20210529_183006 (1).jpg (3.48 MiB) Vist 219 ganger
 #463559  av magnesmurf

Temp måler til olje, og temp måler til innsugsluft installert.
Ikke helt fornøyd med plasseringen, da man må flytte blikket veldig langt ned for å se målerene.
Så på sikt flyttes de nok litt.

MÃ¥ fortsatt installere sensor til oljetemp, da det krever sveising av bong.
Vedlegg
20210530_134251.jpg
20210530_134251.jpg (4.34 MiB) Vist 212 ganger
 #463576  av ArildM

Stilig :)
Matchet ikke resten av bilen, med bronze(?), knallrøde toppdeksler og knallgul bil, IMHO :)
Fort gjort at det blir krasj når man skal blande så mye farger og stiler :wink:
 #463577  av magnesmurf

ArildM skrev:Stilig :)
Matchet ikke resten av bilen, med bronze(?), knallrøde toppdeksler og knallgul bil, IMHO :)
Fort gjort at det blir krasj når man skal blande så mye farger og stiler :wink:
TÃ¥rnstaget skulle egentlig bli samme farge som toppdekslene.
Så det skal tas på nytt senere, etter bilen er godkjent. Sammen med kryss-staget.
Hadde tenkt at innsuget skulle være enda mørkere og så vidt ha synlig rød carbon, men det var visst temmelig vanskelig å få til.

Nå er det ikke noe annet på bilen som er bronze eller kobber, så det ville nok blitt enda mer kræsj. Tenkte å holde meg til Gul bil med svarte og røde detaljer. Vurderte gule toppdeksler, men det bli for ensartet. Følte det trengte en kontrastfarge.
 #463580  av magnesmurf

Makk skrev:Det ser jævlig bra ut med deg i det motorrommet.

Personlig ikke fan av gauges i røykedingsen, men each to their own ikke sant? :D
Fant ut at jeg skal flytte målerene litt etterhvert. Men vil ha det noenlunde diskret. Så blir nok å kjøpe ventilgitter ved døra med hull til oljetempen, og så rokkere om litt på det andre så jeg går tilbake til å ha askebeger der.
 #463599  av magnesmurf

Et lite setback, da bilen "strøyk" på 4hjulskontrollen idag.
Hadde positiv camber foran :shock:

Så måtte hjem og kikke litt og fant ut at coiloversene har camber justering nede ved spindel. Det har ikke orginale fjærbein, så hadde gått glipp av det når jeg monterte.

Må bestille ny time og få papirer som viser at vinkler er innafor etter justering.
 #463604  av magnesmurf

Makk skrev:Kjenner jeg fikk økt ro i sjela med å velge oem turbofjærer og B6, faen til styr det er å stille inn coilovers riktig, oss holdt på i flere timer med gt4'n :lol: :lol:
Var litt mer styr ja. :lol:
Synd man ikke får kjøpt nye TRD fjærer til sw20 lenger. Da hadde jeg nok endt opp med det.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 63