TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463681  av magnesmurf
 
ArildM skrev:TIL: Auris kom med turbomotor og 6 trinns manuell i 2015 :lol:
https://www.klikk.no/motor/toyota-auris ... bo-3520444

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=214418841
Så da må man finne en slik motor og swappe den over i en slik bil? :? :mrgreen:
https://www.ebay.co.uk/itm/352548032459

Jaja, en vakker dag kanskje :)
I japan kom Auris med 2gr v6. Hadde mye heller kjørt det :lol:
https://www.theparking-cars.co.uk/used- ... blade.html
 #463684  av ArildM
 
Toyota Blade ja :)
Det er nok ikke noen dum sleeper det heller :mrgreen:
Skulle nesten ha restylet den tilbake til "bestemor Auris" spec :lol:

Men da hadde jeg heller tatt en Caldina N-Spec egentlig om jeg skulle ha valgt noe.
4wd, lsd, og factory recaro seter :D
 #463691  av ArildM
 
Ja, absolutt med fritt valg ligger Chaser jzx100 veldig høyt oppe på listen over Toyota som hadde kunnet stå veldig greit i garasjen min :) Møtte en fin hvit en på vei hjem rundt Verdal en dag, det må være sjeldent syn på Norske veier?

Personlig favoritt i det siste året har vært Soarer / SC300/ SC400

Bilde
Bilde

En relativt umodifisert slik, black on black, greit senket og noen fete felger så har du en nydelig langturscruiser 8)
Om du kun ser på taklinjen ligner den på en Camry, men med 2 meter langt overheng både foran og bak :mrgreen:
 #463694  av celicat23
 
Har hatt sånn som bruksbil selv, og det er ingenting med den jeg husker... Den gjorde ikke akkurat noe sterkt inntrykk på noen som helst måte. Men husker jeg feil, eller solgte toyota noen hvite ferdige med castrol "livery" og litt lett wrc styling?
 #463695  av Makk
 
Er interiørene jeg ikke klarer på de der 90s kjerringbilene, spyr meg tom :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Min deilige 98 Carina E var like perfekt innvendig + slitasje, blomstermønstre og dørgendes kjedelig hahahha.

Eneste jeg husker er at jeg trengte aldri gjøre noe med den, og den var heftig som plog utfor døren vinterstid fordi jeg gidder da faen ikke noe måking.
 #463697  av magnesmurf
 
celicat23 skrev:Har hatt sånn som bruksbil selv, og det er ingenting med den jeg husker... Den gjorde ikke akkurat noe sterkt inntrykk på noen som helst måte. Men husker jeg feil, eller solgte toyota noen hvite ferdige med castrol "livery" og litt lett wrc styling?
Du husker ikke feil :lol: Men det var et reklamestunt. Så de fleste som ble solgt er 5dørs kombi :lol:
 #463698  av ArildM
 
Haha da lærte jeg noe nytt i dag også :lol:
Dekaltrimming, rett fra Toyota :mrgreen:

Corolla E10n jeg hadde er vel den eneste bilen jeg ikke kom på i farta når jeg skulle prøve å telle opp alle bilene jeg har eid. Tror jeg bytta termostat på min, og monterte stereo+felg :lol:
 #463765  av ArildM
 
Må si jeg har fått litt avsmak på hollywood superhelt greier :lol: Men mulig den er bra ala Deadpool?
 #463767  av ArildM
 
Guardians of the galaxy var grei skuring da :)
Skal ta å sjekke den ut!


Denne var vel verdt en titt:


Den resonerte bra med mine tanker om at selve målet ikke alltid er målet, mye av hele gleden er selve veien dit.
Eksempelvis begge mine MR2er, når de var "fullførte" var det på så mange måter rett å sende de videre.

Snart dukker det opp et nytt i garasjen, dette blir noe heelt annet enn hva jeg har eid av prosjektbiler før :mrgreen:
 #463781  av OleST
 
Nå har jeg gjort saftig innhugg i lommeboka og kjøpt meg en rullende datamaskin med knapper og knotter tilsvarende ett romskip, 2008 modell Volvo XC70 D5 med nesten alt utstyr! (mangler parksensorer forran, takluke og multimedia/oppgradert radio, ellers har den ALT)
den skal snart på EU så det blit litt skruing nå med en gang men ser for det meste hel og pen ut selv om den nå har rulla 283000km, skal bytte to foringer i bakstillinga, alle fire demperne og fjører. (blir 2cm hevesett på den når jobben først må gjøres 8) )
XC70_1-min.jpg
XC70_1-min.jpg (7.08 MiB) Vist 1795 ganger
kjører foreløpig med rød L i bakruta :oops: men den skal bort litt utpå nyåret.
 #463782  av OleST
 
Se på de greiene her, er jo muligens fler knapper enn i ett romskip...!
20210827_075427.jpg
20210827_075427.jpg (5.04 MiB) Vist 1788 ganger
  • 1
  • 1099
  • 1100
  • 1101
  • 1102
  • 1103
  • 1138