toyofan skrev:Hadde derimot Per latt sin turbo mr2 være orginal, og kjøpt en vanlig gti med defekt motor for 20.000kr og montert 3vz i den (og beholdt s54 kassen og resten av bilen orginal)Turboen har ikke diffbrems på alle biler. Det var et tilvalg i amerika og japan. Japan fikk det orginal på gen3.
Da hadde summen blitt 45.000kr, eller 145.000 for begge bilene.
Den eneste forskjellen nå mellom en turbo ombygd til 3vz og en gti er at turboen har diffbrems, så han bruker 10.000kr til for å få det i s54 kassen.
Han har da brukt totalt 155.000kr
Så selger han begge bilene etter 2år, og får 100.000kr for turboen, og 70.000 for gti/v6 mr2en.
Da har han plutselig tjent 15000kr!!!
Hadde Per kjøpt en mr2 til 20k hadde han hatt rustsveising herfra og til månen, og overhaling av både understell og bremser i tilegg

Hadde han derimot kjøpt en Gti i grei stand for rundt 60k hadde han sluppet å koste på 50k i sveising, lakk, understell og bremser, samt jobben, på 20k bilen for å den i orden

Med alle prisene du benytter som du ikke i noen stor grad har underbygget på noe godt vis, og argumentene du fører, må jeg nesten spørre om du noen sinne pådratt deg jobben med et swap og godkjenning? Vet du egentlig hvor mye ting koster, annet enn prisene du finner på nettet? Vet du hvor mye arbeid som ligger i noe slikt? Og har du noen sinne opplevd alt det som kommer av kostnader som du ikke hadde tenkt på rundt en slik jobb? Har du kjøpt inn masse utstyr og vet hva utstyret for en slik jobb koster?
Vi bor tross alt i Norge, og prisene her inkluderer moms og frakt osv på toppen av USA priser. Så alt her er omtrent 35% dyrere. I tillegg svinger dollarkurs mellom 8 og 10kr for en dollar. Jeg burde selvfølgelig handlet alt for en del år siden når dollaren var 6kr. Da hadde swappet kostet 50k

Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.