Helt enig, her er det vel kombinasjon av tøffere tider, at det er et overflødig leketøy og relativt høy (i alle fall tidligere) markedspris som gjør kanskje at mange som har eid en slik bil i mange år nå vurderer å selge?
Så spørs det da, blir de solgt til denne prisen? Er prisen korrekt? Skal prisene videre fremover opp, eller ned?
Ser jo flere og flere storbyer som går gradvise steg mot kraftig avgiftsbelegging av "forurensende" og gamle biler, og neste steg er vel totalforbud. Kombinert med høye drivstoffpriser, og en ekstrem popularitet for alt av "JDM" de siste årene så synes jeg disse er en ganske så usikker investering om man tenker verdi.
Er noe man kjøper for å beholde er det helt klart en annen sak, og kanskje derfor biler er litt mer sikre i nedgangstider, i alle fall til det går jævlig ille.
Men leketøy er det helt klart, og det har plutselig vært MYE gammel Celica til salgs, null tvil. Mange relativt fine eksemplarer, som det ser ut til at folk har tatt godt vare på. Forøvrig finner jeg enda min gamle Carina TA12 som er bygget på samme understell som disse Celicane. Den har ligget til salgs i utlandet for godt over 100k siden sent i sommer da jeg fikk spørsmål om å kjøpe den tilbake.
Blir spennende å følge med videre