Passende oppdatering på Toyota Sportsbilforumet

Uansett. første "større" jobb med denne bilen.
Skulle kjøre en tur å tømme hengeren på gjenbruksstasjonen før vinteren (så jeg har den ledig til motorsag vs skog i vinter). Hørte en rar lyd i bremsene bak, prøvde å bremse hardt men det hjalp ikke. Så dro jeg i brekket som føltes veeeldig merkelig ut

Gikk veldig rart opp, og etter det var det bare slappfisk og som luft hele greia.
Kjente at bremsene hang på, så tok bilen inn for en rask kikk, men her knakk både en glidebolt og innfestinga til håndbrekkswirene bak var rusta av
Så bare å bite i det sure eplet og kjøpe seg noen dyre originaldeler, som ble bestilt mandags kveld og levert onsdag klokka 7!
Trommelbrems er fortsatt noe herk å montere sammen, særlig pinnene som skal holde bremseskoene. Fikk også for første gang relativt grei dreis på å få ut en knekt bolt, fikk drilla den opp med Carbide bit på dremelen, noe som gikk 100x raskere enn HSS bor på boremaskin. Anbefalt:
https://www.clasohlson.com/no/Dremel-99 ... /p/41-2114
Fikk så stappa inn en grisepikk:
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000042008
Varma det med induksjonsvarmeren til garasjen var røyklagt (sikkert sunt!)
Og dratt ut dævelskapet. Hadde ikke trodd det var så opprusta, men jeg vant over den!
4 x nye glidebolter og nye gummiforinger samtidig, så da håper vi det blir greit en stund til
