TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica gti 3sgte(Knock sensor feil)

  • Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #465558  av Celica 2,0
 
Hei, driver på med en Celica st182 med 3sgte fra gt4. Plages med feilkode 52"bankesensor" som jeg nå har prøvd 4 forskjellige sensorer samt prøvd orginal sensor fra bil som jeg har brukt uten problemer nylig, har tatt belastingstest av ledning opp til styreenhet og den var iorden.. noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre? Skal på visning med bilen for å godkjenne motor i vognkort så det haster litt.. :roll:
 #465559  av Makk
 
Den sensoren der må ha en kabel som er skjermet, og den skjermede delen må være jordet.

Om den er av noen plass og/eller ikke jordet, så plukker den opp forstyrrelser.

Mulig kabel må skiftes, den kan ikke skøytes på jalla-vis.

Kan også være ECU lekkende kondensatorer, kjent feil nå på gamle ecuer, en oppgradering er å få en link ecu eller noe, dem er ikke så dyre.

Også, motorlampe på bensinere er ikke lenger en EU kontroll feil, ny regel (Gamle biler eldre enn 06? ish)
 #465561  av Celica 2,0
 
Hvilken ledning kan æ bruke da hvis jeg legger opp ny? De trådene som er rundt den tynne kabelen skal det jordes? Har hatt ute kretskort i ecu å den ser helt ny ut, ingen lekkasjer
 #465562  av Makk
 
https://www.alltrac.net/index.php?threa ... elp.53867/

Her er andre som har samme greia, det går igjen mye ecu feil, har du en annen å prøve på kanskje.

https://www.qualitec.no/skjermet-kabel- ... app-sensor

Slik kabel kan sikkert brukes.

Ingen garanti for at det er kabelverket, står litt om kobling av den på alltrac linken.

Er litt nazipriser pga svak krone atm, men den her er fin å kjøpe for å komme seg bort fra original ecu, settes i ecu chassis, super stealthy, slipper VAT på fensport også.

https://www.fensport.co.uk/collections/ ... ecu-tst185