TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ZZW11 - Godkjent med 2ZZ-GE !

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #465624  av Amund
 
mr2pondus skrev: ↑08 mai 2023 20:06 Dette prosjektet er skikkelig spenstig. Gøy at slikt kan godkjennes nå. Jeg har hørt mye om denne Woods. Jeg er såpass gørrkjedelig at jeg ikke har noen sosiale medier. Hvor er det da best å få kontakt med denne mannen? Har litt av hvert jeg skulle hatt tak i av deler og slikt.
Om det er deler du skal ha, så er Neil Jones mannen du skal ha tak i. Han er oppegående, og er til å stole på.
Desverre så er det vanskelig å komme seg unna sosiale medier for å få god kontakt med Paul Woods eller Neil Jones.

Styr unna Paul Sims / mr2mk1spares, me er fleire som har hatt problemer med feilleveranser og dårlige deler frå han....

Eg har litt forskjellig av deler liggende også, send meg pm, så kan me ta detaljene pr telefon eller mail. :)
 #465625  av ArildM
 
Enig der.
Paul Sims er helt ok å snakke med, men delene du får er svært ymse.
Kasettspilleren som står i AW11en kommer derifra, den var rammeskjev når jeg fikk den, så måtte plukke den ned og rette opp den før jeg fikk den til å fungere og passe. Heldigvis var alt av printplater og plastikk berga :)

Neil Jones har jeg også handla med, trivelig fyr. Finner nettsiden hans her:
https://mk1mr2.webs.com/

Og hold deg unna sosiale medier så godt du kan, det er en sykdom som spiser tid og gir deg 10 sekunders oppmerksomhetstid før tankene flakker rundt på neste ting, slik som Facebook +++ vil at du skal gjøre når du er innom sidene deres. Er ufattelig hvor mye mer GOD info du finner på gamle forum sett opp mot dagens Facebook grupper hvor info er kort, sporadisk, flakkende og du trenger en god porsjon flaks for å finne igjen gammel info (alt over 1 dag gammelt) :D

Forøvrig fortsatt mange gode lenker i denne tråden:
viewtopic.php?f=64&t=38196
 #465626  av Amund
 
Når eg sei sosiale medier, så tenker eg først og fremst på messenger/facebook, og då utelukkende for å kommunisere med Paul/Neil. Det er raskere og enklere for dei og oss. Har hatt videosamtaler med Paul, der me går gjennom og tester lednignsnett før de blir sendt f.eks. meget praktisk.
 #465627  av Amund
 
I eit eller anna flyttelass, så var lokket til sikringsboksen forsvunnet, har irritert meg ei stund, då det er lett for at det blir støv og vann i sikringsboksen.
Men, når ein då er over snittet interessert i 3D, og har 3D printer. Så ordner jo det seg.

Laget først ein versjon (egentlig mange, men det snakker me ikkje om), i noko billige PLA rester eg hadde liggende. Greit for å teste passform, og farge for å bedre kontrast for å sjå forbedringsmuligheter.
Siste utgaven vart laga i ASA, den skal ha ein rudne med aceton-damping for å få glatt overflate, men er ellers ferdig :mrgreen: ASA skal tåle temperaturene og miljøet i motorrommet, uten å bli nevenverdig påvirket.
Vedlegg
Første test, printet i PLA.
Første test, printet i PLA.
IMG_20230420_082337.jpg (766.74 kiB) Vist 489 ganger
Siste versjon.
Siste versjon.
IMG_20230503_204406.jpg (1.03 MiB) Vist 489 ganger
 #465628  av ArildM
 
Joda, helt klart greit. Prøvde en stund uten Facebook selv, men fant ut at det var ganske så hemmende i forhold til å kommunisere med folk i alle fall. Så om man klarer, så er jo vettug bruk det beste. Har stort sett bare Old School Toyotas, og litt div slike grupper jeg følger på FB, og prøver å bruke selve FB sia minst mulig. Mens Messenger er nesten en nødvendighet.

Utrolig stilig at man bare kan printe sjeldne deler selv :D Og at det ikke minst kan printes i plast som fantisk holder og ser bra ut. Kommet langt på den fronten også. Har hørt om Aceton behandling av uklare plastikklykter, men ikke av plast, prinsippet blir vel det samme da :D
 #465699  av Amund
 
Då var MR2'en godkjent for 2 nye år, null feil :D
Ifm godkjenningen satt eg inn igjen originalt ratt, trur det blir stående for bilen var bedre å kjøre med det. Rart kor mykje nokon cm ekstra på diameteren har å sei for opplevelsen.
IMG_20230617_134528.jpg
IMG_20230617_134528.jpg (1.62 MiB) Vist 471 ganger
Har også vert ein liten tur på vårmønstringen i Bergen, sto ved siden av ein strøken og heilt original MK3 Supra. Deilig å sjå at enkelte holder bilene så fin og original, kom vistnok frå ein samler i Tyskland.
IMG_20230518_114743.jpg
IMG_20230518_114743.jpg (1.2 MiB) Vist 471 ganger
 #465721  av Amund
 
Driver å oppgraderer bensinsystemet til PTFE slanger. Tanken er at det skal tåle Ethanol og være mindre sjanser for lekkasjer, samtidig som det ser bedre ut. Praktisk med push-on kobling til original fuelrail, sikkert, enkelt og langt bedre enn slangeklemmer :roll:
Beklager skittent motorrom, men kvar kjøretur starter og slutter med tørr grusvei, motorrommet på AW11 fungerer som ein støvsuger for støv :|
Vedlegg
IMG_20230702_114653.jpg
IMG_20230702_114653.jpg (1.12 MiB) Vist 455 ganger
IMG_20230702_121231.jpg
IMG_20230702_121231.jpg (1.02 MiB) Vist 455 ganger
 #465724  av ArildM
 
Husker jeg hadde et bittelite ratt i en av Corollaene mine i sin tid. Var morsomt på sitt vis når man var 18, men noen ganger er det en gylden middelvei, og på AW11 så må jeg si det er ganske så greit med originalt :wink:

Kjekt med bensinslanger som tåler litt etanol, vi kommer vel ikke unna akkurat det på sikt.
Funker 2zz greit på 95 E10 bensin? For min del må jeg evt kjøre 10 mil for å fylle tanken med 98, og enn så lenge så har 95 fungert utmerket både på gressklipper og Caldina med 3sgte :)

Og ja, husker hvor flink AW11 var til å støvsuge grusveien på vei hjem her også :lol: Så ingen stress der :D
 #465725  av Amund
 
Føler eg kanskje merker ein liiiiiten forskjell mellom 95 og 98 på 2ZZ, men trur egentlig det er placebo effekten som slår inn. Fyller no stort sett 98, fordi den nærmeste bensinstasjonen min har det, men også for å synliggjere at det er eit behov og marked for det her ute på bygda. (uten etterspørsel slutter de å føre det).
 #465736  av Amund
 
Nye bensinslanger ferdig tilpasset og klar til montering. Hadde bestilt 2 overganger feil, så når dei kjem er alt klart!
Vedlegg
IMG_20230704_194520.jpg
IMG_20230704_194520.jpg (1.05 MiB) Vist 445 ganger
 #465739  av ArildM
 
Nice nice. Godt å slippe å tenke på at det skulle skje noen uhell mtp bensinslangene :D