TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465900  av ArildM

Synes hvit kler eldre biler bra. Ganske sjeldent, og du ser formene veldig mye bedre kontra en sort bil som naturligvis gjemmer det litt mer.

Feks:
Bilde
Bilde
Bilde

Kanskje ikke førstevalg, men så lenge det ikke er en rød sportsbil (har hatt mange nok), så går det meste for min del :)
 #465901  av ArildM

Denne lå ute, leeenge, sist gang. Ikke blitt noe bedre:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=320082500
Bilde
Bilde

Skremmende mye kjeks :shock: Gi den en vinter til på saltlake så hadde det nesten vært spennende å se hvor lite bil som faktisk er igjen hvis man hadde turt å plukke på all rusten :lol:
 #465903  av ArildM

https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... 1400056125
Bilde

Vakker eksos :lol: Liker hvor symmetrisk den er på begge sider og hvordan den passer med resten av bilen :) Nesten like fint som hvit stripe på panseret og hjemmelaget grill foran :D
 #465906  av ArildM

Nu tänker jag sälja denna pärlan som jag alltid varit nöjd samt glad med.
Bilde

Ser ut til at luftinntaket på førersiden også er "pent kledd igjen" :lol: Sikkert en performance mod jeg ikke har hørt om før :oops:

Det verste er at noen genuint tenker at dette er en pærle. Helt ok at alt ikke trenger å være dønn strøkent her i verden, men wow :lol:
 #465907  av ArildM

https://www.nettiauto.com/en/toyota/crown/13860587
Bilde

Bilde

2 dørs JDM Crown fra 1970, MED originalt Nippon Denso kjøleskap :shock:

Da må noen ha prøvd å krysset av absolutt alle "options" ved kjøp.
Stilig sak, hadde blitt ganske unik om den hadde fått en full overhaling

Noe ala dette hadde vært noe:
https://japanesenostalgiccar.com/profil ... -crown-ht/

Bilde
 #465910  av Myklebust

ArildM skrev: ↑21 sep 2023 07:14
Nu tänker jag sälja denna pärlan som jag alltid varit nöjd samt glad med.
Bilde

Ser ut til at luftinntaket på førersiden også er "pent kledd igjen" :lol: Sikkert en performance mod jeg ikke har hørt om før :oops:

Det verste er at noen genuint tenker at dette er en pærle. Helt ok at alt ikke trenger å være dønn strøkent her i verden, men wow :lol:
NEI! Har dei sparkla igjen luftinntaket :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Syns synd på bilen, mest av alt.
 #465920  av ArildM

Den kan jo kanskje reddes relativt enkelt da. Fjern stripen&grillen foran, få av jallaballa luftinntak, sett på original eksos osv. Så kanskje ikke helt håpløst sånn sett. Spørs hvor mye jallamekk det er sånn totalt, utover det man allerede ser :lol:
 #465928  av ArildM

Så litt på den selv. Så ut som en veldig pen bil, ser det er TS-ogn sticker i bakruta også. Kan ikke huske den så veldig godt fra forumet. Men hvis det er 10år ++ siden den ble brukt så er det kanskje ikke så rart.

Mtp at den ikke starter og går, så synes jeg prisen er litt drøy. Kan jo være så enkelt som et rele/sikring eller bensinpumpe, men samtidig:
"Ser det er flere som får dette bygget godkjent i vognkort, og hvis noen tar seg tid til det så kan en få en flott godkjent bil. Eller muligens selge igjen for profitt?"
Som du sier, 3.gen motor som er nesten umulig å dokumentere opphav til? Lykke til med godkjenning :? Blir evt som min gamle at man bare må håpe på at den går gjennom på EU kontroll, og at man ikke blir stoppet i teknisk kontroll, i alle fall ikke av noen med litt peiling... Vet om én med 3.gen motor som ble godkjent i vognkort (Mralp her inne), men usikker på hvordan han fikk det til. Og videresalg med profitt? Hva tenker man at en godkjent MR2 turbo egentlig er verdt, 200k???

Var det 3.gen 3sgte i din sorte MR2 Makk?
 #465929  av Makk

Den jeg har nå med V6 hadde en ugodkjent 3 gen 3SGTE med noen papirer fra han dansken som importerte store mengder slike en gang, sto at det kom fra en MR2 og hadde xxx kilometer på seg, ikke akkurat letteste utgangspunkt så det ble grøftekanten auto ved hver EU på den ja.

Den andre røde jeg hadde, BP44538 however, den var godkjent med Gen 3, det sto dog ingenting om at det VAR en gen 3, men det var den han hadde brukt, det er da en del tid siden og fyren jeg kjøpte bilen av sa egentlig bare noe på linje med at "jeg kjørte jo bare opp der med noe hjemmesnekra originaleksos"

Ligger sikkert mye mer bak, men at faren eide ett bilverksted her på disse kanter kan jo ha hjulpet.

Den hadde endret til GT-S i vognkortet, aldri sett en annen MR2 med det som opprinnelig er en GTI, men om dem har brukt samme fyren som jeg brukte så kan det godt hende det gikk for det var en veldig medgjørlig type, han brydde seg bare om at dette her var godt gjennomtenkt, godt utført å godt forklart.

Dog nå er jo ikke å skifte til en motor som kom i disse bilene noen stor forandring i forhold til han nissen som har godkjent en Supra med 1000 hester (DE AVGASSPAPIRENE VIL JEG GJERNE SE!! :lol: )
 #465930  av ArildM

Er vel ingen tvil om at mye bra har blitt nekta godkjenning, og mye rart har fått godkjenning...
Glad jeg har biler som er godkjente som de er. Tanken på evt ulykke og full regress pga trimmet bil, ikke at det er noen stor fare, men det ble uansett bare kjipt i lengden.

Er veldig bra at reglene er blitt såpass mye bedre nå, og ikke minst er det en viss klarhet, dialog, og vilje til å få ting godkjent.

Husker jeg ble spurt om dokumentasjon av karosseritykkelse mellom turbo og NA SW20 når jeg gjorde et forsiktig forsøk på å lufte godkjenning av turbo i MR2... :lol: Bra ting har blitt bedre nå, må jo være bra for alle parter.

https://www.blocket.se/annons/norrbotte ... 1400072648
Bilde
Damn den var strøken under :shock:
Få av de superjalla lambo-hengslene og en fin farge så hadde man hatt en meget pen bil 8)
  • 1
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 260
  • 287