TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Amerikansk MR2 Turbo vurderes solgt

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #466014  av FireWalk
 
Hei, samboeren min døde av kreft for noen måneder siden og jeg ser meg derfor nødt til å vurdere å selge grombilen som jeg har hatt i ca 20 år nå...

Siden samboeren ble alvorlig syk så ble det lite tid til bil, og den har derfor stort sett bare stått i garasjen de siste årene, med unntak av litt vedlikeholdskjøring. Har verken gnisten eller økonomien til å holde på lenger nå, så må vurdere å selge den.

Det er i utgangspunktet en original MR2 Turbo importert fra USA. Godkjent med 3S-GTE turbomotor i vognkort. Det er også godkjent senking i vognkort, samt lite skilt bak.

Bilen er ganske heftig ombygd, og de av dere som har vært her lenge kjenner kanskje til bilen. Har en prosjekt-tråd om den her: viewtopic.php?t=14097

Bilen har også vært omtalt på Broom på TV2: https://www.tv2.no/broom/bilen-min-toyo ... /13696487/

Motor ble totaloverhalt for noen år siden. Datasprut ble montert hos bjørnstad bil i Trondheim. Rust på kanaler ble også utbedret for noen år siden så den skal være 99,9% rustfri.

Det er en 1992 modell. Har byttet gauge cluster en del ganger ettersom det har vært en del motorbytter, (noen med digital og noen med analog) så er litt usikker på km stand, men tipper rundt 130.000-150.000 km et sted.

Bilen er EU ok til sensommeren 2024.
Mekanisk skal den være bra. Den er kjørt veldig lite siden alt av understelldeler ble byttet (foringer, dempere, fjærer, tårnlager osv). Motor er som sagt også overhalt og trimmet, men har ikke tatt ut enorme mengder krefter av den fordi jeg har prioritert at den skal være holdbar. Det er smidde stemper osv som står i nå.
Ble aldri helt 100% ferdig med mapping av motor. Wideband sensor (LC1) er på plass men ikke koblet til ecu enda. Fikk aldri tid til å koble på tomgangskontroll (ventil) heller så tomgang styres bare med tenning akkurat nå.

Ellers bærer den preg av å ha blitt skrudd på en del, så den bør lakkeres om igjen, da det er litt fargeforskjell rundt om (jeg har prioritert å holde den rustfri fremfor alt annet). Felgene bør nok også byttes eller restaureres. Kan ordne bilder av nåværende tilstand på lakk, men de var for store til å laste opp her.

Har akkurat byttet olje og filter.

Her er noe av det jeg kommer på:

Kaminari Aerodynamics styling kit
REV6 front og baklykter
Originale baklykter 94+
Custom gauge cluster fra speedhut
Originalt TRD ratt
Custom Seter (nye skinnseter, trekt opp igjen. Letatherseats.com)
2-din spiller. 2 forsterkere, nye høytalere + 12" sub.
DTA S40 Pro datasprut
Wolfkatz fuelrail + 720cc dyser (Om jeg ikke husker helt feil)
Bensintrykksregulator osv
wieseco stempler
Intercooler
GTX3067 turbo kit fra KO racing
TKO 2,5" eksos fra KO racing
ATS innsugsmanifold
Ekstra high flow bensinpumpe
Ny clutsh (mellomting mellom komfor og racing)
Ny slavesylinder
Ny mastersylinder til bremser
Nye pakninger, lager osv i motor.
Ny oljepumpe
ny vannpumpe
ATS ventilfjærer
Vanninnsprut kit (turbo trykk regulert).
Regulerbart turbo trykk via ekstern turbotrykkkontroller
Div målere til A stolpe (føgler med men ikke montert nå)
LC1 wideband kit
Senkefjærer
Nye foringer
Nye dempere
Nye kanaler
Nye lenkearmer osv.
Nye tårnlager
Nye foringer på giroverføring
Hvite markeringslys/parklys forran
Hvite tåkelys (gule er fjernet)
18" AEZ felger (bør fikses/lakkes)
Nye bakdekk
ikke nye men lite brukte framdekk
Akkurat byttet olje og filter.
TRD Ratt med airbag (usikker på kompatiblitet på airbag). Originalt ratt kan følge med.

(Når jeg skriver "Nye" så vil det si for noen år siden, men bilen er praktisk talt ikke kjørt siden det ble byttet..)

Litt nysgjerrig på hva slags pris jeg bør ta for denne?

Har fått så voldsomt mange forskjellige estimat. Siden den bør lakkeres om igjen så trekker jo det litt ned.
Om noen har noen forsalg til pris, eller kunne tenke seg å kjøpe den så rop gjerne ut! :)

Har fått et bud på 120.000 men er litt usikker på om det er litt lite med tanke på alt som er gjort (se prosjekt tråd)?

Selges kun til entusiast som vil ta vare på den. Det er viktigere enn å oppnå høyest mulig pris. Selges ikke til noen med ferskt førerkort! Kjøper bør kunne å skru bil.
Vedlegg
1.jpg
1.jpg (524.08 kiB) Vist 2722 ganger
2.jpg
2.jpg (127.66 kiB) Vist 2722 ganger
3.jpg
3.jpg (141.73 kiB) Vist 2722 ganger
Bilde1302.jpg
Bilde1302.jpg (242.74 kiB) Vist 2722 ganger
 #466015  av laffy
 
Kondolerer med tap av samboer. Håper bilen blir solgt for en pris du kan være fornøyd med. Den ser ut som et bra utgangspunkt for noen som vil ha en heftig mr2.