Skruvat og autodoc har to typer frambremser til min rav4 2.2 d 2014 mod. Orginalt 296mm skiver og kaliper med ett stempel, og alternativt 328mm skiver og kalipere med 2 stempler. Noen her som vet/ kan sjekke om disse gpr helt om hverandre eller om andre ting også må byttes ? Hva med bremsekraft foran/bak ? Vil dette endres sånn at jeg bremser for mye foran ?
Hei.
Velkommen hit forresten
Jeg har kikket litt på delefilm til 2012 Rav4 og finner 43512-42100 som org delenummer på skivene til 2.2 dieselturbo.
Kikket litt på Rav4 med V6 2GR motor som kanskje er den Raven i den generasjonen med mest effekt?
Den har delenummer 43512-42050, og ved søk får jeg opp at begge skivene 296x28mm . Så jeg vil tro bremsekapasiteten er mer enn god nok fra fabrikk.
Samtidig lurer jeg på hvorfor i all verden du har et så heftig bremsebruk at du trenger å oppgradere til 2 stempels kalipter og større skiver?
Hvis du har noe delenummer på de større skivene du skriver om kan jeg sjekke hvilken bil de evt tilhører. Mulig de er fra neste generasjon Rav4?