TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #466290  av ArildM
 
Tenkte lykken var 2GR i SW20? :wink:

Er vel ganske så mange som har gjennomført denne swappen nå, så må da finnes løsninger, kan ikke skjønne at det du sliter med er unikt på noe vis? :)
 #466296  av magnesmurf
 
FInnes nok av løsninger. Men det meste koster.
Når jeg allerede har blåst av 15 lapper på eksos vil jeg helst at den passer :lol:
Så da hadde det vært fint om tcs faktisk kunne svare på tlf/epost/messinger, når det er problemer :roll:
 #466297  av ArildM
 
TCS var et jallafirma allerede når jeg hadde MR2 og bestilte derifra, så det kunne jeg ha fortalt deg på forhånd. Men er vel lite annet å velge mellom?

Nesten bedre å få noen til å bygge custom eksos, evt kjøpe seg sveiseapparat og sette i gang å lære seg å sveise selv 8)
 #466299  av magnesmurf
 
Var ikke mye annet å velge mellom nei.
Og en liten stund virket det som om TCS hadde tatt seg opp, når de begynte å samarbeide med Frankenstein Motorworks. Men desverre ble det ikke noe mer seriøst av den grunn.
Produktene er i for seg ok kvalitet på. Men måten de driver på, og slutter å svare kunder når det blir problemer, er direkte useriøs.

Kunne fint klart å sveise sammen en eksos til mr2en (gjorde jo et til godkjenningseksosen), men å kappe til delene korrekt og få det til å passe 100% er litt vanskeligere.
 #466300  av magnesmurf
 
Da ser det endelig ut til at ting begynner å ordne seg.
TCS har sendt siste delen til eksosen, og termistor til radiator er også bestilt.

Jeg har fått tredd to lag med varmebeksyttelse rundt kjøleslange i nærheten av eksos. Og en eksosbandasje rundt eksosen i nærheten av kjøleslange.
 #466301  av Makk
 
Det skulle nok gå bra, min øvre girwire hviler på eksosmanifold med en slik heat resistant sak mellom dem.

Får heller skifte den om noen år enn å legge noe arbeid i å gjøre noe med det :mrgreen:
 #466303  av ArildM
 
Alt løser seg. Viktig å ikke glemme at alt vi har i dag var noe vi bare drømte om en gang før i tiden :D

Snart sesong nå :mrgreen: 8)
 #466309  av magnesmurf
 
Da kom siste delen til TCS eksosen.
Etter noen timers banneøkt kan jeg bare konkludere med at passformen på overgangen mellom eksos og Y-pipe er helt RÆVA! :lol:
Egentlig litt merkelig, for Y-pipe og selve overgangen i seg selv passer fint på og kan justeres slik at det er grei klaring til traversen, stabstag osv. Og eksospotten i seg selv har brukbar passform. Men akkurat den delen som inneholder kattalysator, som sitter skrudd til potte og Y-pipe overgang. passer ikke i det hele tatt.
Etter mye knot og banning fikk jeg alt på plass. Men det sitter så til de grader i spenn. Og siden det sitter i spenn og alt flytter seg, tar det borti traversen.
Heldigvis ser det ut til at løsningen er relativt enkel.
Kapp mellom 2 og 5cm av enten rør fra eksos eller røret med katalysator. Da får man flyttet Y-pipe overgang nok til at den ikkee tar borti travers. Og det kan monteres uten at det står i spenn. Må bare finne noen med litt bedre ferdigehter og utstyr enn det jeg har :roll:

Bilde av hvordan overgang mellom eksos og katalysatordel så ut ved montering, før ting var bent på plass. Og hvordan overgang mellom Y-pipe og neste rør så ut når eksospotte og katalysator var linet opp.
Vedlegg
20240221_151528.jpg
20240221_151528.jpg (646.14 kiB) Vist 459 ganger
20240221_160037.jpg
20240221_160037.jpg (757.18 kiB) Vist 459 ganger
 #466310  av Makk
 
Heeeelvette det der var bra jalla.

Selv min ble nesten rett på og jeg punkta det med mig på øyemål før jeg dro det ned å sveisa det lol.

Virkelig profesjonelt av TCS får en si, fram med forumene og commence shaming :lol:
 #466312  av magnesmurf
 
er bedre passform på det jeg sveiset selv :lol:
Og jeg kan egentlig ikke sveise :lol:

Det positive er jo at løsningen er veldig enkel. Kappe 3-5cm av et rør, så er alle problemen løst.
 #466493  av magnesmurf
 
Da var endelig bilen klar for sesongen, etter en dag med litt arbeid.
Eksos er ferdig sveiset og montert. Den var ikke akkurat stille av seg :lol:
Fikk byttet temp.sensor til radiatorvifter tideligere, nå ble også pluggen loddet på. Så nå stopper den på 90 grader på tomgang.
Kjølevæske ble fylt på og luftet. Bilen fikk et oljeskift.
Det ble også et sett nye matter, da søpla fra mr2hell er akkurat det. Søppel. De nye er custom laget av et mattefrima og skal være mye bedre kvalitet. Tilnærmet oem.
Smalt også på noen skvettlapper foran, for å spare lakken på kanaler.
Bare å glede seg til sesongen nå :D
Vedlegg
20240322_163112.jpg
20240322_163112.jpg (769.64 kiB) Vist 259 ganger
20240322_170536.jpg
20240322_170536.jpg (791.45 kiB) Vist 259 ganger
20240322_170847.jpg
20240322_170847.jpg (1010.17 kiB) Vist 259 ganger
 #466498  av magnesmurf
 
Bugster skrev: ↑24 mar 2024 11:11 Flott vogn, Magne. Stadig bedre. Hvor kommer de nye mattene fra?
Mattene ble kjøpt på ebay. Men ser at butikken har fått egen nettside og ikke selger gjennom ebay langer.
https://garagealpha.com/collections/flo ... -oem-style
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63