TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466491  av ArildM
 
Så veldig komfortabelt ut, men på nippet til for mye knapper. Kanskje enda bedre, 90talls Toyota. Der har du ultimat interør. Kan hoppe opp til 2000 så har man digitalt klima, med knapper. Navi og touchskjerm er fint, helt til det er 5-10 år gammelt, lagger, mangler kartoppdatering, funker ikke med telefonen din osv osv. Men med 2 din system så kunne man i alle fall bytte ut hovedenheten. Prøv det på en ny bil :lol:

Men sikkert bare vi som er gammeldagse :roll:

Funderer på å fjerne hele spilleren i Mr2n.
Sette inn en 12v forsterker med bluetooth tilkobling. Hadde det på Charaden, funka utmerket. Kobla seg til telefonen hver gang jeg kjørte, trengte jeg navi så var det google maps. Tror jaggu den hadde handsfree også.

Men om jeg setter telefonen i holder og bytter radiokanal på en app, selv om jeg står i ro, så får jeg vel 10k i bot?
 #466492  av Makk
 
ArildM skrev: ↑22 mar 2024 17:16 Både TT og Beetle har grei deletilgang såvidt jeg vet.
Og de funker-ish nå 20 år etter på veien, så de har jo det gående for seg da :wink:
Gjorde ikke alle biler det før i tiden?

Virket å var grei å få tak i deler?

Bortsett fra franske da, dem var det MYE deler til, men det henger ihop med at dem ikke virket :lol:
ArildM skrev: ↑22 mar 2024 19:19Men sikkert bare vi som er gammeldagse :roll:
Ja, det kan du si.

Forskjellen er vel at generasjonene før oss fikk oppleve bare forbedringer, det vi får oppleve er biler med vedtatt og opplest "expiry date" regelrett plastikk-drit som SKAL gå kaputt, det er helt trist.

Alt i navnet for mer penger og mer makt, siden de fleste er velstående nok til å kjøpe seg en bil, å ha den en stund nå, så må bilene skiftes ut hyppigere for at pengeflyten skal bestå.

DET er bra for miljøet det ja :lol:
 #466511  av OleST
 
Jeg håper noe inderlig at bilprodusentene tar til vettet, venter på "det analoge skiftet" hvor alle går tilbake til herlige knapper og knotter for betjening av det nødvendige.
 #466512  av Makk
 
Det legges opp til at du skal ikke kjøre bil, og det er forjævlig for ingenting på planeten gir deg mer frihet.

Og når en kjører er det helt fullstendig sjeleløst uten noen glede.

Det er merkelig at det er sånn med spesielt elektriske biler, men nå har jeg sikkert mye bias også for det er jo faen meg bare rasshøl å A-B folk som kjøper dem jo :lol:
 #466515  av OleST
 
Elbil er ikke sååååå jævlig, men tvungen masseadopsjon av elbil er.

Og tvungen avvikling av fossilbiler og/eller biler eldre enn X år, det er sånn passe ekstremt jævlig.

Jeg kjører gladelig en el/hydrogen/hybrid depresjonsbil av noe slag den dagen det funker stabilt til mitt bruk så lenge jeg får ha hobbyvogna mi til godværsdager, har ikke trua på at elbiler med kunstig motorlyd og "girskift" vil gi i nærheten sv samme gode følelsen som noen dinosaurslukende ponnier.
 #466516  av Makk
 
Nå er det ikke nok råstoff i verden til å lage alle disse batteriene heller.

Giga-spøkelset som har kommet nå er jo mandatory killswitch på biler som dem vil ha i USA.

Potensialet for misbruk av statlig tyranni her er så stort at de fleste ikke klarer ta det innover seg.

Kjøpt for mye kjøtt denne uka? Eller har ett grønnspøkelse med blått hår funnet ut at nå skal miljøet spares idag?

Kjørt utenfor din tillatte "sone"?

Med et knappetrykk så poof, virker ikke bilen din :roll: :roll:
 #466559  av OleST
 
Fikk henta bærebruer til 240'n i dag, nå med påsveiste forsterkningsplater som stiver av bruene så mye som mulig.

Forran:
IMG_20240411_130031.jpg
IMG_20240411_130031.jpg (204.18 kiB) Vist 143 ganger
Bak:
IMG_20240411_130028.jpg
IMG_20240411_130028.jpg (337.05 kiB) Vist 143 ganger
IMG_20240411_130032.jpg
IMG_20240411_130032.jpg (60.65 kiB) Vist 143 ganger
Det her blir ræserbil :twisted:

Bare synd Sfoor er så jææævlig treeeeegeeee med å fortelle meg hvilken pedalboks jeg får godkjent.
 #466560  av ArildM
 
Ikke mye flex i de der nei :lol: :mrgreen:
 #466563  av OleST
 
Nei, er vel så stive som de får blitt, har sikla på justerbare bærebruer i rørkonstruksjon forran og bak men da løper tusenlappene fort :shock: også er de grommeste bærearmene bak oftest for coilovere.

Feks her:
https://www.bneshop.com/collections/240 ... =366727873

https://www.bneshop.com/collections/240 ... =360871689

Jeg nøyer meg (enn så lenge :lol: ) med sveiste originalbruer, polyforinger, GAZ to-veis justerbare dempere og 40mm senkefjærer, tipper det blir friske kjøreegenskaper sammenlignet med sånn den var da den trilla inn i garasjen i fjor høst med utslitte originaldempere og slappe foringer.
 #466564  av Makk
 
Sparetriks.

Kompiss av meg hadde 240, kappet ut ringen i original stålfelg, snudde den å sveisa den på igjen.

Kantfelger 8) 8)

Etter 700 gram vekter var det fortsatt helt forjævlig å kjøre i 80 :lol: :lol:
 #466565  av ArildM
 
Tror jeg ville ha gått for bredda stålfelg om noe :lol:
Finnes sikkert noe annet av stålfelg i større dim enn org om man vil ha den looken :)

Ellers er det vel greit å "kjøre seg til" og finne begrensninger før man øser ut tusenlappene på blanke bling ting som kanskje best egner seg på en banebil? :wink:
 #466567  av OleST
 
Understellet blir bra som det er nå, noe mer baneorientert enn dette så blir jo bilen særdeles lite brukbsr på gata.

Når det kommer til felg så har jeg kjøpt noen 7x17" Braid FF felger, ser greie ut, tåler juling og goooood plass til bremser.
  • 1
  • 1136
  • 1137
  • 1138
  • 1139
  • 1140