TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466674  av ArildM
 
Er vel et klassisk tilfelle av:
"dette er siste orntlige generasjon av *bilmerke* før alt gikk til skogs, kjøp nå før prisene går rett til værs"
Gjerne kombinert med:
"I utlandet selges disse for nært det dobbelte, så her har du et kuppmulighet"

:lol:

At denne ble solgt i det hele tatt synes jeg er verre :lol:
Bilde
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=350792953
 #466677  av ArildM
 
Så pen ut! Sammenligna med den opprusta SW20n til 30k så er det utrolig mye mer for pengene, enda bedre om man finner et bra eksemplar til 70-80k. Etter den første sommerhelga med MR2 må jeg bare si en ting. Den er utrolig undervurdert.

Har eid alle generasjoner nå, men Mk3 uten tak (cab) en fin sommerdag er nok den beste følelsen.
Er litt mer voksen og føles veldig solid ut i forhold til de andre. Samtidig er den veldig lett og har en fantastisk styrerespons. Men nok sagt. Til 100k vil jeg anbefale alle å prøve i alle fall. Til 70k er det et kupp. Men en bra en til 130lapper er meget innafor det også vil jeg si.

SW20 er merkbart tyngre og blir nesten i en helt annen bilkategori enn ZZW30. Kanskje mer en GT cruiser imho.

140hk er også helt innafor effektmessig for cruising en varm sommerdag. Mer trenger man ikke på 1000kg. I alle fall ikke på Norske veier.
 #466678  av Makk
 
Etter at jeg bygde om til V6 kan jeg ikke si meg enig i at en 4 sylindret sw20 er noe som helst en GT bil, med V6 så kan en godt si det har blitt en pseudo-frankenstein cruiser men den var jo aldri tiltenkt som det originalt.

NA som Turbo så må det turtall til for noe som helst, å chassis er jo lagd for morrosprell på enkelt vis, med V6 er ikke det lenger noe tema med jaging, bare deilig kjøring der.

Opp på celica og supra for ekte GT biler, store å veldig tunge chassis gjør seg godt som GT biler for dem blir sabla stabile i høy fart, å giringen til Celica gt4 er veldig fin til cruising på 3sgte må jeg si.

Lite ga meg mer glede enn autobahn og ligge på rundt 170 hele tiden med gamle Celicaen, den trives så fantastisk godt i høy hastighet!

Jeg har også vært der med MR2 Turbo, å den inviterte rett å slett til å kjøre forbi alle du fant, å bråkte noe jævlig fordi glasstak :lol:
 #466679  av magnesmurf
 
Makk skrev: ↑05 mai 2024 19:12
Jeg har også vært der med MR2 Turbo, å den inviterte rett å slett til å kjøre forbi alle du fant, å bråkte noe jævlig fordi glasstak :lol:
Rart at en mr2 som går fælt plutselig gir deg en halvmeter med horn i panna :lol:
 #466680  av ArildM
 
Dere har nok rett i at SW20 ikke er noen touring bil sånn sett, men vektklassen gjør at den føles vesentlig annerledes ut enn både AW11 og ZZW30. SW20 er penest, og vekta gjør ikke så veeldig mye om man skal kjøre litt lengre.
På baner som ACR og større baner er den også utmerket, selv om 3SGTE har en tendens til å "heatsoake?" ved hard kjøring over lang tid. 1. og 3. gen er mye lettere biler, litt mer sånn happy go lucky sak som ikke nødvendigvis trenger 300hk for å bli veldig morsom, mye mer gocart for å bruke en klisje. Og med tanke på styrefølelse og chassis er mk3 en definitiv favoritt for min del. Å ta av taket og faktisk kunne ha det levelig inne i kupe (mtp støy og vind) er toppen av kaka :) SW20 med t-takene av er morsomt i 10-30kmt før det blir bare bråk :lol:
Og ja, man får stygge horn i panna av å kjøre SW20 med mye effekt, mens Mk3 er en bil som man kan kjøre hardt uten å være redd for å dumme seg så veldig mye ut. SW20 dreper deg lett om du er en idiot bak rattet, men også en del av gleden når man mestrer den.

Anyways, hver sin smak, liker alle, men favoritten for min del er (partisk nok siden jeg har kun den nå) Mk3.

Fin AW11:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=351863767
Bilde
Litt avhengig av tilstand da, men den så bra ut på bildene :)
 #466690  av ArildM
 
Enda en AW11, og ikke bare det, en Mk1b/facelift :D Så nå er det 3stk AW11 Mk1b til salgs på Finn. Relativt sjeldent å se.
Attpåtil var denne i hvit, synes det kler AW11 veldig bra. Pris og stand tilsier vel at denne blir solgt raskt? Selv om annonsen ikke sier noe om rust da.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=345233082

Bilde
 #466694  av Makk
 
Overraskende nok var dem mye bedre enn det man kan forvente, om man skal bedømme etter bilder.

SW20 til salgs i det siste har jo vært tragedie etter skraphaug etter total blasfemi de siste årene.

AW11 ruster jo som kjent mye mer enn SW20, men jeg tror kanskje det kan ha noe med mengden biler? Å de AW11 som har fått rustdøden er jo sikkert ferdige så bare de bra er igjen ?
 #466751  av ArildM
 
Tror nok at SW20 ruster like mye som AW11, men det var en del norsksolgte AW11 som virkelig fikk kjenne på salt og vinter, mens mye SW20 ble importert fra Sveits eller land der de hadde hatt mye hyggeligere liv? Basert på de SW20ene som har ligget ute i år virker det som om de ruster plenty, over alt, og de som er ille nå er biler som er borte om noen få år.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=353678593

Bilde

En av de peneste SW20ene jeg har sett til salgs i år i alle fall!
Pen farge, og rette mods. Virker som om eier har en del peiling også, så ser for meg at denne går kjapt.

Eneste jeg kunne utsette på er at motorrommet så skittent ut, men prime kanditat til V6 swap en gang i tiden om man vil det? :D
 #466753  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=352161933

Bilde

Verdt 200k? Skjønner det er lagt mye ned i motor, men er ikke T3 turbo et ganske dårlig valg til 3sgte, eller egentlig en hvilken som helst motor? Samtidig synes jeg Castrol "livery" kun passer hvit bil, ser rart ut på rød bil :?
Interiøret (rattet kanskje spesielt?) og litt forskjellige mods i bagasjerommet så også ganske jalla ut. Skvettlappene var ikke akkurat pene, og ikke felgvalget heller. Mye småplukking fra min side, men tenker kanskje at prisen er litt høy.
Er vel tilbake til at en modifisert bil ofte er mindre verdt enn en original?
 #466754  av celicat23
 
Er ikke bare deg, jeg så på den å tenkte akkurat det samme. Feil farge for castrol livery'n og hvor mye mer verdt er bilen etter at den blir avskilta etter første EU/teknisk kontroll?

Det her er en rimelig optimist?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=353661288

1999 celica som har gått 173.000km, siste gang den var på service var ved 47.000km, rusten og generelt sliten... 90.000kr? :lol: Mangler bare at den aldri er utbedret for oljeforbruk og drikker olje også da så er det komplett :roll:

*edit* Er veldig optimist denne sjappa...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=321216599
1985 corvette "veldig lav km"... 44.500km og slitt igjennom førersete og girkula slitt nesten igjennom skinnet. Jada, den km stand hadde jeg nok ikke tvilt på i det hele tatt :lol:

Bilde
Bilde
 #466764  av ArildM
 
Mener jeg så på en Celica av samme type i Tyskland i vår, som var genuint gått 50-70k for 6000 euro ish?
Det hadde vært en bra deal, selv med frakt og importkostnader. Det der til 90k? :lol: Bare bildet av webasto varmeren sier vel sitt om hvor mye den har vært brukt. Og er det så ille på bakskjermen er det utrolig mye mer du ikke ser...

Det der er også king of fugly når du ser på den corvetten. Trepaneler skrudd inn med treskruer, som trolig aldri har passet mer en sånn ca ish :lol: Skinnseter som mirakuløst er hele, men samtidig så skrukkete og flassete at det byr meg i mot å sette meg inn. Kanskje ikke så rart at Toyota og andre Japanske merker dominerte på alle fronter på 70-80 tallet :lol: Der er det faktisk så forsegjort at mange av bilene fortsatt den dag i dag ser veldig bra ut innvendig :wink:

2JZ Hiluxen har ligget ute siden i fjor sommer.
Da var den med noen litt fetere felger, uten bulk, og med lovnad i annonsen om at godkjenningsprosess var i gang :lol:
Nå er den bulka, har ræva felger (som er aaalt for små :lol: ), og EU godkjenningen gikk ut i fjor høst.
Så det du betaler for er kanskje en grei 2jz motor med en del hjemmemekk, og et halvgreit Hilux chassi? Hadde han fått 100k tror jeg han måtte ha vært veldig happy :lol: :roll:
  • 1
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 272