TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466720  av ArildM
 
Joda, ublock origin er installert og funker glimmers. Skremmende å bruke en pc/nettleser uten dette installert :lol:

Men den jeg snakka om er verdt å prøve da den fjerner mye av unødvendig ræl som Youtube har lagt til i de siste årene.

Ellers er vel den seneste oppdateringa hvor Google har fjernet koblingen til maps noe som er tvunget gjennom av EU for å unngå at Google havner i en monopolsituasjon ellerno? De har som du sier uansett startet jobben med å ende sitt monopol heelt fint selv den dagen de begynte å jage på profitt i søkeresultatene også, så det du får øverst sjeldent er det du vil ha. Samtidig som de forkler reklame midt inn i søkeresultatene.... Ergo bytt søkemotor :D

Chrome er i alle fall nei takk for min del, Nå sist forsøkte vel Google å tvinge gjennom en nettstandard som gav Google utrolig mye makt? Så akkurat der tviholder jeg på ting som er relativt åpent og fokuserer på personvern (i den grad det finnes i det hele tatt i dag).
 #466721  av Makk
 
Heldigvis er jeg ferdig marinert i internett-kunnskap så den dagen det blir fullstendig dystopia så slår jeg igjen lokket og går på fjellet.

Vipps, null makt over meg.

Det jeg bekymrer meg for er de stakkarne som kommer etterpå, helt programmert etter Tik-Tok.

Det har mye for seg å ha vokst opp med veldig manuelle datamaskiner og internetts helt spede begynnelse, da får man perspektivet som trengs for å se hvilket monster det har utviklet seg til, alt fra ravende gale grupperinger som tilber ananas-jus og ofrer høyre testikkel for monopol-eiendommer til statlig misbruk og overvåkning :lol:
 #466765  av ArildM
 
https://www.tv2.no/broom/fra-1-juli-bli ... /16677431/

:lol: What :shock: :shock: :shock:

Om jeg ikke tar helt feil har mange klagd på at skiltgjenkjenning og automatisk fartstilpasning på nye biler er ca ræva dårlig??? Nå skal den atpåtil pålegges å pipe og i verste fall skrike til deg (slår sikkert inn hvis du kjører 10km over fartsgrensa :roll: ). Og funksjonen kan du slå av, men den slår seg på igjen neste gang du starter? Fremtiden her kommer vi :D
 #466766  av Makk
 
Sånn helt plutselig er alt jeg noen sinne har sagt om gale myndigheter ikke lenger bare konspi-vås :lol:

Ja det der blir det første man chipper bort.

For hvordan vet bilen fartsgrensa? GPS selvsagt, og med ett søtt lite simkort så er det noen andre som vet hvor du er og hva du gjør også.

Bota kommer i posten den slik som i Kina, og din social credit score senkes :lol:

Er ikke mange årene før geo-fencing på biler du, fåkke lov å kjøre tell naboby'n nei! Miljøet skal reddes! Greta ser deg :lol: :lol: :lol:
 #466767  av ArildM
 
Så mye som jeg ikke vil tro det, så er dessverre noen av konspi teoriene et snev av sannhet i. Det er bare at man i det lengste håper at det ikke stemmer, for det høres bare helt utrolig dumt ut. Hørte at polisen kan bruke KI for å overvåke mistenkte i følge de nye EU reglene for KI, hvem er mistenkte? Alle? Jeg? Du? Dammit...

Facebook skal bruke alle dine poster fra tidenes morgen til å trene sin KI greie (samt profilering i form av historikk på alt du har trykket liker på, når du har vært inne, hvor du er logget inn fra ++++ regner jeg med?), så her kommer det du poster for 15 år siden på FB og biter deg i ræva :lol: :roll: Ser du kan legge inn håndskrevet protest til FB for å "unngå" at de bruker KI "på deg", jo sikkert at de faktisk gidder å gjennomgå håndskrevne protester :lol: :roll: Tror du at postene du har slettet selv er borte? Tro om igjen, de har garantert en uslettelig backup som du ikke får tak i.

Kina var nok bare tidlig ute, vi kommer finfint etter vi også. Alt i navnet på "trygghet". Frihet ofres for trygghet, for frihet er alt for farlig å gi folket? Jeg mener noen er jo tross alt drapsmenn og noen kjører bil i 150 :roll:
 #466768  av Makk
 
Vær forsiktig nå, nå høres du ut som en som må på PST sin overvåkningsliste, hvordan våger du tvile på at myndighetene har ditt beste i tankene??? :D

Det er nok å bare stille spørsmål, noe alle intelligente burde gjøre, alltid. 8)

Selvsagt skal det slås ned på, kan ikke ha dissidenter må en jo forstå!

Det der med AI/KI er skikkelig skummelt, oss som har brukt sikkert halve livet på nettet og fulgt med ser jo galematias komme på flere mils avstand... Den gemene hop reagerer akkurat slik som du beskriver ALA "Nei dette går jo ikke an"

Jo, det går helt fint an, å det kommer mye fortere enn du tror.

Mandatory killswitch på biler er jo oppe i kongressen i USA nå, det begynner slik.... Ikke at jeg er i mot at du kan slå av bilen til en bankraner eller en fyllik på motorveien med 3 i promille, men vi vet så inderlig godt at dette kan jo også brukes på en som klager på en parkeringsbot, kjøper for mye kjøtt eller sier negative ting på internett om styresmaktene.

Å få ett slikt verktøy inn i bilene til folk er ekstremt frihetsberøvende, potensialet for misbruk er ekstremt høy, og når en allerede vet at makt korrumperer så skal en også vite at absolutt makt korrumperer alltid.......

Naboen din har sikkert andre meninger enn deg, skal han/hun få makt til å benekte deg friheten ved å kjøre bilen din bort på Esso? Ja det høres kanskje rart ut at jeg bruker det som eksempel, nå kjenner jeg ikke naboen din men hva om den naboen er den som jobber på det stadig overvokste offentlige helvette med nettopp dette her å begrense hvilke biler som tilhører hvem som får kjøre her og der?

Allerede nå ser man jo trynefaktoren, prøv å søk om noe i kommunen om du er mislikt, bare det er argument nok for at disse psykopatene skal holde seg langt unna bilen din.

Bilen er det ultimate frihetssymbol, du kan reise dit du vil med den, ikke la dem ta det fra deg :)
 #466770  av ArildM
 
Boksekamper er best så lenge man ser Rocky (de gamle filmene).
Har nada tro på at en real life boksekamp noen gang kan bli så bra som på film :lol:
Som regel er det vel 1-2 runder også er det over?

Og for en gangs skyld skal jeg si meg enig i det meste du skriver i posten over :D
Det er utrolig mye som skjer, og lett å bekymre seg over at alt skal gå rett vest.

Enn så lenge har vi i alle fall de gamle bilene våre, og vi får lov til å kjøre de på bygda ei stund til, selv om storbyene raskt går over til kun EL biler vil jeg tro :roll: Blir ganske begrenset rekkevidde om man ikke får lov til å kjøre gjennom storbyene på sikt da :lol:
 #466785  av ArildM
 
Mighty House Mods :D
Fy fader for et blodslit i 25-30 varmegrader det har vært i den siste uken.
Men blir vel vinter en gang i tiden?
Og 200-300k spart...

Å etterisolere veggene neste år ish blir barnemat i forhold til dette.
Fruen kunne se mårrasola inn gjennom klesskapet et par dager etter vi reiv av det gamle taket, så huset fra 1950 var ikke akkurat godt isolert, eller det var null isolasjon med unntak av noen gamle ukeblad og litt tau etc :mrgreen: Glad for at vi ikke har hatt regn i noen dager (måtte dog til med en 7x10m presenning ei natt) før vi fikk det tett igjen. Nå er det etterisolert med 15-30cm samt fått på diffusjonsåpent undertak, så ca 70år mer moderne.
+ At feieren kan slutte å mase om fastmontert stige i henhold til nye hms krav :lol:

Slite hardt et par uker? Verdt det for 30-40 år med husvarme.
Vedlegg
IMG_20240520_153328.jpg
IMG_20240520_153328.jpg (833.71 kiB) Vist 269 ganger
3.jpeg
3.jpeg (645.49 kiB) Vist 269 ganger
 #466792  av OleST
 
Vurderer å kjøpe meg PCMFlash og Kess v2 + Ktag tuningverktøy for å kunne klone elektronikkmoduler og tune girkasser, noe interesse for sånt her? Kommer til å koste ca. 1500kr for tuning til feks. VW DSG girkasse, inkl optimaliserte shiftpoints, sportsmodus med launchkontroll, økomodus, etc. Tenkte å sjekke interesse for å undersøke mer rundt hva slags adaptre jeg burde få lagd meg og hvilke programmer det er verdt å innvestere i. :)
 #466794  av ArildM
 
True dat :lol:
Evt SMT kassa i MR2n hvis du vil bryne deg på ultrasjelden teknologi som er utviklet i Norge, i samarbeid med LuK, og låst ned av Toyota. Og med et potensiale på i alle fall 3 kunder i Norge :lol:
 #466795  av Makk
 
Tragisk ass.

En formelig ser skuffelsen i fjeset :lol: :lol:
Vedlegg
436933724_10160914663644870_560820857444785437_n.jpg
436933724_10160914663644870_560820857444785437_n.jpg (239.93 kiB) Vist 200 ganger
 #466796  av OleST
 
Makk skrev: ↑31 mai 2024 21:10 Døh, bilene vi har her leser vi feilkoder i med en binders og et blinkendes lys :lol: :lol:
:lol: men jeg måtte jo spørre :lol:
 #466797  av OleST
 
ArildM skrev: ↑31 mai 2024 21:20 True dat :lol:
Evt SMT kassa i MR2n hvis du vil bryne deg på ultrasjelden teknologi som er utviklet i Norge, i samarbeid med LuK, og låst ned av Toyota. Og med et potensiale på i alle fall 3 kunder i Norge :lol:
Finnes visst noe reflash til de der, usikkert hvor stor forskjell det gir da men det finnes visst. Kan jo se om jeg får tak i filene, hadde vært artig å prøvd.
  • 1
  • 1139
  • 1140
  • 1141
  • 1142
  • 1143