TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #466681  av ArildM
 
Digger at Camry er en stasbil. Og joda det var den jo når den var ny også, men en stund var de på lik linje med en Corolla prismessig. Men ikke uten grunn at mange gikk 300-500k lett, selv uten vesentlig stell, eierne måtte være kjøreglade folk :D Har kjørt en del av generasjonen før og virkelig et eksempel på Toyota på sitt aller aller beste :mrgreen:
 #466687  av magnesmurf
 
Jeg hadde jo en camry tidligere i min karriere som toyotaeier. Da var det en bruksbil det ikke var så nøye med, men har i ettertid innsett hvor god bil det egentlig er. Så da blir denne litt mer kosebil :mrgreen:
Og tipper den lever tilnærmet evig. Blir nok å overleve hver eneste elbil som er solgt til nå :lol:
 #466701  av Makk
 
Når romvesenene kommer om 1500 år for å sjekke hvorfor de som bodde på denne planeten sprengte seg selv til helvette så er det garantert at det eneste av verdi dem finner er en 90s Camry med 2.2/3.0 motor og strøm på batteriet (Om batteriet er originalt)

Som selvsagt starter på første forsøk.
 #466776  av magnesmurf
 
Fikk endelig nye dekk på camryen i helga. Falken dekk. Godt fornøyd med de. Veldig lite støy.
Fikk også kjørt en ozon rens på ac idag. Lite brukt bil har som regel litt våt bikkje lukt fra ac.
 #466893  av ArildM
 
Husker jeg rett om du plagdes med at billige lysarmaturer tok livet av 12v batteriet på Lexusen din?
Både Mr2n og Caldinaen går relativt kjappe tomme for strøm, som jeg synes er litt mistenkelig.
Samt at et par av lysrørene mine er gåene, så må vel over på LED etterhvert uansett...

Skeptisk på både kvalitet og fargegjengivelse på Biltema/Jula sine.

SÃ¥ jeg kom over disse:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =347550405
Konkursbo, så de er ganske rimelige per stk, men har vært solgt mot bedriftsmarked før i følge selger.
Samt disse til benkebelysning:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =347547943

Noe å vurdere? :)
 #466897  av ArildM
 
Idk, 99% sikkert at det er noe annet, men synes bare å huske at Magne hadde noen som tappa startbatteriet på Lexusen.
Bare merkelig at både Mr2n og Caldinaen skal tappes i løpet av relativt kort stund, enkel fiks er jo å bare ta av polen når jeg løfter de opp på liften da :)
 #466899  av Makk
 
99 prosent at jeg setter penga på stereogreiene vi driver å setter inn, smart ditt og smart datt krever litt strøm :|

Dem trekker sikkert fra hovedplussen, som i gamle dager var helt avslått ved tenning av.

Som kjent er der to pluss inn på alle stereoer, permanent og tenning only...
 #466900  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑03 jul 2024 20:20 Idk, 99% sikkert at det er noe annet, men synes bare å huske at Magne hadde noen som tappa startbatteriet på Lexusen.
Bare merkelig at både Mr2n og Caldinaen skal tappes i løpet av relativt kort stund, enkel fiks er jo å bare ta av polen når jeg løfter de opp på liften da :)
Det stemmer. Lysrør armaturer som kun var koblet på enpolsbryter gjorde at keyless greiene på lexusen aldri gikk i dvale. På mr2en var det ikke noe problem. Så det var jo egentlig bilen som tappet batteriet, men grunnet EMF fra armaturene.
 #466904  av ArildM
 
MR2n tappa seg i løpet av Januar-April, kanskje ikke unormalt, men den var det ikke noe moderne stereogreier i. Kun en 10års gammel Pioneer spiller. Caldinaen tappa seg fra jeg heisa den opp i starten av sesongen til i midten av Juni. Heller ikke der er det myye moderne, med unntak av Android kina hovedunit saken da, så mulig den tapper noe mens kineserne hører på hva jeg holder på med i garasjen :lol:

Ny løsnig for lys må uansett på plass, så får jeg feilsøke evt strømtyver, eller bare koble av batteriet når bilene heises opp.

Altenrativt sette opp bluetooth overvåkning av batterihelse:
https://www.aliexpress.com/item/1005005057800182.html
Noe som ironisk nok også trekker strøm fra 12v batteriet

Eller sette på fjernstyrt rele som bryter minuspolen:
https://www.aliexpress.com/item/1005006860885187.html
Sikkert lett hackbar, eller noe som kan styres av naboens garasjeportåpner, men den skal i det minste ikke kunne slå seg av når den har over 13v spenning (ladestrøm fra dynamo).

Skeptisk på begge de to overstående, vet den nederste er mye brukt i USA siden Hundai(?) var populært å stjele som en Tiktok trend :lol:
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35