TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #466890  av ArildM

Oooh, NICE! 8)
Smidde JDM Goodies, det er rått det :mrgreen:
 #466892  av ArildM

Neinei, gjenbruk, og kjøp brukt :wink:
 #466901  av magnesmurf

Makk skrev: ↑03 jul 2024 17:18 Nei nei, tenk på sulten i Afrika, velg bilXtra felger istedenfor ! 8) :lol: :lol:
Blir dem mette hvis jeg kjører på drittfelger? :lol:
 #466902  av Makk

magnesmurf skrev: ↑03 jul 2024 21:28
Makk skrev: ↑03 jul 2024 17:18 Nei nei, tenk på sulten i Afrika, velg bilXtra felger istedenfor ! 8) :lol: :lol:
Blir dem mette hvis jeg kjører på drittfelger? :lol:
Nei, men Støre å resten av politikerne konfiskerer de ekstra pengene å sier at dem fikk mat :lol: :lol:
 #466926  av magnesmurf

Kjørte opp på vekta hos SVV for morroskyld.
Bilen veier 1260kg nå, 10kg mer enn vognkortet tilsier. Regner med at det kan tilskrives tyngre hjul og fjærbein samenliknet med orginalt.
Skal bli spennende å se om den klarer å holde vekta når den har fått 2gr og slankekur :lol:
 #466929  av ArildM

Funfact: Tein coilovers er Tyngre enn OEM fjærbein på ZZW30 :lol: Men regner med historien er en litt annen på SW20 som har "gammeldagse" beefy fjærbein og fjærer :)
 #467035  av magnesmurf

Bestilt enda en e355 girkasse.
Fikk også endelig tak i rep.maual til e355.
Må kjøpe inn quafie diff (dyr).
Så skal jeg gjenoppta prosjketet med girkassebygging. Hjelper mye med manualen. Men spørs om jeg klarer det uten hjelp. Hele opplegget med shimsing utfra forspenning i girkassen virker knotete, og man trenger verktøy for å måle moment. Der finner jeg ikke noe til en levlig pris med fine nok toleranser.
 #467036  av ArildM

Spennende! Hvilken momentmåler tenker du på?
Kjøpte meg en slik for å verifisere/kalibrere mine momentnøkler (spoiler alert: 10 år gammel biltema moment nøkkel var fortsatt veldig bra nøyaktighet på selv etter å ha ligget med spenn i skuffa i garasjen mesteparten av tiden).

https://www.aliexpress.com/item/1005006148247594.html

Tror det var Torque Test Channel på youtube som testa disse og de var gode på nøyaktighet (så spørs det hvor nøyaktig det må være på en girkasse).
 #467047  av magnesmurf

Må måle motstanden når man roterer diff. Men kina saken du linket til fungerer kanskje? Noe helt annet enn de til 20 laken som selges i norge..
 #467049  av ArildM

Tipper den funker, var myye funksjonalitet på den.
Når jeg testet den mot momentnøkkelen så viste den nm gradvis oppover til momentnøkkelen klikket, når jeg da slapp stoppa den på maks målt nm i draget jeg gav den med nøkkelen. Litt dårlig forklart, men kan høres ut som det du trenger.
 #467052  av magnesmurf

ArildM skrev: ↑19 aug 2024 08:26 Tipper den funker, var myye funksjonalitet på den.
Når jeg testet den mot momentnøkkelen så viste den nm gradvis oppover til momentnøkkelen klikket, når jeg da slapp stoppa den på maks målt nm i draget jeg gav den med nøkkelen. Litt dårlig forklart, men kan høres ut som det du trenger.
Se om jeg finner en tilsvarende på fleabay.
 #467053  av ArildM

Aliexpress er like trygt som ebay imho. Har kjøpt mye verktøy og stasj der uten noe tull. Har hatt et par pakker som har forsvunnet og fikk tilbake pengene uten problemer. Ellers er erfaringsmessig ebay bare et fordyrende mellomledd uansett, samme varene kjøpt inn av en random dude og solgt videre et par hakk dyrere enn rett fra Kina.
Bruker du Paypal er du trippelsafe.

For tiden bruker jeg kun ebay for bildeler som ellers er vanskelig/umulig å skaffe. Alt annet av småtterier blir direkteimport fra Kina. Og selvfølgelig Amayama / Finn for alt mulig annet.
 #467054  av magnesmurf

Har ikke opprettet konto annet enn på ebay.
Har vært ganske skeptisk til alle slike kina sider. Så har holdt meg til amerikansk og japansk foreløbig :lol:
Kjøpte et slikt sett på ebay. Så nå må jeg bare bruke de små grå og finne ut av girkassebyggingen.
 #467055  av ArildM

Det meste kommer fra Kina uansett :wink: Men skjønner skepsisen.

Lykke til med girkassemekking, akkurat den biten har vært litt voodoo for min del.
Blir spennende å følge med på hva du får til :)
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102