https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/X ... ere-boeter
Her er jo typisk den perfekte sak for å demonstrere psykopatiet her i Norge.
En skal jakte ned den vanlige mann for hver eneste lille pengesnutt.
Med tåpelige fartsgrenser å hardcore bøter skal landet finansieres, dem har til og med gått ut å sagt at "I år skal det tas inn XXX mengde penger i bøter"
"Skal"
SKAL? For helvette?
Hva gjør dem om alle plutselig begynte oppføre seg bedre da?
Da blir man anklaget for lovbrudd man ikke har begått for å fylle en kvote da eller?
Dette har jeg personlig opplevd på fergene om morgenen, plutselig kommer der ett rasshøl i svart og sier du har sett på mobilen mens du kjørte ombord eller ikke har på deg setebelte...
Og i tilfelle ingen vet det, så veier en politimanns ord mer enn ditt, du snakker meg om bukken og havresekken.
Jeg var i retten for dette her for ett par år siden, anklaget for å sitte på mobilen, dem hadde plukket ut den "sølv varebilen"
Jada, der er liksom bare 20 av dem hver morgen, fuck you, kom ingen vei dem.
Før i gamle dager var det billigere å bedre å bare betale, det visste dem, men nå er det jaggu meg ti tusen kroner så ikke faen!
Bodycams til politiet som filmer hele driten fra begått til fanget ASAP, da får dem forklaringsproblemer når dem prøver seg på slikt tomprat.
At politiet skulle bevege seg nærmere Amerikansk innsamlingsmilitære er helt forjævlig, dem er faen ikke stabile der borte og utviklingen går jaggu samme veien her.
Bare her i bygda husker jeg hvordan det var før, han gamle jompa hadde fyllekjørt igjen, nei faen da kom politimesteren å kjørte ham hjem, beslagla bilen å kjørkortet og sa fra at nå var det slutt.
Nå blir 15 åringer slått med batong fordi dem nektet gi fra seg ett skilt på feil grunnlag (Video fra Ørsta) "Betjenten" (Barnet) var på ganske dypt vann, ikke første gang, og saken ble godt dysset ned og betjenten ble på mystisk vis omplassert.
Likt når det er biltreff rundt om, type Stryn Motorfestival som er den største her mellom Trondheim og Bergen, ja da står dem klar for å trakassere vanlige folk, her prøver man holde ting i kontrollerte forhold og så blir man bare jaktet på.
Jada, fin gjeng det der, er det rart man har null respekt for dem.
Men hva kan man forvente av folk som har "Knulletorsdager"