TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466924  av ArildM

Var ikke akkurat folkeavstemning på det der. Ikke at noe som helst av det EU innfører er det.
Det beste de har gjort er vel å pushe apple til å bruke USB-C kabel? :lol:

For en gangs skyld ikke bilnyheter begrenset til el-bil?

Men ja, dette kommer til å bli misbrukt i alle retninger.
Kina var kanskje først med full overvåkning, men vi kommer så fint så fint etter.
Som du sier har vi allerede solgt sjela den dagen vi ble avhengige av smart-telefon.

Så la TS-ogn være en siste bastion for friheten :lol: :mrgreen:
 #466925  av Makk

EU er globalistisk helvette.

En hadde klart seg fint uten.

Men neida, det må tvinges på en.

Saken er den at disse folkene har egentlig ikke noen verdi for menneskeheten, sprade rundt i fine dresser å prate tomt., hadde noen betalt for det frivillig? Hva skal en liksom med dem.

Ja, en leder trengs, men hvor mange mellomledere må man ha? Og vipps så har man en sykdom i folket, såkalt staten, der dem bare oppretter stillinger til hvem som helst og øker skatten for å betale for den for så og kalle det "fellesskapet"

For så å finne på en masse regler som gjør det vanskelig for alle, og som også skaper arbeidsplasser da som konsulenter, advokater, sosionomer, pratere generelt... Verdiløst tåt.

Dem angriper også ALLE som kritiserer med type argument som "Åja, du er ikke for fellesskap du altså?"

Billig angrep i beste Goebbels-stil.

Hvilket fellesskap? Jeg kjører bensinbil og nektet vaksinere meg, jeg skulle jo nærmest utryddes, fy faen for noen folk

Jeg hater våre fjerde generasjons oppdrettspolitikere med all min makt.

Og nå skal dem altså følge med oss når vi kjører bil.

Jeg kan garantere deg at min MR2 skal leve for evig, å det mest avanserte som skal inni der er en USB stikke med piratmusikk.

Husk også at EU har foreslått, og har ikke gitt seg på, å tvangsvrake bilen din, dvs alle veteranbiler skal resirkuleres.

Tenk deg det, politiet står på døra di å skal samle inn bilen din du, fantastisk ikke sant?

Veien er ikke lang fra det å til dem står der med hvite frakker å skal ha "medisin" i armen på deg.

#Rant
 #466927  av magnesmurf

Makk skrev: ↑09 jul 2024 21:14 EU er globalistisk helvette.

En hadde klart seg fint uten.

Men neida, det må tvinges på en.

Saken er den at disse folkene har egentlig ikke noen verdi for menneskeheten, sprade rundt i fine dresser å prate tomt., hadde noen betalt for det frivillig? Hva skal en liksom med dem.

Ja, en leder trengs, men hvor mange mellomledere må man ha? Og vipps så har man en sykdom i folket, såkalt staten, der dem bare oppretter stillinger til hvem som helst og øker skatten for å betale for den for så og kalle det "fellesskapet"

For så å finne på en masse regler som gjør det vanskelig for alle, og som også skaper arbeidsplasser da som konsulenter, advokater, sosionomer, pratere generelt... Verdiløst tåt.

Dem angriper også ALLE som kritiserer med type argument som "Åja, du er ikke for fellesskap du altså?"

Billig angrep i beste Goebbels-stil.

Hvilket fellesskap? Jeg kjører bensinbil og nektet vaksinere meg, jeg skulle jo nærmest utryddes, fy faen for noen folk

Jeg hater våre fjerde generasjons oppdrettspolitikere med all min makt.

Og nå skal dem altså følge med oss når vi kjører bil.

Jeg kan garantere deg at min MR2 skal leve for evig, å det mest avanserte som skal inni der er en USB stikke med piratmusikk.

Husk også at EU har foreslått, og har ikke gitt seg på, å tvangsvrake bilen din, dvs alle veteranbiler skal resirkuleres.

Tenk deg det, politiet står på døra di å skal samle inn bilen din du, fantastisk ikke sant?

Veien er ikke lang fra det å til dem står der med hvite frakker å skal ha "medisin" i armen på deg.

#Rant
Når den dagen kommer er det vel fortsatt noen titusen som ikke vil la seg kontrollere. Spørsmålet er om alle klarer å samles på en plass, og opprette et eget område :roll:
 #466928  av ArildM

Makt korrupterer og mennesker er kapable til de mest ondskapsfulle ting. Særlig om du er en del av "systemet" og "bare gjør jobben din"... Tenker SS offiserer osv, de var jo på et eller annet tidspunkt vanlige tyske folk?

Det er dermed ikke sagt at de kan knekke oss. Eller lettere sagt vi kan velge å ikke la oss knekke.
Viktor Frankl - Man's Search for Meaning gir et fint innblikk i hvordan mennesker, i kanskje en av historiens verste omstendigeter, klarer å finne mening og livsvilje.
 #466930  av Makk

ArildM skrev: ↑10 jul 2024 13:06"bare gjør jobben din"
Nøyaktig på grunn av det der blir ting så farlig, folk har noe å gjemme seg bak, dem slipper stå for handlingen sin selv.
 #466931  av ArildM

Den kombinert med:
"Ja de må bare stå på, jeg har jo ingenting å skjule!"
SÃ¥ kommer man langt :lol:
 #466932  av Makk

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/X ... ere-boeter

Her er jo typisk den perfekte sak for å demonstrere psykopatiet her i Norge.

En skal jakte ned den vanlige mann for hver eneste lille pengesnutt.

Med tåpelige fartsgrenser å hardcore bøter skal landet finansieres, dem har til og med gått ut å sagt at "I år skal det tas inn XXX mengde penger i bøter"

"Skal"

SKAL? For helvette?

Hva gjør dem om alle plutselig begynte oppføre seg bedre da?

Da blir man anklaget for lovbrudd man ikke har begått for å fylle en kvote da eller?

Dette har jeg personlig opplevd på fergene om morgenen, plutselig kommer der ett rasshøl i svart og sier du har sett på mobilen mens du kjørte ombord eller ikke har på deg setebelte...

Og i tilfelle ingen vet det, så veier en politimanns ord mer enn ditt, du snakker meg om bukken og havresekken.

Jeg var i retten for dette her for ett par år siden, anklaget for å sitte på mobilen, dem hadde plukket ut den "sølv varebilen"

Jada, der er liksom bare 20 av dem hver morgen, fuck you, kom ingen vei dem.

Før i gamle dager var det billigere å bedre å bare betale, det visste dem, men nå er det jaggu meg ti tusen kroner så ikke faen!

Bodycams til politiet som filmer hele driten fra begått til fanget ASAP, da får dem forklaringsproblemer når dem prøver seg på slikt tomprat.

At politiet skulle bevege seg nærmere Amerikansk innsamlingsmilitære er helt forjævlig, dem er faen ikke stabile der borte og utviklingen går jaggu samme veien her.

Bare her i bygda husker jeg hvordan det var før, han gamle jompa hadde fyllekjørt igjen, nei faen da kom politimesteren å kjørte ham hjem, beslagla bilen å kjørkortet og sa fra at nå var det slutt.

Nå blir 15 åringer slått med batong fordi dem nektet gi fra seg ett skilt på feil grunnlag (Video fra Ørsta) "Betjenten" (Barnet) var på ganske dypt vann, ikke første gang, og saken ble godt dysset ned og betjenten ble på mystisk vis omplassert.

Likt når det er biltreff rundt om, type Stryn Motorfestival som er den største her mellom Trondheim og Bergen, ja da står dem klar for å trakassere vanlige folk, her prøver man holde ting i kontrollerte forhold og så blir man bare jaktet på.

Jada, fin gjeng det der, er det rart man har null respekt for dem.

Men hva kan man forvente av folk som har "Knulletorsdager"
 #466934  av ArildM

Sett bøter til å være i tråd med inntekt. Mange land har gjort det, og det funker greit hvis det absolutt skal være så viktig å tyne bilister for penger :roll: Politiet har en utrolig stor evne til å klage på at for høy fart er eneste årsak til ulykker på Norsk vei.

Men se på rapportene!

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/u ... id3014898/
Nøkkelinformasjon fra rapporten:

Møteulykker og utforkjøringsulykker utgjør 66 prosent av ulykkene og 65 prosent av antall omkomne i 2022.
Manglende førerdyktighet vurderes å ha vært medvirkende faktor i 42 prosent av dødsulykkene. De hyppigste feilene er manglende informasjonsinnhenting og manglende trafikal kompetanse.
Høy fart er sannsynlig medvirkende faktor i 29 prosent av dødsulykkene.
Kjøring i ruspåvirket tilstand vurderes som medvirkende faktor i 20 prosent av dødsulykkene.
Forhold knyttet til veien og veimiljøet er sannsynligvis en medvirkende faktor i 21 prosent av dødsulykkene.
Feil og mangler ved kjøretøy vurderes til å være en sannsynlig medvirkende faktor i 15 prosent av dødsulykkene.
Ytre forhold, som for eksempel vanskelige vær- og føreforhold, er sannsynligvis en medvirkende faktor i 17 prosent av dødsulykkene.
Manglende førerdyktighet anslås til å være medvirkende årsak til 42% av ulykkene! Veiforhold 21% osv osv.
Fart er en sannsynlig medvirkende faktor i 29% av ulykkene. Så under 1/3 av ulykker skjer der hvor fart trolig har vært en medvirkende årsak!

Men alikavel så skal hvermannsen få 10k i bot hvis de beveger seg i 90 i 80 sonene. Propaganda med unger og lemlesta folk går hver sommer, bare 10km og du kan dø! :roll:

Det som kan DØ for min del er touchskjermer, folk som holder på med telefon samtidig som de kjører, og den generelle bunsjen av folk som har null interesse av hva som skjer på veiene :roll:
At jeg er 100% fokusert og kjører i 100 (på lukket vei) i min MR2 (hvor det er null distraksjoner og alle knapper er fysiske) hvor man kanskje skulle ha kjørt i 80, er så utrolig lite farlig sammenliknet med alle de faktiske farene der ute.

Er det ikke definert noe sted i lovverket at bøtesatsene skal stå i stil med forbrytelsen?
I så fall er det jo tydelig at det å kjøre bil helst bør bli forbudt.

Men men.

Se bare denne notisen:
https://www.nrk.no/nyheter/rapport_-hvi ... 1.13422862
13. mars 2017 kl. 01:50 Rapport: Hvitsnippene koster mest

Hvitsnippkriminalitet koster Norge mer enn trygdesvindel, likevel brukes langt større ressurser på å ta uærlige navere enn kriminelle direktører. Det skriver Klassekampen som viser til rapporten "Toppen av isfjellet" fra Manifest Tankesmie.
Slike saker blir jo henlagt i stor skala, pga for "lite ressurser".
Tilogmed helt åpne saker, hvor det liksom er null mangel på beviser:
https://www.nrk.no/vestland/henla-anmel ... 1.16939807

Nei det henlegger vi :lol:
Ut å fange bilister med det nye kameraet vårt, som nå også har videopptak! :roll:

Nå kan de jo tilogmed ta 5-6stk på rekke!
https://www.nrk.no/nordland/politiet-me ... 1.16951976
Politiet har brukt ny laser siden mars. Allerede har de fått bukt med folk som «gjemmer seg» bak andre fartssyndere.
Mye rart som skjer, det er i alle fall sikkert :lol: :roll:

Bonusrant for at Xbox Game pass går opp fra 139 til 179 om et par mnd. De har jo bare 20mill subs, så etter å ha kjøpt opp alle spillselskaper i verden, så er det vel bare å skru opp prisene. Monopol er gøy :)
 #466936  av Makk

Jeg er bare evig glad jeg bor en plass der det er så lite folk at det ikke er verdt å sette opp jaktstasjonen så veldig ofte for polisen.

Siden politiarbeid har blitt ett pengeinnsamlingsarbeid så er det såpass lite trafikk her at dem knapt gidder :lol:

Så ikke alt er negativt her, selv om de fleste er drankere og/eller pedofile her på bøgda haha.

Føler medynk med andre dog, hvorfor skal dem jaktes på bare fordi dem bor litt mer folksomt.
 #466939  av ArildM

Som de sier:

Bilde

Liker ikke Trump, men når alternativet er en dement mann, så er vel resultatet av valgkampen (så lenge Trump heller ikke blir dement eller skutt) ganske så gitt.

USA er vel ikke heelt ukjente med drama i forbindelse med presidenter og presidentvalg, så er vel bare å sette seg tilbake og nyte showet :)
 #466941  av ArildM

For de som er lei av at Android sendes med utallige apper du ikke kan slette:
https://technastic.com/xiaomi-bloatware-list-miui/
https://xdaforums.com/t/tutorial-miui-1 ... t.4584575/
https://xdaforums.com/t/xiaomi-12-battery-life.4544391/

Finnes tilsvarende for Samsung/Sony/Asus etc også.
Testet på ubuntu i går og funker glimrende via kommandolinje/terminal.

Liker den som i parantes sier hvorfor du bør fjerne appene:
com.google.android.googlequicksearchbox (Recommended, frequently runs in the background)
com.google.android.onetimeinitializer
com.google.android.youtube
com.milink.service
com.miui.analytics (Highly Recommended, slows down performance)
com.miui.backup
com.miui.bugreport
com.miui.calculator
com.miui.cit
com.miui.cleaner (Highly Recommended, used to be a spyware)
com.miui.cloudbackup
com.miui.cloudservice
com.miui.cloudservice.sysbase
com.miui.compass
com.miui.daemon (Highly Recommended, spyware, sends user data to China)
com.miui.fm
com.miui.fmservice
com.miui.hybrid (Highly Recommended, adware, used to be blocked by Google Play Protect)
Adware, spyware, used to be blocked? :lol: Fin samling av kjekke apper der altså.

Så, får vi se, telefonen funker som normalt. Og endelig er mye jalla cloud, coin og AI tjenester fjernet.
Tipper batteritiden blir bedre også.

Mozilla har også laget epost app til Android:
https://play.google.com/store/apps/deta ... om.fsck.k9
Så endelig slutt på reklame og masse bloatware i epost appen.
 #466942  av Makk

Men virker BankID?

Det funka aldri før når man endra slike ting, og iallefall ikke om man rootet telefonen :D
 #466943  av ArildM

Så lenge du ikke rooter (noe som strengt tatt ikke er å anbefale imho), så funker bankid helt glimrende. Har rootet noen Samsung telefoner med custom Android, og det funker, men samtidig så gir det ikke såå mye ekstra funksjonalitet som man faktisk trenger. Eneste fordel er vel kanskje at man har full kontroll på overvåkning og personvern, men samtidig er Android uten Google ganske vanskelig, og med tap av BankID så blir det helt ubrukelig.

Du fjerner bare apk filer (apper) fra telefonen som produsenten enten har fått betalt for å låse fast, eller selv har egeninteresse av å ha der (mersalg, spionering, promotering av egne skyløsninger/kryptovaluta etc).

Men du bør jo ha en liiten formening om hva du gjør. Developer mode er også noe du bør deaktivere etter at du har brukt det, mtp sikkerhet på telefonen.

Med det sagt, så har jeg fulgt guiden, sjekket litt selv hvilke apper som ligger der, og fjernet etter behov.
Telefonen virker raskere nå (helt klart en potensiell subjektiv opplevelse), men batteriet er jeg veldig sikker på tappes mye tregere.

La også inn Lawnchair Launcher, så nå fikk jeg tilpasset "desktopen", ikoner og generell oppførsel akkurat slik jeg vil ha det: https://lawnchair.app/
Den også åpen kilde, uten salg av persondata. Superfordel at du kan lage backup av oppsettet og gjenopprette alt hvis telefonen skulle krasje (jeg er notorisk opptatt av å ha ting 100% på stell, så kan sitte LEEENGE, for å perfeksjonere hjemskjerm :roll: ).

Skal oppdatere, men så langt, 100% anbefalt.
 #466944  av Makk

Åh som jeg huskee storhetstiden som übergeek med de første HTC Hero og Desire HD, og noen av Note 1 og 2.

Holdt på å kødda med det der selv flere ganger, custom os'er å rooting å alt faen.

Telefonene ble veldig mye bedre, i dag har jeg ikka gidda satt meg inn i det.

Hadde en ROGPhone 6 inntil noen dager siden før jeg smadret driten i raseri etter den slo seg av for N'te gang når en prøver bruke kameraet :lol:

Nå dasser jeg på en A3 fra 2017, men idc lenger.
  • 1
  • 1143
  • 1144
  • 1145
  • 1146
  • 1147
  • 1165