TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467143  av OleST

Forresten, nå har jeg jo fått lekt litt med 12,7'en også, lyddemper er gøy! :lol:
PXL_20240523_084618603.jpg
PXL_20240523_084618603.jpg (1.16 MiB) Vist 269 ganger
PXL_20240831_000128737.jpg
PXL_20240831_000128737.jpg (651.74 kiB) Vist 269 ganger
Her er to kuler etter treff på stålplate ved ca. 100m og ei kule gravd ut av bakken rett ved siden av stålet:
PXL_20240907_122413191.jpg
PXL_20240907_122413191.jpg (730.63 kiB) Vist 269 ganger
Video av greiene i bruk:

Stille nok til at man helt fint kan skyte uten hørselvern. Og ja, lyddemperen er blitt lakkert sjokkrosa, måtte bruke opp en rest med cerakote.
 #467146  av OleST

Den AK'en :lol:
 #467158  av Makk

Heiv meg på dette.

Og det er lenge siden noe har komt ut som er bra, Helldivers 2 var jo på en god vind av epic, helt til Sony pulte dem i ræva.

Heldigvis blir denne true to form og følger bøkene.

Also, Henry Cavill holder på å dra i gang en Warhammer TV serie nå, og han er ultranerd på Warhammer, det har ett jææævlig godt potensiale!! 8) 8) 8)

Gleder meg at alle DEI games har failet hardt i det siste, så kommer dette da og bare ultramaskulærer seg til topp status :lol: :lol:

Satan i helvette for ett spill!

Føler behovet for å følge the God-Emperor of Mankind selvom jeg aldri har vært Warhammer freak, jeg blir det sikkert nå lol.
 #467159  av ArildM

SÃ¥ ikke dumt ut det der :D
 #467161  av ArildM

:lol:

Men jeg chiller ut med Mudrunner Expeditions :D
Har ikke tid til episke kriger :lol:
 #467162  av ArildM

Siste episode av The Grand Tour er absolutt verdt å se.
En perfekt oppsummering og avslutning av en fantastisk trio som har betydd utrolig mye for oss bilentusiaster.

Takk for all den fantastiske underholdningen.

Nå er det bare å la neste generasjon underholdere ta over :)
 #467166  av Makk

https://www.garasjer.no/vare-garasjemod ... -med-loft/

Noen med innsikt i garasjer ? Skal selvsagt etterisolere den selv, og grunnmuren blir med isoleringsblokker fra lokalsjappa Vartdal Plast..

Vurderer en slik...

Selvsagt ikke sammenlignbar med den jeg holder på i nå mtp plass, men den er heller ikke bare min å holde på i, å området jeg bor i er ekstra anal, så 50kvm er vel egentlig det en får her :roll:

Blir dog å grave ut halve under for ett rom under 1.90 for det teller ikke på noe som helst, innrede og ha MC garasje der :D

Sakseløfter som felles ned i betongplata, for 98% av det du holder på med på en bil foregår rundt ett hjul uansett, om jeg må noe midt under så har jeg alltid der jeg og fadern har laget til :D

Ser jo vel grei ut den da?? Få den i ferdige elementer og bare smekke opp vel ? Får vel inn brukiss og MR2 i den der får jeg tro ?
 #467167  av ArildM

Sjekka ferdiggarasje selv, det er fristende og "enkelt" med modulvegger.

Men prislappen sammenlagt er høyere, porter, vinduer og dører er ofte max jallaball ooog:
Bygger du den selv får du velge 2x4" i veggene, eller evt gå opp til 6" for ekstra isolering? Koster lite når du først bygger.
8" i taket, så sparer du mye varmetap der også. Takstolene får du tegnet på lokal byggvaresjappe (finnes i alle fall 2 produsenter her i nærmeste området, og ørten flere om man drar litt lengre). Jeg fikk noen russiske porter fra Portmester, billigere og bedre enn andre. Alt av glass og vindu i PVC, så isolerer det bra, og du har nada vedlikehold.
Støping og grunnmur er ez, få det jevnt, bruk evt avrettingsmasse til slutt, kjør på med epoxy oppå der så har du holdbart gulv.

Ligger en hel prosjekttråd (bygge garasje?) når jeg bygget garasje.
Jeg var totalt noob, og fikk til det med litt hjelp og mye innsatsvilje (beste investering i tid jeg noen gang har gjort, og sjitgøy samtidig!). Tegna garasjen i sketchup, og så på denne videoen:

På tak funker også plater, billigere, og varer evig ish. Stein blir full av mose, også må du skrape og herje, sette opp sinktråd/kobbertråd osv osv.

Garantert 1000 ting jeg har glemt, men bare å spørre :D

Sett på litt ekstra takhøyde når du holder på forresten, og husk tykk nokk såle når du skal støype.
Styrofoam og dampsperre i bunn osv osv.
 #467168  av ArildM

36 x 98 i standerne? Hmm

Og rupanel og papp til undertak? :lol:
Og 3mm trefiberplate til vindsperre? :lol:
Kjør på med asfaltplate som vindsperre, 10mm tykkelse, og isolerer mye bedre enn 3mm plata de setter opp.
Og på taket er det veeldig greit å få på tyvek, usikker på det de har satt opp, men det må være noe som holder, så du slipper at det råtner opp i kystklima. Tyvek puster og er som glassfiber så det råtner aldri.

Og igjen, kystklima der du bor? Håpløst å sette opp noe som råtner opp etter få år.
Bygger du selv får du også bundet sammen alle nivåer, bruk metallbånd som sikrer veggene, beslag som holder sperrene osv, så er du stormsikker også.
 #467169  av Makk

Okay så det her er bare søpla altså?

Regner ganske bra her ja, og blåser til tider sidelengs og oppover.
 #467170  av ArildM

Njeh, Igland må jo være bra nok det, hvis ikke hadde de vel ikke holdt på heller? Så jeg skal absolutt ikke si at det er dårlig på noe vis. MEN sånn sammenliknet med å bygge selv så får du til mye bedre løsninger som er bedre kvalitet og varighet på enn om du skal kjøpe ferdiggarasje. Allier deg med noen på en lokal byggsjappe, de har som regel folk der som er veldig hjelpsomme både med råd og tips om produkter som funker. Kanskje en fordel å få veggene som modul? Men å sette opp veggene var noe av det raskeste vi gjorde. Og du må uansett ta inn vinklene/diagonalene, så du sparer relativt lite jobb, og mye som du må gjøre uansett hvilken løsning du velger.

Får som regel 10-20% rabatt som trofast kunde hos den lokale Byggmakkern, og de kommer å leverer alt på gården med kranbil. Ikke hent inn tilbud hos alle og handle der det er billigst hver gang (imho), men skap relasjon med noen som vil hjelpe deg.

Ferdig-garasje blir litt som ferdigbygget pc, vs å bygge selv. Begge delene funker fint, men som regel noen veldig gode hakk opp om du tar deg tid til å bygge selv.

Føl fri for å spørre om du lurer på noe :D
  • 1
  • 1149
  • 1150
  • 1151
  • 1152
  • 1153
  • 1154