TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Info: Girkasse erstatning mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #467255  av magnesmurf

Første hinder møtt.
Akkurat som e153 sliter med tilgang på deler er og deler til e35x kassa ute av produksjon. I dette tilfellet dreier det seg om shimsene for å justere forspenning på diff. En helt nødvendig del.
Hvilket betyr at det ikke lenger eksisterer noen fordel i å velge e35x kassene.

Jeg kommer til å prøve å komplettere kassa jeg har. Men prosjektet med å bruke disse kassene i bilene våre som en erstating for e153 avsluttes i sin helhet, da den primære tanken var at deletilgang skulle være enklere.
 #467256  av ArildM

Kjipt. Men det er vel ikke til å unngå, en 2006 modell kasse er fortsatt straks 20 år gammel. Og attpåtil er det ting som er laget for å vare enig-ish, så det er vel minimalt med etterspørsel på deler.
 #467263  av magnesmurf

ArildM skrev: ↑08 okt 2024 16:15 Kjipt. Men det er vel ikke til å unngå, en 2006 modell kasse er fortsatt straks 20 år gammel. Og attpåtil er det ting som er laget for å vare enig-ish, så det er vel minimalt med etterspørsel på deler.
Girkassa ble levert i scion tc opptill 2014.
Så den er prinsippet 10år gammel. Men ja, etterspørsel er nok minimal.
Jeg sjekker andre alternativer.
 #467266  av ArildM

Men er shimsene så unike at det ikke passer fra noe annet? Kanskje type girkassespesialister eller passende fra en annen Toyota kasse?
 #467269  av magnesmurf

Jeg er i gang med å sjekke opp hos girkassespesialister. Og fikk tak i en shims på restlager i usa.
Men som sagt, når det blir såpass vanskelig er e153 et like bra alternativ. Men mindre man er opptatt av enten vektbesparelse eller en girkasse som klarer mer enn 7000rpm i kombinasjon med mye dreimoment.