Makk skrev: ↑19 nov 2024 15:25 Og også, original avgassutrustning skal monteres.Nye reglene, hvis du leser reglementet, krever at du dokumeterer opphavet til motor.
Så, en må ha alt, som alltid er donorbil det beste, ett skikkelig skjær i sjøen for MR2 folket fordi hvor kommer nesten alle fra? Joda, rearcuts.....
Det er ikke bare å sette på det en vil, som mange feilaktig går rundt å tror.
Igjen, enda verre å dokumentere når det er null opphav å finne, en kan si til SVV så mye en vil at gen 3 har lik rensing på alle i Japan, men det hjelper så lite fordi det skal dokumenteres på hver sak...
Men du kan faktisk slippe unna med veldig mye annet, da det eneste kravet er at avgass måles til å være innafor de kravene som er på eu kontroll. I tilegg må bilen være utstyrt med tilsvarende utstyr for avgassrensing som den hadde orginalt fra fabrikk. Kravene går altså ikke på donormotor, men på bilen.
Så lenge du kan produsere kvittering for motorkjøp og et chassis nr på bil motor satt i, så er alt annet faktisk ok.
Så jo, gen3 jdm motor er null problem. Til og med å trimme den og bytte turbo og kjøre annen ecu er innafor med nye reglene

Sitter og gjennomfører hele greia med 2gr, og har fått klarsignal fra SVV

Eneste krav til avgassrensing er et stk E merket katalysator tilsvarende det som satt på bilen orginalt, samt at maks tillatt støy fra eksos er 100db

Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.