Nå skal jeg compile en shitlist av våpenforhandlere som ikke gidder gjøre det en ber dem om engang...
GLW i Steinkjær, var der på jobbreise og forklarte hva jeg var ute etter og at jeg var straks klar til å kjøpe og jeg kunne betale full sum slik ting kunne bestilles.
Skulle komme med pris ferdig levert til meg, hørte aldri noen ting.
Jaktia Stryn, var forbi der også på jobbreise og forklarte hva jeg var ute etter og samme som ovenfor, skulle komme med pris og slikt, hørte aldri noen ting.
Jakt og Friluft Gjøvik, reiste forbi der også og stakk innom, etterspurte etter pris ferdig levert på 2x Walther pistoler som jeg skal ha, her var til og med søknadene inne og til behandling, hørte aldri noen verdens ting.
Intersport Bogstadveien, reiste innom på et kurs i Oslo, her ble jeg idiotbehandlet og irettesatt og dem nesten forlangte jeg skulle kjøpe CZ... Kjøper du Kia på Bertel O Steen om du hadde lyst på en Mercedes? Nei.
Jeg opplever at våpenbutikkene er enten A : Bare interessert i å holde på med jaktrifler og slikt, eller B : Dem tror alle som kommer inn er tullinger på våpenjakt som ikke får godkjent søknad likevel.
Vel, nå er alle mine tre godkjent og samtlige av disse butikkene har ekskludert seg fra 70.000 kroner + accessories og ammo for fremtiden, for det er hva jeg har på handlelisten frem mot jul, har allerede kjøpt en av våpnene og prøver finne noen SOM GIDDER SVARE på de to gjenværende.
Jeg er veldig langt fra imponert, hadde trodd en skulle klare finne en forhandler og etablere et kundeforhold til, men neida.
På den positive lista mi så har jeg Jaktdepotet på Fauske, dem var særdeles imøtekommende da jeg var der oppe, det er derfor det første våpenet ble bestilt derfra, men dem ser ikke ut til å ha noen av de konkurransepistolene man får i 22LR, jeg venter fortsatt på svar derfra, etterlyste status på allerede bestilt våpen i går og opplyste dem om at alle tre kalibre er godkjent, om det ikke får fingeren ut av dem så kjøper jeg noe annet sted der også
Iallefall var dem villige til å bestille for meg på forhånd så lenge jeg betalte hele ordren, som selvsagt var null stress, på de andre stedene kom jeg ikke dit en gang.
Og JAFI Ålesund var jeg innom i dag og fortalte om hva jeg opplever og hva jeg er ute etter, og at mine søknader alle er godkjent, dem lovet dem skulle hjelpe meg etter beste evne og det er da selvsagt positivt, så da får vi se da, det bør ikke gå mer enn 2 uker å svare på en jævla mail ivertfall når man tenker på de andre