TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468082  av ArildM

Kriminelle finner vel alltid en løsning, mens de andre får svi :lol:

Har hatt et ratt til Carina TA60 liggende ute i ett år før det ble solgt nå. 400,-.
Er ikke mye, men samtidig trist å kaste. Skulle jeg ha kjøpt annonseplass til noe slikt hadde jeg gått i tap til slutt.
Har også noen nye indre styreledd til gen2 raven som også har ligget siden jeg hadde den, koster nada, men samtidig for ille å kaste de? Slike ting sletter jeg bare annonsene på, jeg orker ikke å bruke 29,- kroner på å legge det ut for salg, særlig ikke når slike ting kanskje må betales for flere ganger før det blir solgt. Regner med at annonsene fortsatt bare ligger i 60 dager før de deaktiveres.

Men men, det får vel bare være.
Jeg tenker høyere terskel for at folk gidder å legge det ut der gjør mye mindre aktivitet.
Sist gang kjøpte jeg meg spiller nye Salomon sko til 350,- for å ha i garasjen (gidder ikke bruke over 1000,-lappen på nye sko som skal smøres inn med dritt uansett), og hvis slike annonser forsvinner gjør det ting veldig kjipt å bruke Finn for min del.
 #468083  av OleST

Da var julegaven til dama innkjøpt, det ble en Winchester M70 i kaliber 308 8)

Også har steinen til forlovelsesringprosjektet endelig landa i norge og passert tollen her, måtte bare sende to tonn papirer til tollen i USA først.
 #468084  av Makk

Men for faen da, er ikke du student?

Dyre våpen og jagerflykrystaller som du bare skal gi vekk til bruden? For ikke å nevne de evige bilprosjektene?

Hvem er sugardaddyen din?? :lol:
 #468085  av OleST

«Student» , jeg blir lærling i august, pr nå har jeg normal lønn + solgt unna litt drit i forberedelse på flytting. Så jau, også var den M70’en jævlig billig.
 #468087  av Makk

Tidene har jaggu forandret seg :lol:

Gudene vet det tok meg EVIG tid å spare opp fem tusen kroner til en Opel Rekord som vi måtte sveise på i 2 måneder for å få til første bil som 18 åring :lol:
 #468088  av ArildM

Enig med du der ja.
Var så små margin når jeg kjøpte min første MR2 at jeg ikke hadde råa til bensin på veien hjem (mat var i alle fall ikke planlagt). Måtte bare fylle opp, gå inn på stasjonen og late som jeg ikke viste at kortet var tomt :lol: ("budsjettet" til bensin ble trukket som flybliett når jeg gikk ombord i flyet).

Tror det ordna seg etter en kjapp prat med polisen, og ei regning med 14 dagers forfall på full tank.
Hjalp lite at AW11 hadde "30 liters" tank og 40mils rekkevidde på en god dag, så jeg måtte dra samme stuntet to ganger.

Men turen husker man i alle fall :lol:
Lå å sov i bilen på vei hjem fra Bergen til Bodø, i vinterferien. Kaldt :mrgreen:
Men verdt det?
 #468089  av Makk

Hva er det som feiler Posten/Bring for tiden nå da.

Har fått dobbelt toll på 6 pakker fra Ebay nå.

Er dem bare så hellbent på ekstrabeskatning her i landet? Sitter det noen aktivistjævler å VET at ingen gidder krangle for 70 kroner, 223 kroner, 164 kroner osv??

Alle sammen har VOEC code:paid på seg også.... Fuck you offentlige søppelverk.
 #468090  av ArildM

Virker slik, er vel tanken at ingen gidder å krangle på "småbeløp" som du sier...
På pakkene fra Aliexpress har alt vært gull lenge nå, men har hatt mine krangler der også.
 #468094  av OleST

Da har steinen og reserven kommet, slenger ved bilde av hvor den kommer fra også, sensorvinduet på buken av F-35 8)
IMG_1976.jpeg
IMG_1976.jpeg (1.64 MiB) Vist 290 ganger
IMG_1977.jpeg
IMG_1977.jpeg (121.89 kiB) Vist 290 ganger
Durer en kjapp tur til Fredrikstad i morgen for å hente børse også:
IMG_1953.jpeg
IMG_1953.jpeg (91.91 kiB) Vist 290 ganger
IMG_1954.jpeg
IMG_1954.jpeg (190.19 kiB) Vist 290 ganger
IMG_1955.jpeg
IMG_1955.jpeg (80.99 kiB) Vist 290 ganger
 #468095  av ArildM

Nice! Kunne ha googlet det selv også, men hvorfor er det diamanter på undersiden av F35?
 #468096  av OleST

Det er ikke diamant, er safir, brukes på grunn av motstandsdyktighet mot div påkjenninger og på grunn av optiske egenskaper som er fordelaktige for sensorpakka som sitter bak glasset.
 #468100  av Makk

Kompissen min som jeg går på skyting sammen med fikk sin første kanon i dag, misunnelsen bredde seg i kroppen og det var uvanlig, jeg misunner som regel ingen noe som helst, men at jeg fortsatt venter på mine i post/toll/whatever irriterer noe så inni grösse Helga :lol: :lol:

Men synd for han som kjøpte Benelli, feed fail etter feed fail og ett av skuddene gikk og kammeret var ikke helt låst, det var en sær lyd når bakre del av patronen ble blåst ut :lol:

Dem sier det er fordi dem kommer jam packed med noe fettgreier fra fabrikk, forhåpentligvis for han sin del så ordner det seg når han får plukket den ned, rengjort og oljet den opp litt.
 #468101  av OleST

Står veldig ofte i bruksanvisning at nye våpen skal pusses før bruk fordi de er smurt inn med lagringsfett eller tjukk olje. Krysser fingra for at det hjelper her også.

Fikk dratt i hus fruens nye rifle i går da, blir jo litt misunnelig når jeg plukker fra hverandre 3000kr «skrotbørse» og oppdager at skjeftet er McMillan glassfiberskjefte til 16-17k, pipa er laget på rustfritt emne fra Bartlein Barrels så der koster vel fort emnet 8-10k før det dreies ned og vikles med karbonfiber, alt i alt så var nok dette rifle til 50-60k når ny.

Stokken har fått litt juling også var børsa møkkete men etter litt vask og en runde i tenkeboksen for å finne ut av hvordan jeg vil bygge mekanisme for justering av kinnstykke så blir nok det her jævlig bra 8)
 #468112  av ArildM

Én vegg ferdig.
I år synes jeg det gikk seint :lol:
Men hjelper ikke at det har vært to stormer, og regn 70% av tiden i år :roll: Forsåvidt glad for at vi ikke har 40 grader og hetebølge som i europa, men det skulle så gjerne ha vært i alle fall meldt EN uke med oppholdsvær og 15 grader? :roll:
Vi hadde så gullhår når vi ordna taket i fjor og hadde 14 dagers knallvær i mai, men men, går fremover i år også, og stormene har ikke ødelagt noe enda (kryss i taket).
Neste blir å ferdigstille murene, få unna drittjobben før vi går på med vegg to og tre.
IMG_20250628_140634.jpg
IMG_20250628_140634.jpg (1.73 MiB) Vist 42 ganger
BTW, anbefaler ikke å trekke vinduer inn i vegg, for noe dritt å fore ut og lage det fint rundt de.
  • 1
  • 1169
  • 1170
  • 1171
  • 1172
  • 1173