TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468141  av ArildM

Litt sveitserost vindsperra di også ser jeg :lol:
Blir bra å få retta opp i.

Ikke fred for naboene her heller :D
L_GF6R38.jpeg
L_GF6R38.jpeg (363.18 kiB) Vist 39 ganger
 #468142  av Makk

Hullene er meg som spetter, dem har dobbeltspikret alle fjølene!

Dem ligger også rett på uten lekting, ikke rart det råtner...

Nå blir det fordobling av isolasjon og lagt asfaltplater så lektet og ny kledning 8)
 #468143  av Makk

Og her har vi gått tom for både isolasjon og vindsperre så da har vi bare gitt faen, srsly? :lol:
Vedlegg
20250706_144922.jpg
20250706_144922.jpg (682.91 kiB) Vist 36 ganger
20250706_145559.jpg
20250706_145559.jpg (773.01 kiB) Vist 35 ganger
 #468144  av ArildM

WTF :lol:
Da var faktisk vårt hus bedre snekra, jada det er gjort for 70 år siden, men bedre snekra :lol:

23mm er vel minimum, nye hus krever 36mm lufting av bordkledning.
Ikke rart det er kaldt i mange hus :roll:

Dere som er våpenguruer, hva er reglene for å skyte med våpen på egen tomt på en søndag? :lol:
Naboen holder på å fyrer av det som høres ut som sprengstoff eller ett eller annet veldig grovt våpen sånn en gang av og til :lol: Gjerne på en søndag :lol: Sånn 5-10 salver/skudd. Bryr meg lite, men var så mye at selv den andre naboen vår kom bortom oss og spurte om vi hadde bytta til grovere spikerpistol :mrgreen:
 #468145  av Makk

Samme regler som alt annet som bråker, men bannlyst på helligdager.

Er det hans eiendom eller annens med tillatelse fra grunneier og han bruker sikker bakgrunn og ikke bor midt i Trondheim så er det kun sjenanse igjen å klage på, at noen skyter i timesvis går under unødvendig sjenanse :D

Men om naboen går ut hver dag å skyter 2 skudd og går inn igjen i 50 år så er det helt lovlig alle dager utenom helligdager lol.

Naturlig nok har dette noe med hvor man bor også, uti gokk er det lov, på Klett er det ikke lov :lol:

Noen få politidistrikt har egne vedtekter, dette går gjerne på enkelte områder.
 #468146  av ArildM

Tnx, da vet vi det :D
Mulig det var en protest mot gnaget av spikerpistol og kompressor som har gått jevnt de siste dagene :lol:
Og nei, det bryr meg ikke, bråker han litt av og til, så er det bare mer innafor at vi bråker litt av og til.

Ikke har vi hunder som bjeffer om natta, eller folk som fester til langt på natt rundt oss, så vi anser oss som veldig heldige :)
  • 1
  • 1170
  • 1171
  • 1172
  • 1173
  • 1174