TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468166  av ArildM

Har alltid likt den generasjonen Civic. Med de sykeste motorene (på enkelte), så er det smått legendariske biler det ogå imho. Husker det gikk en sort en med VTI (160hk?) i hjembygda mi når jeg var ung, stilige saker.
Min andre bil var en CRX som jeg så fint vraka, og det holdt jaggu meg på å bli en til, før jeg skeia over på min første AW11, hvis ikke hadde jeg vel hengt på Honda forum i stedet for her i dag :)
 #468187  av Makk

Shoop da whoop :D :D

Staselige saker får en si 8)
Vedlegg
Messenger_creation_EBD33262-1B8E-4BE9-B079-AE1849C7825C.png
Messenger_creation_EBD33262-1B8E-4BE9-B079-AE1849C7825C.png (2.53 MiB) Vist 1186 ganger
 #468193  av ArildM

Mere leketøy for store barn? :D :D 8) 8)
 #468194  av Makk

ArildM skrev: ↑01 aug 2025 21:45 Mere leketøy for store barn? :D :D 8) 8)
Ja her ute i nobodyville så springer vi i kapp med maten vår, så en er nødt å være bevæpnet for å berge kone og barn :lol: :lol:
 #468195  av ArildM

Fordelen er jo at man slipper å ha god tid til å tenke på at man har psykiske problemer. Kanskje tilogmed få angst for at man har angst for at man kanskje har psykiske problemer :lol: :mrgreen: Og ja jeg kan kødde med det, har selv gått til psykolog :lol:
 #468219  av OleST

Gratulerer med nytt smelljern!

Funderer på hva neste blir her, har lyst til å skyte Magnum 2 men da enten med noe halvauto som er sprekere enn Desert Eagle i .50 Action Express eller revolver i kaliber 500 Bushwacker. Aller helst så skulle jeg bygge meg pistol i .50 beowulf men så er det ingen som gidder å importere pistolen jeg må ha for å bygge om til det kaliberet så jau.
 #468220  av Makk

Ã…j du har jo store krav ja :D

Det er vel ikke så fryktelig vanlig med slike kalibre i pistoler?

AMT drev å laget diverse raringer på 80 tallet, automaggene deres er jo helt ville.
 #468221  av OleST

Jeg har jo 22lr, 9mm, 45acp og 357 mag fra før så har dekt alle de vanlige disiplinene jeg ønsker å drive med, magnum 2 er klassen for skikkelige håndkanoner så der er ønsket maksimalt smell (helst så bildene detter av veggen inne i klubbhuset)

Feks. 500 Bushwacker:
 #468222  av Makk

Jaa, har du sett prisen på å trekke av ?

Å kjøpe ammunisjon er jo bare å glemme ihvertfall, kun selvlading der i gården.

Til og med 20 patroner 44 magnum er jo 300-700 kroner LOL og du trenger cirka 60 patroner for ett program hahah :lol:

Jeg har fylt safen med 22lr, 9mm og 380 auto, bestilte PPK'en forrige fredag og greidde svinge det slik at dem får den på samme forsendelse fra USA fra Jaktdepotet som Kimberen jeg har bestilt.

Er fryktelig lang ventetid, men nå er det altså endelig på vei fra statene... Er jo ikke annet å forvente når en kjøper ting som ikke er tilgjengelig lokalt.. Det virker som om sjappene bare vil selge Tanfoglio og CZ + billigmøkket fra laveste hylle her tbh..

Kompissen min fikk endelig sin CZ Shadow 2 i 6 inch, satan for ett våpen, 36k kostet den... Men steike den var overraskende flott å skyte med i forhold til klubbens "vanlige" 9mm våpen, rekylopptaket og avtrekket var HELT annerledes.

En merket godt at dette var balansert ut og påkostede greier for å si det sånn.

Ellers så er jeg litt der at jeg tror jeg må skifte grep på Waltheren, det sitter som skudd i hånda... Var derfor jeg bestilte den, MEN jeg merket noe jeg ikke merket på den jeg fikk prøveholde, å jeg tenkte sikkert ikke over det der og da..

Når jeg drar opp våpenet så må jeg vinkle håndleddet ganske hardt nedover for at framkornet skal gå ned til balanse mellom baksiktet, jeg tror rett å slett att grepet er alt for bratt.. Kan ikke skyte duell eller hurtigpistol om jeg må bruke ubehagelig og ikke naturlig håndposisjon for å få våpenet siktet riktig.

Kommer nok til å bestille et grep fra Rink, han jeg skyter sammen med kjøpte det til sin Benelli MP90 og det var enorm forskjell.
 #468223  av OleST

Støyper kuler og lader sjøl så får nok prisen ned i 6-7kr patronen på .500 Bushwacker feks
 #468240  av Makk

Første kosedag på banen tidligere i uken med egen sprettert.

Ikke et feilslag, helt nydelig å skyte med.

Etter litt skyting fant en fort ut siktet var helt feilstilt, som er helt vanlig selvsagt når det er new in box.

20 knepp på høyden så kom grupperingen helt i midten, traff perfekt med kneppingen, før justering måtte jeg sikte på jordhaugen UNDER blinken for å komme på de svarte :lol:

Og nå er problematikken med å måtte vri håndleddet nærmest ut av ledd for å balansere kornet og baksiktet i høyde helt borte, det var bare siktet så var så bananas gale justert!

Går å gler seg til resten av våpnene kommer, og til konkurransedagene samt vintercupene, endelig har jeg en vinterhobby som ikke bare involverer å skru på ræl og drikke alkohol :lol:
Vedlegg
Snapchat-1363600086.jpg
Snapchat-1363600086.jpg (869.87 kiB) Vist 280 ganger
 #468243  av OleST

ArildM skrev:Bushwhacker :shock: :lol:
HÃ¥ndKANON :mrgreen:
Hva skal du beskytte deg mot med noe sånt? Tanks og Elefanter? :D
Skal brukes til å skyte pappskiver :lol:

Kaaaanskje dra den med meg til Svalbard hvis jeg skal dit noen gang og får lov til å bruke revolver som forsvar mot isbjørn.
 #468244  av OleST

Makk skrev: ↑15 aug 2025 15:08 -snipp-
Grattis! Deilig med våpen som bare funker :D
 #468246  av Makk

Dobbelt opp med hobby i dag :D

Måtte kompensere for barnebursdag, josafat så kjedelig det er :lol:
Vedlegg
Snapchat-1419356439.jpg
Snapchat-1419356439.jpg (560.37 kiB) Vist 244 ganger
  • 1
  • 1172
  • 1173