TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468107  av ArildM
 
Husker vi snakka om denne forrige sommer også, nå litt mindre pimpet og bytta motor:

https://www.finn.no/mobility/item/414294948?ci=19
Bilde

Bare hardtoppen selger J-spec for 3-4k USD til statene, så Mk3 er fortsatt mulig å gjøre "kupp" på hvis man leter litt (joda det er auksjonen.no og det er mulig den selges for mye mer).
 #468108  av Makk
 
Ã… jada.

De tidlige bilene var som regel bare US som hadde servo, og i Japan kunne dem bestilles i flere trimpakker som hadde før det senere ble standard med servo i alle markedene.

Bortsett fra Japan der kunne man helt til siste stund i sw20 sin produksjon den som ville bestille med stålfelger, sveiveruter, uten vinge og med automat :lol: :lol:

Ingen av mine har hatt servostyring, alle har vært 90-91 biler.
 #468110  av ArildM
 
Aha, bare min som var fint spekket med 3.gen 3sgte (ikke originalt da), servo, og ikke abs 8)
 #468237  av ArildM
 
https://www.nettiauto.com/en/toyota/caldina/15206229

Bilde
Bilde

Manuell, 3SGTE, 4x4, stasjonsvogn, hengerfeste(!)
Snakker vi den ultimate daily her eller? :D 8)
MEGAfordel at det er samme chassis som en avensis, da er både frontlykter og frontrute hyllevare (i motsetning til min...). Havner fort på ~200k for den ferdig henta og på skilter, så begynner å ta seg bra opp prisene på Caldina også.
Sikkert samme kassa som på Celica GT-Four? Så du slipper å tenke så veldig mye på at kassa ikke tåler litt lett trimming.
Kunne lagt seg en ok "sleeper" av noe sånt :)
 #468238  av Makk
 
Sliter med å vri hodet rundt den der.

Ble ikke dem levert KUN i Japan? Ã…ssen fikk dem den venstreratta?

Interiøret fra en Avensis kanskje ?? Fullt mulig vil jeg anta.

Og manuell på den utgaven der var vel eneste option en liten stund før auto ble introdusert til 3SGTE versjonen.
 #468239  av ArildM
 
Oi, det la jeg faktisk ikke merke til!

Går en makan LHD Caldina/Avensis i Norge også, såvidt jeg vet eneste Caldina av den generasjonen i Norge. De som bygde om sa at det var vanvittig med jobb, men jeg tror nesten de gikk ut fra Avensisen og swappet alt over fra Caldinaen. I så fall skjønner jeg det for da må du nok ta med hele gulvet fra Caldinaen :lol: De Supraene jeg har sett vært bygd om til LHD har vel gått andre veien, altså starte med RHD bilen og hente inn alt som er LHD over.

Uansett, enda enklere å kjøre som hverdagsbil, RHD biler er kult, men drit å kjøre hvis man noen som helst gang skal forbi, du ligger liksom på venstre sia bak ræva til forankjørende, og ser NULL uten å legge hele bilen over i motsatt kjørefelt :lol:
 #468245  av ArildM
 
Bilde

Enda fiinere med "softtoppen" oppe :lol:
Aldri sett noe slikt før.

En Opel Speedster ser i alle fall sånn noenlunde kul ut.

Og tett oppunder 1000kg for noe som er så strippet?
Da er Mr2 Mk3 med samme vekt ish en imponerende sak, for det er tross alt en fullverdig bil.
Denne burde ha veid sånn Elise aktig 700-800kg så nedstrippa som den så ut til å være.

Og for den prisen får du vel fortsatt en bra Lotus Elise? Som faktisk veier 700-800kg.
Eller alle generasjonene Mr2 :D
 #468247  av magnesmurf
 
Renault har lager noen slike særheter oppgjennom.
Alpine a110 (den gamle) veier jo omtrent ingenting (700kg), så de burde tatt lærdom derfra.
Evt forløperen, A108, som i første generasjon veide hele 500kg :shock:
 #468336  av ArildM
 
Hehe, den der så jeg også på.
Snodig annonse. Litt sånn jeg vet hva jeg har annonse :roll:

Det er en facelift, så den er "bedre" både mtp motor (sjeldent med oljeforbruk), girkasse (6gir med lsd), chassis som er forsterket, bedre langlys +++
Samtidig er det en SMT, fordel at ungdommen som stort sett kun kjører opp til automatlappen i dag kan kjøre den, stor fallgruve mtp potensielle feil som ingen i Norge er noe særlig ekspert på (gitt at du må ha original techstream programvare for å lese feilkoder, og Toyota norge kan nada om systemet).

Samtidig, gått lite, mulig strøken, men igjen ingen bilder som viser noe som helst.

Så tja, gi meg en god annonse med masse bra bilder, så kanskje 120k?
 #468337  av ArildM
 
Forresten var det vel noen på Mr2 mk3 gruppa på Facebook som spurte om noe trøbbel ang smt kassa på bilen som datteren kjørte? Litt "long shot" men om det er samme fyren så skjuler han kanskje potensielt store feil her... Ville ha sjekket med Techstream før kjøp på denne.
 #468341  av ArildM
 
Er ikke sååå mange SMT MR2er her til lands, og enda færre som kjøpes til noens datter? Så det var i alle fall litt påfallende sammentreff :lol:
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289