Etter to dager med mye frustrasjon, boldslit, banning og feilsøking, fikk jeg endelig start på bilen.
Paul woods var veldig hjelpsom. Da den først ikke slo inn på starter.
Etter en del feilsøking fant vi en relesokkel med dårlig kontakt og en ledning som var godt gjemt bort i motorrommet av undertegnede
Da slo starter inn, men bilen startet ikke. Holdt på mye idag, da jeg trodde det var et fuel problem. Da den så vidt tente og hostet litt for å så dø. Sjekket feilkoder, og fant ikke noe alvorlig.
Testet å bytte dyser og sjekket at fuel kom helt frem til sylindere og hadde godt med trykk.
Etter en snakk med Marc på frankenstein så fant vi ut at programmering av selve ecu troligvis hadde feilet. Og helt korrekt, når jeg byttte til ecu fra dne gule startet bilen. Så da må ny ecu på plass før den kan gå.
Jeg må også få ny relesokkel til et startrele, evt noen store kabelsko som kan kjøres rett på rele. Prøvde å depinne sokkel, men det er billig kinaræl som sprekker på første forsøk.
Nå vet jeg hvertfall at bilen starter og går.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.