TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Synspunkter ang. borring av MK1?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #48145  av SiggE
 
Hei.

Skal se på en mr2 mk1 i morgen. Det som uroliger meg ved denne bilen er att den var "maks borra" i følge selger. Noen som har noen synspunkter anngående det?
Det er en 86 modell, en fugl visket meg i øre att jeg burde hoppe over den grunnet den ikke egner seg for borring/svak bunn på 86modellene.

Stemmer det?
Sist redigert av SiggE den 04 jun 2004 20:38, redigert 1 gang totalt.

 #48150  av Mr2 Mk2
 
den røde på karmøy dette ikke sant?
Jeg voktet meg litt fordi at det er jo often en grunn til at de er borret ikke sant :wink: om det er den bilen så var ikke eieren vanskelig å prute med :lol:

 #48152  av SiggE
 
Den er på karmøy, ja. Eier kjøpte den overhalt, men husket ikke hva som var galt. Den lakk litt i fra clutch'n òg + det var noe hjulbue rust som burde tas. Pris.ant var 37k. Jeg tar nok turen å titter på den, men er litt skeptisk til borringen.

 #48156  av CelicaTurbo
 
tja, jeg har ikke hørt om noen som har dårlige erfaringer med borring, og ellers er det en bil på eiersidene som er borret en god del også uten at det så ut til å bekymre den eieren noe..

Får se om Amund oppdager denne tråden, har intnrykk av at han har tilegnet seg en del kunnskap om disse motorene og hva de er god for :)

 #48157  av sindrejl
 
hmm.. iallefall 3s-ge motoren egner seg lite til borring da veggene blir uhorvelig tynne .. så regner med at denne ikke er noe spes bedre der..

angående 37k for en mk1 med lekket clutch og rust i hjulbuene er det elendig deal.. er en bil her i trøndelag til 30k som ikke finnes rust på og motoren har litt ventiltikking.

 #48166  av angrykid
 
er ikke 3s-ge motor i mk1. er nok heller 4a-ge tenker jeg. tror ikke det skal by på noe problemer med å borre opp den motoren.

 #48172  av bose
 
hvis den er innafor toleransemåle til toyota så er det ikke no problem skulle jeg tro, de er vel ganske strenge på sånt skulle jeg tro. men hvis veggene blir slitt etterhvert så sliter du. da kan man ikke borre mer

 #48179  av Amund
 
den motoren som er levert i 86 modellene er en god del svakere enn den som kom i 87+. Det er en annen legereing i blokka, og det er flere ribber som forsterker, vistnok den samme blokka som i 4agze.

Den tåler nok litt borring, men det spørs hva han mener med maks borring. om det vil si maks innenfor toleransene til 'oyota, eller maks av det blokka kan ta. (1,8l tror jeg..) i så fall, da har han kanskje skiftet stempel?

 #48194  av SiggE
 
Da hadde jeg sett på den. Den var faktisk meget pen(vil jeg tørre å påstå)
Tror ikke det var den som du var å så(?) på Jostein. Han hadde kjøpt den i Stavanger for 2 år siden, kjørt 6k km siden han kjøpte den(han jobbet offshore og hadde 2 biler foruten mr2'n) Den var gått ca 160Kkm. Størken innvendig. Rusten hadde han fått en pris på 5000kr inkl. moms, sparkling, lakk og klarlakk på aut. verksted. Anlegg for en verdi av 5000 kr mente jeg på att han sa. Følgte med to sett alufelger med sommer dekk.

Han mente på att det var borret maks av det Toyota anbefalte.

Bilen hadde kostet han 60000kr tilsammen (eu kontroll der bytte av registerreim, topppakning og alle bremserdeler(skiver, slanger klosser og rep. sett av kaliperne) og dynamo)

All in all, vil jeg våge å påstå att den var helt ok priset.

Noen innvendinger?

 #48232  av Mr2 Mk2
 
joa det er den,en litt eldre kar som jobbet offshore :wink: men jeg var aldri å så på den.Muttn og fattn skulle se på den om det ikke ble mr2`en i stavanger.Men så ble det den,og dermed fikk jeg aldri sett på denne.

Vurderer du seriøst å kjøpe den nå eller?fikk du prøvd den?var det noe mer guff i den en standard 1,6?

 #48267  av SiggE
 
Jupp, vurderer det seriøst ja. Følte den gav noe ekstra i fra 4000 til 6500 ca. enn en helt org. 1.6. Men det er den "forbanna" herlige gocart følesen som trekker meg til den :twisted: .

Uff, jeg vet sannelig ikke va jeg skal gjøre :?

 #48293  av sindrejl
 
hihi, sliter litt selv med å finne en god mk1 :)