TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjøp Av MK3 til 55 000kr r det noe som ikke stemmer ?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #50614  av Super Riskoker
 
http://www.finn.no/finn/car/carsearch2? ... high=70000


Sjekk siden over ? dette er en anonnse i finn.no ble litt interessert..
Burde jeg kjøpe den? og en ting til til dere Supra kjennere (ser meg selv som nygegynner).. det er to hovedmotorer 2,5 og 3,0. 2,5 med twin turbo yter 276bhp mens 3,0 med turbo yter noe mellom 220 og 250 tipper jeg hvorfor det, er det twin turbo og singel turbo som gjør forskjellen eller er det mer håper noen kan gi meg hjelpe meg litt.
 #50621  av @lpher
 
Super Riskoker skrev:http://www.finn.no/finn/car/carsearch2? ... high=70000


Sjekk siden over ? dette er en anonnse i finn.no ble litt interessert..
Burde jeg kjøpe den? og en ting til til dere Supra kjennere (ser meg selv som nygegynner).. det er to hovedmotorer 2,5 og 3,0. 2,5 med twin turbo yter 276bhp mens 3,0 med turbo yter noe mellom 220 og 250 tipper jeg hvorfor det, er det twin turbo og singel turbo som gjør forskjellen eller er det mer håper noen kan gi meg hjelpe meg litt.
MkII guruene kommer nok hoppende med fasitten ganske snart :D Menne...sånn off of the top of my head....denne har nok rattet på feil side :)

Ellers....så er det kun 3.0 med eller uten turbo..vi med rattet på riktig side har å velge mellom :)

@lpher

 #50623  av Dice
 
Jeg mener jeg har sett den i Oslo for noen mnd siden. Reagerte på høyreratt og norske skilt.

55Tkr er jo ingenting. Bilen er ikke meget pen. Ser jo det t.o.m. på bildet at fronten er skrapet. Dessuten husker jeg at skinninteriøret var stygt og skadet (hvis dette er den jeg så da).

Kjenner ikke til twin turbo'ene så mye annet at de finnes i USA og (sikkert) Japan. Denne har ikke 250 hk orginalt, men 232 (evt 235 som noen skryter av).

Hvis den er gått så lite som det står her, så kan man kanskje slå til, men jeg ville ihvertfall tatt den på NAF "kjøpstest" som er godt annvente 750-900 kroner. Disse bilene går ikke for under 100tkr for salg nå. Det er noe muffens. Hvis turboen er overhalt, se etter kvittering. Spør hvor ofte det er skiftet olje.

Hvis alt er som det skal, ville jeg ha kjørt til Ås og kjøpt den idag :wink: . Som de sier i Tyskland. "Das hier ist Knüllerpreis"

 #50625  av Super Riskoker
 
hehe. jo vist er rattet på feil side. Men hvis det er det som trekker prisen så langt ned er det vel en smak sak. jeg ser på det med rattet som en utfordring. Som jeg er villig til å ta hvis bilen ellers er verdt pengene.

 #50626  av @lpher
 
Dice skrev: Kjenner ikke til twin turbo'ene så mye annet at de finnes i USA og (sikkert) Japan.
Bare Japan...Amerikanerne måtte nøye seg med 3.0 med eller uten 1 turbo de også...mens japanerne sjøl kunne få kjøpt mkIII Supra med forgjengern til mkIV Supra motorn (2JZ-GTE) nemlig 1JZ-GTE....2.5 liter med twinturbo! oppgitt til 280hk der nede....

@lpher

 #50658  av TOYPARTS
 
Super Riskoker skrev:hehe. jo vist er rattet på feil side. Men hvis det er det som trekker prisen så langt ned er det vel en smak sak. jeg ser på det med rattet som en utfordring. Som jeg er villig til å ta hvis bilen ellers er verdt pengene.
Om du vil bygge om til rattet på rett side så har jeg alt du trenger for å gjøre det, dashbord, elektrisk, dørtrekk, brytere og tannstang, 2,5literen som er levert i supra er en 1jzgte med 280hk og er lillebroren til mkiv motoren som er 2jzgte,330hk denne er kun levert i japan og australia, det finnes noen i europa men de er importert og bygget om i ettertid, kjøpet er greit om bilen er i grei stand, jeg tipper at det er 99% sikkert at prisen skyldes at rattet er på feil side, 3,0literen yter 235hk fra 87-89 og 238hk fra 89-92

MVH Erik

 #50663  av Super Riskoker
 
so if i bought a 3.0L turbo changed the intake outlet tune it buy another turbo and be putting 7000$ in the car like that. id be really disappointed if i knew i could have get a 2.5t having more horsepower and more reliability. euhj, so kind of the question:
what is the potential difference between those two engines considering reliability and performance.

Jeg viste ikke helt åssen jeg skulle formulere meg så jeg lot en annen kar
gjøre det får meg. og foresten takk får alle svar jeg får håper på å få meg ny bil til bra pris. Hvis noen har no mer å tilføye ber jeg om at dere gjør det vil høre alt. Mvh forhåpentlig snart eier av ny riskoker.

 #50734  av Shyggen
 
Kunne tenkt meg fører stolen i denne bilen :)

har lyst på elektrisk stol på begge sidene.. litt ekstra vekt.. men, litt mer behagelig for de som blir slengt fram og tilbake i passasjer setet :D

 #50755  av @lpher
 
Shyggen skrev:Kunne tenkt meg fører stolen i denne bilen :)

har lyst på elektrisk stol på begge sidene.. litt ekstra vekt.. men, litt mer behagelig for de som blir slengt fram og tilbake i passasjer setet :D
Feck me...så..jeg er ikke alene om å plages med det altså?! :D

Gotta admit....setene i mkIV er vel omtrent det eneste som minner om at Toyota VILLE lage en GT...istedet for en balls-out-no-compromise-sportscar. Skal tro om de visste den gang de holdt på å lage den....at de lagde en nærmest perfekt mellomting? LOL :D

@lpher

 #50799  av Anders gullstein
 
Biler med rattet på feil side er generelt mye rimeligere. Har sett Mazda RX7 mk3 til 90 000kr, så det rekker ganske mye ned på prisen.

 #50800  av mr.veilsidewankel
 
Har sett Mazda RX7 mk3 til 90 000kr, så
utollet ja, satans mye avgifter. re oppe i ca 160-170k før den er ferdig på veien. bare lyktebytte du må gjøre koster over 15k (halve om du kjøper i tyskland, og 1000kr om du leier lykter :D )

og det heter FD rx-7 (ikke mk3) (sutresutrepirkepirke :roll: )