TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• weeee, da har jeg gjort det....lakkert bilen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#51620  av erling

Ble heftig det Kenneth! NÃ¥ vil jeg ikke parkere ved siden av deg igjen. :wink:

#51763  av erling

kennethx skrev:Har sett folk anbefale noe dem kaller grisepikk innpå her. Er det ett annet navn for det? Føler meg lite lur når jeg kommer inn i en sjappe å spørr etter det :shock:
Det heter egentlig "ekstraktor" fant jeg ut her om dagen. :D

#51775  av kennethx

du dumma deg ut med grisepikk snakk eller? :D takk for tipset i allefall :)

#51778  av Amund

har aldir brukt noe annet enn grisepikk.. sto tilogmed i læreboka mi på skolen.. :roll:

#52008  av erling

kennethx skrev:du dumma deg ut med grisepikk snakk eller? :D
Ikke så mye. :D Men det er helt vanlig å kalle det for grisepikk, de aller fleste bruker det. :)

#52014  av Gjertsen

Nydelig lakk forskjell og ekstrem fin ny rød farge! ble jeg misunnelig på lakken her :?

Hvor mye kosta det å hellakke samt nedsliping?

Vurderer å lakke min i VinRød og style den.... (som bilen på bildet)
Eller bare Style den og beholde lakk fargen.. har bilde av den i rød og!!
Vedlegg
celica-styling3.jpg
celica-styling3.jpg (16.08 kiB) Vist 1788 ganger

#52017  av kennethx

Er ganske dyrt å hellakkere. Beste er vel om du kjenner noen som du vet gjør fint arbeid, og ikke er så dyr.

Jeg har hatt bilen min inne hos firma jeg brukte før, og var veldig fornøyd med arbeidet den gangen. ( En skade på forskjermen)

Jeg betalte 16 høvdinger, og da demonterete jeg størfangere, spoiler og annen styling på panser osv selv før jeg leverte den inn. Monterete også disse tingene når alt var ferdig lakkert (fikk stå i sjappen og gjøre det) de var grei sånn....

Men jeg synes det var vel verdt pengene. Bedre å betale litt mer til noen du har gode erfaringer med enn å spare ett par høvdinger, og så bobler lakken etter ett års tid ;/

#52021  av Kaizern

Er nok best å legge noen ekstra lapper i det å få det gjort av et firma, da har du ihvertfall reklamasjonsrett hvis det skulle oppstå problemer.