TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Omregistrering av mkIII

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #55010  av tojo
 
Hallo! Noen her som vet hvordan man får godkjent et motorbytte.Fra na til turbo(7mge til 7mgte), det hadde jo vært kjekt å ha det godkjent i papirene. :) Noen her som har fått det godkjent???

 #55018  av chris
 
da må du vel betale alle avgiftene også da vel?

 #55019  av Speeder
 
chris skrev:da må du vel betale alle avgiftene også da vel?
KOmmer ann på når\om den er importert det

 #55034  av tojo
 
Bilen er solgt ny i norge(første gang reg.02.09.86). Så avgiftene slipper jeg nok å betale :) . Det jeg trenger er et papir der det står hva som er forskjell/eventuelt må byttes får å få den godkjent.
Supran jeg har er ombygd til en 1991mod.Hjuloppheng/drivverk på na og turbo er det samme bortsett fra diffen og gearkasse.
Bilen er også konvertert fra automat til manuell.
Problemet er ikke hva som må byttes,men papiret som bekrefter det .

 #55038  av Amund
 
da burde du snakke med toyparts,(http://www.toyparts.no), har en følelse av at han har gjort det her et par tre tusen ganger... Men papirer kan bli et problem, for toyota er generelt lite villige til å gi ut noen slike papirer.. på den annen side, står det i vognkort at det er n/a du har? tror nok ikke tilsynet vil se noen forskjell med og uten turbo. er jo orginalt 3l uansett... :roll:

 #55041  av tojo
 
Jeg har ombygd bilen til turbo,den har også blitt konvertert til manuell.
Altså bilen er ferdig ombygd og EU godkjent(har ingenting med saken å gjør). Det jeg trenger er godkjenningspapirer(er jo kjekt å ha hvis man skal selge bilen,eller at det skjer noe)...

 #55045  av Amund
 
snakk med toyparts, er den eneste jeg kan tenke på som driver med mk3..