TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Luftfilter?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #630  av jensi
 
Er det noen som har noen råd/tips ang.K&N luftfilter?
Jeg skal ned til Autopower i Arendal på tirsdag,så jegtenkte å kjøpe et luftfilter.
Trenger litt tips om størrelse og andre ting som jeg bør tenke på før jeg kjøper filteret.
Dersom det er andre her fra Sandnes som vil ha noe fra denne butikken ,så ring meg så kan jeg kjøpe det for deg.
mob:45002524
Jens :)

 #631  av CelicaTurbo
 
husk å måle opp diameteren på innsug-slangen før du drar ned der da.. så finner de et filter til deg som passer.. det er litt stress å få vekk orginal luftfilterboks pga at krengestagene i motorrommet står i veien, men om du haler og drar og vrir litt så går det fint..  :)  og enda et tips: løsne innsuget fra motoren først og vri den enden av slangen unna staget, så tar du luftfilterboksen etterpå. Det er det letteste mener jeg :)

 #632  av erling
 
Det enkleste er vel å fjerne staget? Det er jo bare en bolt i hver ende.

Mitt filter er ca 4 tommer, brukte en stubbe med takrennerør som er 3,8", og kappet den orginale slangen fra gasspjeldet rett etter en forgreining. Borret hull i røret til føleren og festet røret i et oppheng i andre enden. Viktig å få filteret ut til kaldlufta såklart...

 #635  av CelicaTurbo
 
festet til staget mitt satt dønn fast det men det er jo godt mulig det er mye lettere hos ham :)

 #637  av MR2turbo
 
Tror Autopower er dyre på det... Han skulle ha 7000kr for trimming som jeg selv gjorde på en drøy time og kunne brukt deler for 500kr, dersom jeg skulle brukt samme boostcontroller som han ville sette inn... ???
men jeg vet ikke hva slags priser han har på filter..

 #669  av jensi
 
Fikk meg et JR filter som jeg har montert provisorisk.
Må få lagt noe litt skikelig.
Det virket som denne butikken visste hva han skulle ta for de forskjelige delene.
Betalte 695 for filteret uten noe monterings kit.Greit nok det.
Det ble en helt annen lyd i bilen .Kanskje litt for mye for en 4 barns far? ;)
Men Jeg er fornøyd ,så er det ikke det som teller :D

 #673  av Ã˜istein
 
jensi - er det lyden som gjorde at du er fornøyd eller merker du forskjell i kraft?

jeg vurderer også og bytte ut luftfilter og eventuelt effektanlegg
men har da tenkt a'pexi, eller hvordan det skrives

:)

Men jeg vil gjerne ha kraft for billigst mulig penge ;)

 #674  av jensi
 
Det er vel helst lyden som jeg er fornøyd med.
Jeg er vel i tvil om dette inngrepet gjør noe med effekten.
Kanskje den virket kjapere på 5-6-7000 omdreininger.
Virket som den hang litt igjen på lavt turtal når jeg trødde gassen i bunn.
Men lyden kan lure endel tror jeg.
Er det noen som har andre erfaringer med luftfilter.
Jeg tvilte jo på at alt det orginale mikk-makk plastikken skulle være dårligere en dette JR filteret?
Jens