TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felgpakke vinter, hjelp trengs.

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #68329  av Gjertsen
 
Skal kjøpe en felg pakke. felgen er ikke så viktig. men lurte litt på de forskjellige dekktypene.
Det blir enten noen GODE Micheling som heter X-Ice.
Noen gode Blizzak dekk.
eller mellom gode Aurora.
Alle er piggfrie.
Noen som har erfaring med disse?
Dem sa at Aurora dekka ville holde til mitt bruk er nesten 1000 kr billigere også.

Someone? må vite før torsdag...
blir mest sannsynelig 195/60/15
funker vel med 60 på carlos'n
55 dim ble så sjukt dyre..

 #68354  av McHowie
 
http://www.motor.no/pdf/vinterdekktest_2004.pdf
Linken over kan være lurt å titte innom, før man kjøper nye vinterdekk.
Ville påkostet bilen gode vinterdekk, så man ikke er uheldig på vinteren :)
 #69702  av kaimagne
 
Gjertsen skrev:Skal kjøpe en felg pakke. felgen er ikke så viktig. men lurte litt på de forskjellige dekktypene.
Det blir enten noen GODE Micheling som heter X-Ice.
Noen gode Blizzak dekk.
eller mellom gode Aurora.
Alle er piggfrie.
Noen som har erfaring med disse?
Dem sa at Aurora dekka ville holde til mitt bruk er nesten 1000 kr billigere også.

Someone? må vite før torsdag...
blir mest sannsynelig 195/60/15
funker vel med 60 på carlos'n
55 dim ble så sjukt dyre..
Sikkert for sent for din del, men i morges kjøpte jeg denne http://www.asaalloywheel.com/asawheel_e ... IS1&sel=1p med Toyo 195/60 R15 hos Sharif Dekksenter på Skedsmo for 5000 kr.

Det syntes jeg var billig jeg. Får bare håpe at vintersesongen ikke blir for lang, det er kjipt med 15" felger...

Kai Magne

 #69767  av Dalan
 
Kjøp gode vinterdekk, fra anerkjente merker, det er ikke på vinterdekkene man snur på kronestykkene.. ;)
 #70295  av Gjertsen
 
kaimagne skrev:
Gjertsen skrev:Skal kjøpe en felg pakke. felgen er ikke så viktig. men lurte litt på de forskjellige dekktypene.
Det blir enten noen GODE Micheling som heter X-Ice.
Noen gode Blizzak dekk.
eller mellom gode Aurora.
Alle er piggfrie.
Noen som har erfaring med disse?
Dem sa at Aurora dekka ville holde til mitt bruk er nesten 1000 kr billigere også.

Someone? må vite før torsdag...
blir mest sannsynelig 195/60/15
funker vel med 60 på carlos'n
55 dim ble så sjukt dyre..
Sikkert for sent for din del, men i morges kjøpte jeg denne http://www.asaalloywheel.com/asawheel_e ... IS1&sel=1p med Toyo 195/60 R15 hos Sharif Dekksenter på Skedsmo for 5000 kr.

Det syntes jeg var billig jeg. Får bare håpe at vintersesongen ikke blir for lang, det er kjipt med 15" felger...

Kai Magne
Var dette piggfrie?
Vet ikke åssen Toyo er jeg. men jeg endte opp med En enkel felg som heter Mega Wheel 15" også Michelin X-Ice piggfritt. dem kom bra ut på test. bra på snø og is men dårlige på våt asfalt.
ble 195/60/15 kosta meg bare 6900,- ferdig med alt hos A-dekk i sandefjord her. Han er vel en av de få som kan måle seg med Sharif sine priser.

Kjøpte dette idag forresten..

 #70339  av sindrejl
 
enkelt og greit er det bare to piggfrie dekk som har vunnet alle tester litt om hverandre her da.. det er Viking Continental og Nokian RSI. Dyreste og beste på is/snø og på vanlig bløt asfalt.

 #70369  av Dalan
 
sindrejl skrev:enkelt og greit er det bare to piggfrie dekk som har vunnet alle tester litt om hverandre her da.. det er Viking Continental og Nokian RSI. Dyreste og beste på is/snø og på vanlig bløt asfalt.
Tar du med Gislaved Norfrost også så, de kom før Nokian-dekkene i en test, husker ikke om det var Bil eller AMS som hadde den..

 #70390  av jumbo
 
Stiller meg i rekken, spare penger kan med fordel gjøres på andre ting enn vinterdekk. Dreier seg jo ikke bare om å unngå skader på go-bilen, men å unngå personskader også :wink:
 #70488  av Felgservice
 
Gjertsen skrev:Skal kjøpe en felg pakke. felgen er ikke så viktig. men lurte litt på de forskjellige dekktypene.
Det blir enten noen GODE Micheling som heter X-Ice.
Noen gode Blizzak dekk.
eller mellom gode Aurora.
Alle er piggfrie.
Noen som har erfaring med disse?
Dem sa at Aurora dekka ville holde til mitt bruk er nesten 1000 kr billigere også.
Someone? må vite før torsdag...
blir mest sannsynelig 195/60/15
funker vel med 60 på carlos'n
55 dim ble så sjukt dyre..
¨

Flink selger det der...
IKKE kjøp Aurora! Vi selger dem ikke, men har fått masse klager.
Vi har dekk og felgpakker i 15" til 5490,-
med Yokohama dekk og TSW eller SMC felger.