TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Er det noen som kan masse om felger?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #71034  av QicSilver
 
Kan noen forklare meg ting om felg? Ting som: hva er innpress, hvordan jeg vet om f.eks. 7.5x18" passer min bil uten valsing evt. om jeg burde heller ha 8x18", hvor kan jeg få valset om jeg finner ut jeg trenger det og hva koster valsing?

Gjerne kom med generelle innspill med ting dere vet om innkjøp av felger, f.eks og det lønner seg å dra til utlandet (Europa).

Hva mener dere om forskjellen på å ha 17" og 18"? Er det enorm forskjell?

 #71065  av Tor
 
På dette området er jeg også litt blank, men jeg skjønner såpass at forskjellen på 17" og 18" er ca 2.5 cm? Utsende messig vil du nok se forskjellen og den vil fylle bedre enn en 17" felg. Men etter min mening er 17" det største jeg noen gang kommer til og sette på min bil. Jeg ofrer ikke kjørekomfort istede for litt bedre utsende. Veiene i nord tilsier heller ikke noe annet da.

Dette er mine små erfaringer da.

 #71117  av angrykid
 
Valsing kan gjøres hos etthvert karosseriverksted som har utstyret. Jeg vil tro de fleste lakk-/karosseriverksted har dette. Kanskje ikke alle, men de fleste.

Pris for dette er utrolig avhengig av hvem du spør, så det tør jeg ikke gjette på. Du må nok valse om du skal bruke 8x18", disse er veldig brede, i allefall framme. jeg har 7.5x17 på mine, og framme fyller disse rimelig helt ut, med ett innpress på 35.

innpress er fra kontaktflaten med (i mangel av ett bedre ord) bremsene, og inn til senter av felgen.. Ble dette forståelig? Det ligger i allefall ett bilde som markus (mr2turbo) har laget som forklarer innpresset veldig bra.. prøv å søk etter det på forumet.

 #71133  av tojo
 
Her burde du finne det du trenger av info om felg og dekk :wink: :
http://jallaracing.morradi.com/dekkogfelg.htm