TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny design?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.

Er dette et design å jobbe videre med?

Dette er bra!
1
14%
Greit
2
29%
Prøv noe annet!
4
57%

 #6969  av Erlend
 
Hm...folk skjønner vel at det ikke er gamle MR2-OGN når de taster inn f.eks: http://www.toyotasport.no :wink:

Buhuu! Jeg vil ikke ha stygge orange sider iallefall! Da kommer jeg ALDRI att! :P

 #7014  av Goose
 
Erlend: vent også. Gåsa jober med saken! :wink:

 #7087  av henningl
 
Får komme med et innlegg jeg også tenker jeg...

1. De nye sidene bør gjenspeile de gamle. Folk må kunne se at det ikke er en ny klubb, men at dere bare har blitt større. Alder = ansinitet vet dere. ;)

2. Frames er på INGEN måte noen negativ ting.. OM det brukes riktig.. jeg blir sur og sinna og jaa.. Det er så umåtelig nerd å påstå at frames er skitt. Hele poenget er jo åssen frames brukes. Det er lett å få det til å funke forferdelig dårlig, men det er også mulig å få det til å se bra ut. Det er umulig å legge skjul på at frames også har sine positive sider. Feks uten frames måtte brukerne av forumet her reloaded hele menyen og logoen ovenfor for hver side dem bladde på forumet... tullball. MEN, med frames er det veldig viktig at man unngår scrolling, og ihvertfall bare har scrolling i vertikal retning i EN frame. Det beste er selvfølgelig en løsning hvor all informasjon blir presentert på en side, ingen scrolling overhodet nødvendig, men dette er urealistisk krav for denne siden. Denne siden består jo av 4 frames.. plages dere egentlig av det?

3. Grått og Oransje er designmessig en kul fargeblanding.. men nå tror jeg ikke dere bør satse på designpris i nyvinnende og spennende fargebruk akkurat. Fargene er upassende for brukergruppen og temaet. Det er vel få personer her inne med tung designer-utdannelse? ;) Og cafe-vankere med fargede brilleglass og dyre salater på bordet med synsinger om alt og alle driter vi i (dem hadde sansynligvis likt fargene). Sats på fargene du allerede har.. dem er pene, klare, og ganske anvendelige.

Konklusjon: Dere driver virkelig å henger dere opp i de feil tingene... Kristian, behold rammene som du har, men gjør topprammen mindre så det blir bedre plass til innhold. Behold fargene, men finn en penere font og vær konsekvent med åssen du bruker den. Rydd opp i menyen og strukturen på selve sidene.. hva som ligger hvor, osv. Det er ikke designen det er noe feil med her.. det er åssen informasjonen er lagt ut på sidene.

Velvel.. se på mine websider igrunn :lol: Der har jeg tatt Kristians design (etter avtale selvfølgelig), og utviklet den til noe jeg synes er bedre.. Forsiden tilbyr mer plass til informasjon, og menyene tillater flere underpunkter uten at det blir kaos. Det er ikke perfekt, men jeg synes det er passende.

KISS - Keep It Simple Stupid ;)

 #7090  av jumbo
 
henningl skrev: 2. Frames er på INGEN måte noen negativ ting.. OM det brukes riktig.. jeg blir sur og sinna og jaa.. Det er så umåtelig nerd å påstå at frames er skitt. Hele poenget er jo åssen frames brukes. Det er lett å få det til å funke forferdelig dårlig, men det er også mulig å få det til å se bra ut.
Det var nettopp dette jeg prøvde å få fram også...
henningl skrev:Konklusjon: Dere driver virkelig å henger dere opp i de feil tingene... (SNIP) Det er ikke designen det er noe feil med her.. det er åssen informasjonen er lagt ut på sidene.
Nok en gang - kunne ikke vært mer enig.

Det aller første jeg ville vektlagt om dette var mine sider, var litt fintuning på layout, som f.eks top-framen, men langt vikitgere: Bli kvitt statiske sider som ikke er i bruk, og gjerne omstrukturere litt deretter.

 #7099  av CelicaTurbo
 
vel, enig i det meste.. og en smal top-frame var allerede tanken for å få best mulig plass til informasjon. I det siste designforslaget beskrev jeg også dette med at på alle andre sider enn fronten ville den store logoen bli erstattet med en mindre, og rammen opp med knapper og logo ville da krympe vesentlig i høyden..

ellers er jo mye av løsningen ellers grunnleggende lik orginalen, og det er som Henning sier at plasseringen av informasjonen er feil. F.eks. listen over linker og eiere er ganske elendig.

 #7113  av Erlend
 
Henning summerte det opp veldig bra!

Så da er det ikke noe mer å si enn GO GO GO!

(ble det litt vel *nerd* kanskje?) :lol:

 #7147  av CelicaTurbo
 
tenkte å se hva Goose kom opp med for det er garantert noen gode tanker der også.. :)

Mulig jeg får gjort noe i helgen men jeg skal jobbe på natta så dagene blir litt kortet ned, samt at jeg muligens skal være med å demontere en Scorpio OHC motor som kan være lærerikt :)