TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nÃ¥ har sentrallÃ¥sen gÃ¥tt til helvete

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#70145  av jumbo

Ja, eller doerbryter som andre allerede har nevnt. Bryteren paa begge sider er rimelig ferdige paa bilen min ogsaa, saa er nok en gjenganger akkurat den der.

#70163  av FireWalk

Jeg hadde samme problemet på min første MR2 MK2. Det funket å låse fra insiden, men ikke med nøkkel. Låste seg kun på ene siden. Det er nesten helt sikkert releet! det er en typisk feil på MR2 Mk2. På samme måte som at høytaleren på venstre side har en tendens til å slutte å funke..

Det koster ikke mye for det releet.

#70289  av Morten

Hadde samme symptom for et par år siden, sporet det til noe Toyota kalte "driveren-til-sentrallåsen", en liten plastsylinder på innsiden av nøkkelen med tre ledninger på (tror jeg).

Kosta ca.217,- ny og bytta den selv på en liten halvtime.

Løp og kjøp! :wink:

#71800  av chris

Noen sier det er "helt sikkert releet", andre sier "det er helt sikkert sentrallåsbryteren". Vel, får begynne med den driveren til sentrallåsen.. vanskelig å komme til der?

#71812  av Morten

chris skrev:Noen sier det er "helt sikkert releet", andre sier "det er helt sikkert sentrallåsbryteren". Vel, får begynne med den driveren til sentrallåsen.. vanskelig å komme til der?
Må av med dørtrekket og knote litt.. :wink: Du kan ganske enkelt måle deg frem til om den er gåen eller virker:

Tre ledninger som går til den. Du kan koble fra i skjøten lenger nede i døren der det er litt lettere å komme til.

Ledningen til midten har +spenning hele tiden (fra bil-siden).
Når du vrir nøkkelen den ene veien skapes det kontakt mellom senter og en av de andre ledningene i "driveren". Når du vrir nøkkelen andre veien blir det kontakt mellom senter og den andre ledningen. Dette ohmer du ganske enkelt med et multimeter.

Mitt tips er at når du vrir nøkkelen for å låse igjen blir det ikke kontakt. Kontaktbanen i driveren min var totalt irret bort.

Mål først, kjøp del hvis den er gåen.
Lykke til!

#71814  av chris

Morten skrev:
chris skrev:Noen sier det er "helt sikkert releet", andre sier "det er helt sikkert sentrallåsbryteren". Vel, får begynne med den driveren til sentrallåsen.. vanskelig å komme til der?
Må av med dørtrekket og knote litt.. :wink: Du kan ganske enkelt måle deg frem til om den er gåen eller virker:

Tre ledninger som går til den. Du kan koble fra i skjøten lenger nede i døren der det er litt lettere å komme til.

Ledningen til midten har +spenning hele tiden (fra bil-siden).
Når du vrir nøkkelen den ene veien skapes det kontakt mellom senter og en av de andre ledningene i "driveren". Når du vrir nøkkelen andre veien blir det kontakt mellom senter og den andre ledningen. Dette ohmer du ganske enkelt med et multimeter.

Mitt tips er at når du vrir nøkkelen for å låse igjen blir det ikke kontakt. Kontaktbanen i driveren min var totalt irret bort.

Mål først, kjøp del hvis den er gåen.
Lykke til!
Takker! Tenker jeg skal få en av gutta i monteringshallen her på jobben til å se på det jeg. Jeg bare ødelegger når jeg prøver å fikse noe :P

#71819  av turboman

chris skrev:
Takker! Tenker jeg skal få en av gutta i monteringshallen her på jobben til å se på det jeg. Jeg bare ødelegger når jeg prøver å fikse noe :P

Har akkurat samme låseproblemet selv....

Chris, fint om du gir oss ett hint om du får fikset det, og om det var den driveren som det ble sagt...

:)

#71834  av chris

turboman skrev:
chris skrev:

Har akkurat samme låseproblemet selv....

Chris, fint om du gir oss ett hint om du får fikset det, og om det var den driveren som det ble sagt...

:)
Yepp, skal gi tilbakemelding jeg. Skal spørre pent han fyren som skal montere DEFA pakken til meg, om han orker å se på det samtidig :)