TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vurderer Ã¥ sette DVD i bilen

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #73534  av Phantom3D
 
Noen som vet om noen billige DVD pakker til bil (Skjerm og spiller som kan spille dvd + mp3)? Har ikke forsterker heller.

 #73544  av tojo
 
Billig DVDpakke hmm. det går vel ikke å komme unna Pyle!
For mer info se: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=816
Se også http://www.ebay.com fins mye fint der også.

 #73548  av Phantom3D
 
hmm, fett, er d no forsterker i den a?

 #73560  av @lpher
 
Phantom3D skrev:hmm, fett, er d no forsterker i den a?
Nope...ingen av de billig-pakkene som har det dessverre :) Denne DVD-spilleren er med andre ord en ren standalone dvd-spiller...som krever at du beholder din gamle spiller for å bruke den som forsterker :)

PS! Endelig har Pyle-skjermen fått ei kurant utseende ramme :) Faktisk en veldig god skjerm prisen tatt i betraktning :) Brukte den forrige utgaven (samma skjerm...annen ramme) sjøl i Supran i sommer..så den er VIRKELIG testet :)

@lpher

 #73587  av eivind86
 
hei

prøv på bilxtra :wink:
ein kompiss sa di hadde dvd spiller med sjerm som man setter inn som en vanlig cd spiller så komme sjermen opp forran vist du sjønne ka eg meine. sa ann kosta ca 5000kr på bilxtra.

e ikke sikker på om dette stemme men det e vertfall vert et forsøk :?

 #73590  av @lpher
 
eivind86 skrev:hei

prøv på bilxtra :wink:
ein kompiss sa di hadde dvd spiller med sjerm som man setter inn som en vanlig cd spiller så komme sjermen opp forran vist du sjønne ka eg meine. sa ann kosta ca 5000kr på bilxtra.

e ikke sikker på om dette stemme men det e vertfall vert et forsøk :?
Sikkert verdt å sjekke ut...men vær obs på at det nok er 'enkel kvalitet' ute å går...da de fleste slike løsninger fra andre 'rimelige' merker fort ligger på det dobbelte...og tilsvarende fra mer annerkjente merker ligger gjerne på 3-5 ganger den summen som er nevnt!! :D Så noe...er det nok dessverre spart inn på :D

PS! Får stadig vekk inn prøver på nye slike 'rimelige' dvd-løsninger...men har ikke funnet noen som vi har funnet verdige å satse på...enda :D


@lpher

 #73608  av Phantom3D
 
Blir litt vanskelig å få inn to spillere i en liten Mk1 da.. men finnes det noen billige 4x50w ol forsterkere? så kunne jeg brukt d i steden..

 #73656  av @lpher
 
Phantom3D skrev:Blir litt vanskelig å få inn to spillere i en liten Mk1 da.. men finnes det noen billige 4x50w ol forsterkere? så kunne jeg brukt d i steden..
MÃ¥ bli noe slikt som dette det da? :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1121

Men...det er jo ikke laget for å kobles slik du tenker det da :)

@lpher

 #73727  av Phantom3D
 
Hmm, får se på det.. penger vett. nei jeg er ikke noe sterio-fantom.. klarer å sette inn en spiller da.. og bruke den :D

 #73903  av chris
 
"flippskjerm"-system til 5000 kroner har jeg LITE trua på, for å si det mildt

 #74035  av Mr2 Mk2
 
Kjøpte en sånn en gjennom jobben å monterte den i midtkonsollen :)
Bilde

 #74056  av @lpher
 
Enkel og grei enhet det dær da :) Har solgt masse av de vi også :) ...er det den siste utgaven med slot-in?

Eneste aberet med NextBase'n med tanke på fastmontering er at drivverket ikke er beregnet på å stå fast montert i 90grader...da dette vil bli en ekstra påkjenning på motorikken...som den ikke er laget for...

Dont get me wrong...den tåler det :) ....men i det lange løp så sliter som sagt en slik montering mer (enn nødvendig) på spilleren :) ...noe som igjen KAN kort ned levetida på spillern :)

@lpher
Sist redigert av @lpher den 30 nov 2004 09:30, redigert 1 gang totalt.

 #74074  av sindrejl
 
når vi først snakker om skjermer.. hva tåler dem av kulde? har jo endelig fått montert opp min men bør jeg ta inn skjermen hver dag? har en touch screen sak som tar maks 1024x768.. nesten pc skjerm vitt :P

 #74160  av chris
 
sindrejl skrev:når vi først snakker om skjermer.. hva tåler dem av kulde? har jo endelig fått montert opp min men bør jeg ta inn skjermen hver dag? har en touch screen sak som tar maks 1024x768.. nesten pc skjerm vitt :P
lcd skjermer tåler det meste av kulde de vettu, men de er ikke særlig brukbare før kupèen har blitt varm. Er mange som har fastmonterte skjermer i bilene vettu, som står ute hele året.

 #74924  av supratt
 
Kjøpte en Cube skjerm av Alpher for 2 år siden??
Og den har fungert utmerket i kulde, men som Christian sier så er bildet først helt opptimalt når kupeen er blitt varm. :)

Og kan kvittere på at Cube og Pyle skjermene er meget bra i forhold til pris. :wink: