GT4 Carlos Sainz (gruppe A) versjonen leveres med vannkjølt intercooler som standard da Markus, men jeg tror ikke det har noen fordeler for oss vanlige dødelige ihvertfall. Vannkjølingen hindrer heat-soak ved lange perioder med boost, og er vel ganske interessant i rally hvor trykket er høyt og fartsvinden er liten (vel, liten i forhold til om du skulle kjøre full trykk over lengre tid på autobahn vel og merke)..
ellers, jeg søkte litt på internet og der fant jeg flere steder hvor det virket som om ST165 og ST205 ble levert med stålturbo mens alle ST185 ble levert med keramisk turbo. Men, kunne ikke bekrefte det egentlig, men, om jeg gidder å skru av innsuget til turboen en gang så skal jeg virkelig sjekke om min har keramisk eller ikke pga at jeg fant en internet side hvor det ble fortalt om forskjellen.. akslingen er litt forskjellig mellom de to. Men, siden som fortalte om forskjellen mente også at det var rally versjonen av ST205 som ble levert med keramisk C20B turbo  ???
ellers fant jeg ut på min søken etter informasjon at det er mye forvirring rundt girkassene som står på bilene. Det som virker som sikkert er at USA modellen har en E150F girkasse mens Euro og japan modellene har en E151F girkasse, men hva som faktisk er forskjellen mellom disse vet ingen. Alle som opplyser om girutveksling har sin egen mening om hva som er utvekslingen i de to kassene..  Det virker som om Carlos Sainz versjonen er giret for mer fart..
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet