TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøreegenskaper pÃ¥ Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#78962  av Zepticon

Hmm... Personlig har jeg ikke noe i mot BMW da... Men når folk kommer å sier at det er det eneste som kan brukes til å kjøre annet en rett frem med blir jeg jo litt provosert :roll:

Men flotters @lpher... bra vi får litt inspill fra Supra folk...

Bra med litt opplysende informasjon tidlig må mårran... :P

#78975  av Andreazz

Liker gammle volvoer jeg.. :wink:

#78999  av @lpher

Zepticon skrev:Hmm... Personlig har jeg ikke noe i mot BMW da... Men når folk kommer å sier at det er det eneste som kan brukes til å kjøre annet en rett frem med blir jeg jo litt provosert :roll:
Helt enig... Som sagt har jeg sansen for BMW jeg...når vi først snakker om dem... Men når det blir kasta ut slike usaklige utsagn av folk som jeg neppe tror har prøvd begge bilene det diskuteres om...da blir det litt vel mye bilforumet.net over hele greia spørr du meg :D

@lpher

#79002  av memo

@lpher skrev:
Zepticon skrev:Hmm... Personlig har jeg ikke noe i mot BMW da... Men når folk kommer å sier at det er det eneste som kan brukes til å kjøre annet en rett frem med blir jeg jo litt provosert :roll:
Helt enig... Som sagt har jeg sansen for BMW jeg...når vi først snakker om dem... Men når det blir kasta ut slike usaklige utsagn av folk som jeg neppe tror har prøvd begge bilene det diskuteres om...da blir det litt vel mye bilforumet.net over hele greia spørr du meg :D

@lpher
hva med å argumentere imot istedet for å bare si "dere snakker bare tull"? :)

#79024  av @lpher

memo skrev:
For å være ærlig...hadde påstanden hadde ett fnugg av sannhet i seg..så skulle jeg vurdert å plukke den fra hverandre...men siden det motsatte er tilfelle her...i choose not too :)

Ikke for det...legger ved den eneste testen jeg fant som inkluderer både M3 (EVO riktignok) og Supra TT. Den sier ikke så alt for mye om hvem som ligger beste på veien av de to...hvilket heller ikke er poenget...for meg:) Men...den den sier litt om Supra'ens veigrep...og bekrefter vel egentlig at utsagnet om at den "ikke kan svinge" er vel RIMELIG langt i fra sannheten! :D

..og skulle det finnes noen som er dum nok til fremdeles å tro på at supran ikke kan handle svinger...kan jeg, om ønskelig ta med vedkommende på en "liten runde" ....spypose IKKE innkludert :D

@lpher
Vedlegg
page3.jpg
page3.jpg (193.75 kiB) Vist 516 ganger
page2.jpg
page2.jpg (121.79 kiB) Vist 509 ganger
page1.jpg
page1.jpg (37.01 kiB) Vist 973 ganger

#79025  av @lpher

Er litt lang denne artikkelen...but its worth it :)
Vedlegg
page6.jpg
page6.jpg (214 kiB) Vist 504 ganger
page5.jpg
page5.jpg (201.63 kiB) Vist 506 ganger
page4.jpg
page4.jpg (190.7 kiB) Vist 508 ganger

#79026  av @lpher

...
Vedlegg
page9.jpg
page9.jpg (228.3 kiB) Vist 507 ganger
page8.jpg
page8.jpg (202.09 kiB) Vist 513 ganger
page7.jpg
page7.jpg (206.47 kiB) Vist 516 ganger

#79027  av @lpher

...
Vedlegg
page11.jpg
page11.jpg (189.81 kiB) Vist 533 ganger
page10.jpg
page10.jpg (236.16 kiB) Vist 505 ganger

#79028  av _speedy

@lpher skrev:
memo skrev:
For å være ærlig...hadde påstanden hadde ett fnugg av sannhet i seg..så skulle jeg vurdert å plukke den fra hverandre...men siden det motsatte er tilfelle her...i choose not too :)

Ikke for det...legger ved den eneste testen jeg fant som inkluderer både M3 (EVO riktignok) og Supra TT. Den sier ikke så alt for mye om hvem som ligger beste på veien av de to...hvilket heller ikke er poenget...for meg:) Men...den den sier litt om Supra'ens veigrep...og bekrefter vel egentlig at utsagnet om at den "ikke kan svinge" er vel RIMELIG langt i fra sannheten! :D

..og skulle det finnes noen som er dum nok til fremdeles å tro på at supran ikke kan handle svinger...kan jeg, om ønskelig ta med vedkommende på en "liten runde" ....spypose IKKE innkludert :D

@lpher
"The Supra, let's be clear, is serious metal"
8)

Utifra konklusjonen virket det som det var et vanskelig valg å velge en favoritt. M3 er den praktiske, TVR'en den raske, og Supra som en "midt i mellom". M3'n kommer veldig godt ut pga. at den er mer en "familiebil", altså et mer praktisk valg. Supraen er også den dyreste bilen, og har det mest "sporty" utseende. Men, TVR'en ble visst den raskeste på banen.... Et vanskelig valg å velge en av disse bilene med andre ord. Vanskelig å bedømme hvilken bil som er best av M3'n og Supra'n....

EDIT: Kommentarer?
Sist redigert av _speedy den 28 des 2004 22:05, redigert 2 ganger totalt.

#79029  av @lpher

memo skrev:Det virker for meg som om Toyota miljøet blir mer og mer likt BMW og Honda miljøet... lukke øya og rope "TOYOTA ER BEST I VERDEN!"...

Gjelder selvsagt ikke alle...kanskje ikke de fleste engang... men det er litt synd...

Det at man personlig ikke LIKER en bil, betyr ikke nødvendigvis at den er dårligere enn den man selv har eller vil ha.

Ikke glem det ;)
Ser du påberoper deg det her ja....unødvendig....denne gangen ihvertfall...

@lpher

#79030  av memo

@lpher skrev:
memo skrev:Det virker for meg som om Toyota miljøet blir mer og mer likt BMW og Honda miljøet... lukke øya og rope "TOYOTA ER BEST I VERDEN!"...

Gjelder selvsagt ikke alle...kanskje ikke de fleste engang... men det er litt synd...

Det at man personlig ikke LIKER en bil, betyr ikke nødvendigvis at den er dårligere enn den man selv har eller vil ha.

Ikke glem det ;)
Ser du påberoper deg det her ja....unødvendig....denne gangen ihvertfall...

@lpher
excuse me? hinter du til at jeg ikke liker supra eller? hehe... velvel, if you say so..

ikke uten grunn supra har stått på lista mi lenge... og det er uten tvil en bra bil.. men best? nei :)

synd at man blir hengt her i forumet om man så mye som kommer med forslag eller kritikk mot en toyota

#79033  av @lpher

memo skrev: excuse me? hinter du til at jeg ikke liker supra eller? hehe... velvel, if you say so..
Hinter ikke til noen ting jeg...jeg leser bare dine uttalelser....
memo skrev: ikke uten grunn supra har stått på lista mi lenge... og det er uten tvil en bra bil.. men best? nei :)
Har jeg sagt at den er best? Nope...jeg er realist...og VET at det finnes MANGE MANGE biler som er mye bedre enn Supra....all im saying er at BMW M3 IKKE er blant dem! :D Samtidig som jeg prøver å avlive den fjollete myten om at Supran ikke talker svinger godt...noe ENHVER som har prøvd en Supra på skikkelig svingete vei VET at den gjør! :D
memo skrev: synd at man blir hengt her i forumet om man så mye som kommer med forslag eller kritikk mot en toyota
Ingen som henger ut noen her :) Men det virker som hver gang noen forsøker å forsvare seg eller sin egen bil...så får man den samme gamle "slutt med de derre toyoer er best" greiene...

@lpher

#79050  av Turbotrille

Hehe, ser ut som jeg fikk igang en god diskusjon her, selv om det ikke var noen som quotet meg. :wink:

For de som ikke skjønte det så satte jeg det hele veldig på spissen. :wink:

Men det er som sagt veldig vanskelig å sammenligne noen som helst BMW og Supra.

Skal vi sammenligne en MKIII Supra mot en BMW må det vel bli en E30 M3, eller kanskje en E36 325i, men fortsatt så blir jo både vekt og effekt forhold feil, vi burde gjerne satse mer mot en E34 535i, og da er det vel muligens at Supraen har et lite forsprang. Men i forhold til pris/vekt/effekt/årsmodeller så er vel det en ganske riktig bil å sammenligne med.

Supra MKIV kan vel kanskje sammenlignes E34 evt. E39 540i, eller gjerne 850i CSL.

Tror ikke det kun må fokuseres på 3 serien til BMW når det skal sammenlignes, da vekt/effekt forhold blir såpass feil som det blir.
3 serien kan vel heller sammenlignes med Mr2en.

Jeg har aldri kjørt noen BMW, så den første posten min tror jeg dere skal ta med en klype salt. :wink:

#79053  av @lpher

Tenkte på akkurat det samma sjøl Trille :D ...Supra'n er vel egentlig imellom M3 og 850 en plass...på mer enn ett område :)

@lpher

#79077  av KK-ma70

memo skrev:
sindrejl skrev:tull fra ende til annen.. en supra mk3 f.eks er deigete som fy.. likevel henger dem meget godt på en mr2 mk2.. som INGEN kan matche sving egenskapen til..
tull her og ja :lol:

hvis det hadde vært skikkelige sjåfører i bilene (noe det umulig kunne vært mtp. ditt utsagn), så hadde IKKE en supra mk3 klart å holde følge med en mk2. uansett hva du sier.

om den hadde klart det, så ville jeg ikke akkurat satsa på noe motorsport yrke for den sjåføren i mr2'en :wink:

og..kremt... "som "ingen" kan matche sving egenskapen til"...
1. hva ER egentlig en sving-egenskap?
2. om du mener kjøreegenskap, så tror jeg du må revurdere ditt syn på mr2 mk2...det er ikke noen supersportsbil som du kanskje tror, og den har mange konkurrenter når det gjelder kjøreegenskaper :)
mr2 92mod er den eneste mr2'n jeg har prøvd og den sitter noe sånn inn i helv... på veien. Vil nok kalle den en sportsbil med utrolige veiegenskaper. Tror Sindre vet at dette ikke er noen supersportsbil. Broren kjøre en sånn...Hei Chris:)(som jeg tilfeldigvis fikk låne en hel helg. Gliser og takker)Husk at dette er en 92MOD. vet ikke om det er noen bmw som er i samme klasse utenom M3 el. M-teck(hvis de kom så tilig)
MK3 Supra har jeg selv og kan uttale meg: dette er ingen sportsbil, men en sportcruiser. Kjøp nye sportsdempere og fjærer så begynner det å bli sportsbil. Jeg mener at amerikanerne har hatt litt påvirkning på disse bilene... Sports-sofa på hjul :D
hehe

MKiv supra kan jeg ikke utale meg om, har ikke prøvd den ennå... @lpher, ta hintet :wink:

MEN, Toyota er mere holdbare en BMW, hvis man ikke tenker på rust :D
Pappa jobbet på DAS Auto i tr.heim, 2 av 6el.7 mekanikere kjørte BMW. Resten kjørte japser av forskjellig slag.

At nyere BMW'er har gode kjøreegenskaper, kan ingen ta ifra de.
Har ikke kjørt så mange eldre BMW'er at jeg kan utale meg om dem.

Men dette er bare min mening så ikke skyt meg :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8