TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøreegenskaper pÃ¥ Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#79078  av eirikoo

@lpher:

Du får komme en tur til rudskogen da, så ser alle selv! :wink:

Jeg klarte ikke å holde godt følge med en Supra med noe trim når jeg kjørte 200'en jeg hadde før, men det ble nok likt rundt våler ca.

Supraen dro fra på slettene, men jeg tok den i svinga.

PÃ¥ f.eks Rudskogen tror jeg jeg hadde tatt den.

Med S2000 vet jeg ikke. Men hadde vært gøy å prøve!

#79080  av KK-ma70

Håper alle tenker på sjåførene i bilene, ikke alle kan kjøre selv om de tror det selv. Det finnes bare 1god sjåfør.. MEG :D

#79083  av mr.two

Har selv kjørt 94 m3 Gt og det var en artig bil som satt som et skudd på veien...men..dette er kanskje et sidespark, tviler ikke på at en Supra hadde dratt ifra en BMW når du hører hva gutta på bimmerforums sier om mr2 ! Klikk her

#79092  av @lpher

KK-ma70 skrev: MK3 Supra har jeg selv og kan uttale meg: dette er ingen sportsbil, men en sportcruiser. Kjøp nye sportsdempere og fjærer så begynner det å bli sportsbil. Jeg mener at amerikanerne har hatt litt påvirkning på disse bilene... Sports-sofa på hjul :D
hehe
ROTFLMAO :D
KK-ma70 skrev: MKiv supra kan jeg ikke utale meg om, har ikke prøvd den ennå... @lpher, ta hintet :wink:
Feck..vi har ikke gjort det nei? :D Remind me...når sommerhjula kommer på igjen da, will ya? :)

KK-ma70 skrev: MEN, Toyota er mere holdbare en BMW, hvis man ikke tenker på rust :D
Pappa jobbet på DAS Auto i tr.heim, 2 av 6el.7 mekanikere kjørte BMW. Resten kjørte japser av forskjellig slag.
Kan bekrefte akkurat dette....Bilradiospesialisten i Trondheim ligger rett ved (nå avdøde) Das Auto's lokaler :)
KK-ma70 skrev: At nyere BMW'er har gode kjøreegenskaper, kan ingen ta ifra de.
Har ikke kjørt så mange eldre BMW'er at jeg kan utale meg om dem.
BMW har grei vektfordelign på de fleste av sine modeller...drivhjulene i rett ende...og ikke enkleste sort hjulopheng..noe som somregel gir gode veiegenskaper :)
KK-ma70 skrev: Men dette er bare min mening så ikke skyt meg :roll:
LOL :D

@lpher

#79113  av chris

mr.two skrev:Har selv kjørt 94 m3 Gt og det var en artig bil som satt som et skudd på veien...men..dette er kanskje et sidespark, tviler ikke på at en Supra hadde dratt ifra en BMW når du hører hva gutta på bimmerforums sier om mr2 ! Klikk her
hehe, det var litt artig lesestoff :)
selv om det var noen typiske som bare MÅ skrive "min er best og ingen andre kan slå meg" opplegg.. :roll:

#79126  av @lpher

eirikoo skrev: @lpher:

Du får komme en tur til rudskogen da, så ser alle selv! :wink:
Nå er det ikke alle sammen som bor så langt sør at det bare er en liten svipptur da :D Så om jeg kommer til rudskogen...så blir det fordi jeg selv vil det...og ikke fordi jeg føler at noe må bevises overfor PS2/NFS folkene! LOL :D Lite trolig at jeg kommer til å kjøre der uansett...alt for mye tullinger utpå banen samtidig spørr du meg :D
eirikoo skrev:
Jeg klarte ikke å holde godt følge med en Supra med noe trim når jeg kjørte 200'en jeg hadde før, men det ble nok likt rundt våler ca.

Supraen dro fra på slettene, men jeg tok den i svinga.

PÃ¥ f.eks Rudskogen tror jeg jeg hadde tatt den.

Med S2000 vet jeg ikke. Men hadde vært gøy å prøve!
Sjåføren...og hvordan bilen er satt opp som avgjør...:)

@lpher

#79146  av eirikoo

@lpher skrev:Lite trolig at jeg kommer til å kjøre der uansett...alt for mye tullinger utpå banen samtidig spørr du meg :D
Neida, det er masse treff der som foregår rolig og organisert, om du har lyst til å sette noen på plass. :wink:

#79152  av @lpher

eirikoo skrev: Neida, det er masse treff der som foregår rolig og organisert,
Sikert...men de ikke spesielt mye nærmere midt-norge av den grunn vel?
eirikoo skrev: om du har lyst til å sette noen på plass. :wink:
Did i say that? :)

@lpher

#79181  av Kebab gud

jeg gidder ikke slenge meg på her bare for å irritere ..
og jeg har ikke noen erfaring med supra ..
men etter sånn jeg har forstått det er både MKIII og MKIV laget for det amerikanske markedet ..
og dere vet alle hva det vil si ...

(jeg tror det er på tide at jeg kjører en supra .. @lpher.. kan jeg låne din?)

#79203  av Zepticon

@lpher skrev: ..og skulle det finnes noen som er dum nok til fremdeles å tro på at supran ikke kan handle svinger...kan jeg, om ønskelig ta med vedkommende på en "liten runde" ....spypose IKKE innkludert :D
@lpher
Hehe... Flytter sansynligvis til Trondheim til sommern... skal studere...
Er det muligheter for en prøvetur i vidunderet? :D

#79248  av @lpher

Kebab gud skrev:
men etter sånn jeg har forstått det er både MKIII og MKIV laget for det amerikanske markedet ..
og dere vet alle hva det vil si ...
LOL :D Jeg må ærlig talt si at jeg skjønner ikke åssen planet dere har vært på :D

I de fleste SERIØSE biltester...foretatt i tidsrommet mkIV Supran var tilgjengelig....så var det ofte de aller aller værsteste den ble testet imot/sammenlignet med...Porsche 911/Corvette/RX7/3000GT/ZX300 og til og med en og annen Ferrari :D Rett og slett fordi den kunne hevde seg...og ikke minst i SVING! :D Faktisk så bra at den GRISEBANK biler som kostet det dobbelte! :D
Kebab gud skrev:
(jeg tror det er på tide at jeg kjører en supra .. @lpher.. kan jeg låne din?)
Hvis du er av den oppfatning at Supra TwinTurbo er en feit og lat bil laget KUN for det amerikanske markedet...og er totalt uduglig i sving...så tror jeg vi lar være :D

@lpher

#79249  av @lpher

Zepticon skrev:
Hehe... Flytter sansynligvis til Trondheim til sommern... skal studere...
Er det muligheter for en prøvetur i vidunderet? :D
Trondheim er studentby numero uno det vettu! :D Give us a call når du kommer...så får vi se :D

@lpher

#79253  av eirikoo

@lpher skrev: Hvis du er av den oppfatning at Supra TwinTurbo er en feit og lat bil laget KUN for det amerikanske markedet...og er totalt uduglig i sving...så tror jeg vi lar være :D

@lpher
Det er jo litt synd at vi ikke ser så mange Supraer på banene som kjører bra tider da, de blir jo brukt mest til drag eller show? Ikke at det er noe feil med det da, det er en superfeit bil.

Blir gjerne frakjørt av en jeg, det hadde vært en glede! :wink:

Men de veier endel? er det rundt 1600kg eller er jeg helt på jordet nå? Det er litt vekt å svinge rundt på..

#79254  av @lpher

Synes kanskje denne testen er SPESIELT interesant angående Suprans veigrep i sving :)

Hvis påstanden om at mkIV Supra'en er så sinnsykt UDUGELIG i sving hadde holdt vann...så måtte det bety at RX7, 300ZX, 3000GT og NSX er helt forjævlige det da? :D

@lpher
Vedlegg
mt793_10.jpg
mt793_10.jpg (118.62 kiB) Vist 577 ganger

#79257  av eirikoo

@lpher skrev:Synes kanskje denne testen er SPESIELT interesant angående Suprans veigrep i sving :)
skidpad er jo ikke så viktig test da, der gjør jo biler med brede dekk det bra, og man kan øke farten progressivt. Leste at en svær F150 pickup gjorde over 1G på skidpaden med brede dekk.

Men det som teller er å bytte retning kjapt, og må jo si at Supraen gjorde det godt i slalomen da.. imponerende..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8