TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lanzar cd-spiller.

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #80848  av @lpher
 
FireFox skrev: Damnit! venta meg et sånt svar om kenwood og kjøkkenmaskiner :P
Men kenwood er faktisk veldig bra på spillere
LOL :D MEN...jeg sa ikke at Kenwood var dårlig...gjorde jeg det? :D Jeg sa faktisk det stikk mottsatte....OGSÅ om kjøkkenmaskinene deres...de ruler! LOL :D DEN SISTE DÆR...får ingen sitere meg på :D ....for obvious reasons! :D
FireFox skrev: Hmm.. der må jeg si meg ganske uenig gitt.. focal er faktisk noe av det beste du får, dem har veldig pen og god lyd + at elementa tåler mye..
Jeg sa ikke at det var dårli...bare at det nå finnes bedre alternativer i tilsvarende prisklasser :) Det du sier om Focal stemmer ganske bra det :)
FireFox skrev: Dem har laaang erfaring med elementer og sammen med Audison som er "partnern" dems (som du sikkert visste) så har dem kommet kjempe langt i utviklinga.
Joda...men de er ikke alene er på den gode hi-fi jord you know :) Slik som det kan virke som av og til :D
FireFox skrev: lurer da litt på hva du syntes er meget bra elementer (innen bilstereo)??
Av de merker som er representert i norge pr idag...innefor "normale" prisklasser så er det nok, slik jeg ser det, RF og Focal som har noe av det beste du kan legge pengene dine i...pr.idag... :) Husk at ting skjer fort i denne bransjen.... :) Den som var konge på haugen i går...er ikke nødvendigvis på toppen av haugen i morra :D Den æren går ofte på rundgang :)

RF fks...på frontsett har ikke vært med å konkurert (skikkelig) i denne klassen før akkurat i de siste 3-4 årene :) ...og for å demonstrere hvor mye de virkelig vil bli best :) ....så kjøpte de likesågodt tyske MBQuart for å tilegne seg kunskap om "bil high-end" høytalere....med "europeisk" lyd :) ...noe som kommer tiydelig fram i årets sortiment av RF-høytalere :) Konkuranse fra blant annet Focal er vel sikkert en av årsakene til at de ønsker en vinkling mot "europeisk" lyd :) (igjen...dette gjelder frontsett) :)
FireFox skrev: Samme med JBL, dem er oxo meget bra på bass elementene
True...men for å være helt ærlig..så henger de nok litt etter Focal og RF...i frontsett-sammenheng ihvertfall :)

@lpher

 #80849  av @lpher
 
FireFox skrev: bare synd man betaler for å ha merket også.
LOL :D Ikke i noe større grad enn man gjør for produkter med fks Focal-logoen på :D

DEN myten kan jeg med andre ord avlive her og nå :)

@lpher
 #80896  av FireFox
 
@lpher skrev:LOL :D MEN...jeg sa ikke at Kenwood var dårlig...gjorde jeg det? :D Jeg sa faktisk det stikk mottsatte....OGSÅ om kjøkkenmaskinene deres...de ruler! LOL :D DEN SISTE DÆR...får ingen sitere meg på :D ....for obvious reasons! :D
hehehe må få sitere på den jeg assa :D La oss diskutere kjøkkenmaskiner istede :D tror ikke jeg har vært borti noe kenwood kjøkken utstyr, men kan egentlig ikke skjønne at det kan være noe spess bra :wink: men om du sier det så er det vell det :lol:

@lpher skrev: Jeg sa ikke at det var dårli...bare at det nå finnes bedre alternativer i tilsvarende prisklasser :) Det du sier om Focal stemmer ganske bra det :)
Nei du sa jo ikke det.. sorry :wink: , om det finnes bedre alternativer i tilsvarende prisklasser som focal.. hmm.. njo, det finnes jo værtfall like bra :wink: men nå er jeg focal fan da, må nesten over på PA eller inne elementer for å få bedre lyd når du kommer til de beste settene til focal(igjen min mening)

@lpher skrev: Av de merker som er representert i norge pr idag...innefor "normale" prisklasser så er det nok, slik jeg ser det, RF og Focal som har noe av det beste du kan legge pengene dine i...pr.idag... :) Husk at ting skjer fort i denne bransjen.... :) Den som var konge på haugen i går...er ikke nødvendigvis på toppen av haugen i morra :D Den æren går ofte på rundgang :)
True, selv om jeg har på følelsen av at Focal og RF kommer til å ligge på toppen en veeeldig god stund til :)

@lpher skrev: RF fks...på frontsett har ikke vært med å konkurert (skikkelig) i denne klassen før akkurat i de siste 3-4 årene :) ...og for å demonstrere hvor mye de virkelig vil bli best :) ....så kjøpte de likesågodt tyske MBQuart for å tilegne seg kunskap om "bil high-end" høytalere....med "europeisk" lyd :) ...noe som kommer tiydelig fram i årets sortiment av RF-høytalere :) Konkuranse fra blant annet Focal er vel sikkert en av årsakene til at de ønsker en vinkling mot "europeisk" lyd :) (igjen...dette gjelder frontsett) :)
Joa, MBQuart har bra hi-end komponentsett, selv om det kansje ikke er det merket som selger best/er mest kjent??.
At de er kjøpt opp av RF er jo helt topp, er jo bare bra at vi får sikkelig hi-end lyd i bilene etterhvert.. blir spennende å se hva de får til. :)


@lpher skrev: True...men for å være helt ærlig..så henger de nok litt etter Focal og RF...i frontsett-sammenheng ihvertfall :)
Jup, men nå sa jeg jo Bass element gjorde jeg ikke :wink: :D

 #80897  av FireFox
 
@lpher skrev:
FireFox skrev: bare synd man betaler for å ha merket også.
LOL :D Ikke i noe større grad enn man gjør for produkter med fks Focal-logoen på :D

DEN myten kan jeg med andre ord avlive her og nå :)
shhh! :P

BÃ¥de focal og rf er vell ganske like der 8)

 #80916  av chris
 
FireFox skrev:
@lpher skrev:
FireFox skrev: bare synd man betaler for å ha merket også.
LOL :D Ikke i noe større grad enn man gjør for produkter med fks Focal-logoen på :D

DEN myten kan jeg med andre ord avlive her og nå :)
shhh! :P

BÃ¥de focal og rf er vell ganske like der 8)
..og en haug andre merker ;)

 #80938  av Mr2Nyter'n;p
 
Kicker... Ugh... Glad vi er ferdig med den værste kicker-tida jeg... :D
 #81023  av @lpher
 
FireFox skrev: hehehe må få sitere på den jeg assa :D La oss diskutere kjøkkenmaskiner istede :D tror ikke jeg har vært borti noe kenwood kjøkken utstyr, men kan egentlig ikke skjønne at det kan være noe spess bra :wink: men om du sier det så er det vell det :lol:
I kid you not! :D
FireFox skrev: Nei du sa jo ikke det.. sorry :wink: , om det finnes bedre alternativer i tilsvarende prisklasser som focal.. hmm.. njo, det finnes jo værtfall like bra :wink: men nå er jeg focal fan da, må nesten over på PA eller inne elementer for å få bedre lyd når du kommer til de beste settene til focal(igjen min mening)
Yepp,,,smaken/baken etc :) Men...PA? :D
FireFox skrev: True, selv om jeg har på følelsen av at Focal og RF kommer til å ligge på toppen en veeeldig god stund til :)
Ikke umulig :)
FireFox skrev: Joa, MBQuart har bra hi-end komponentsett, selv om det kansje ikke er det merket som selger best/er mest kjent??.
Stemmer...det er nok en medvirkende årsak til at de lot seg kjøpe opp av RF :) MBQuart har slitt litt med businessen lenge de...bra HÅNDBYGDE produkter til ikke så ille priser egnetlig...er ikke nødvendigvis den mest lønnsomme i lengden dessverre :) Håndlagd betyr....mer arbeidskraf/flere ansatte..lite gjøres av maskiner...og slikt koster penger..IHVERTFALL i europa :D
FireFox skrev: At de er kjøpt opp av RF er jo helt topp, er jo bare bra at vi får sikkelig hi-end lyd i bilene etterhvert.. blir spennende å se hva de får til. :)
"samarbeidet" har allerede bært endel frukter det serru :D (det er snart 1,5-2 år sia RF kjøpte dem)

Her er det jeg bruker sjøl idag :) ...og jeg kunne tenkt meg å høre det frontsettet som spiller penere...UTEN å ofre muligheten til å tåle å spille høyt også :D http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=959
Pr i dag tror jeg konkurentene til dette settet er few and far between gitt :D

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=954
Mens dette er lillebroren..som er litt mer humant priset :D ...og som av den grunn vil bli volum-hi-end-modellen :)
FireFox skrev: Jup, men nå sa jeg jo Bass element gjorde jeg ikke :wink: :D
Whoops...gikk meg hus forbi det :D

@lpher

 #81024  av @lpher
 
Mr2Nyter'n;p skrev:Kicker... Ugh... Glad vi er ferdig med den værste kicker-tida jeg... :D
LOL :D You and me both pal :D Kicker og CV's Stroker kunne jeg spart meg for ja :D

@lpher

 #81065  av FireFox
 
Skal ikke se bort ifra at jeg skal en tur opp til trondheim snart, å besøke noen venner av meg der...
Da kan jeg jo stikke innom dere en tur.. kansje få høre på lyden i bilen din @lpher? :roll: :wink:

Så kan jo du få høre på lyden i bilen min.
(Kjører demo bil)
Solid Audio og Xelent.. meget bra det oxo :)

 #81068  av Mr2Nyter'n;p
 
Herved stilles bilen min til disp som demobil! GÃ¥ ikke glipp av dette tilbudet folkens... This car is worth it's weight in gold, now i trust U to make it even heavier! *annonseModus* :D

 #81077  av @lpher
 
FireFox skrev:Skal ikke se bort ifra at jeg skal en tur opp til trondheim snart, å besøke noen venner av meg der...
Da kan jeg jo stikke innom dere en tur.. kansje få høre på lyden i bilen din @lpher? :roll: :wink:

Så kan jo du få høre på lyden i bilen min.
(Kjører demo bil)
Solid Audio og Xelent.. meget bra det oxo :)
Shure thing :D Du får si ifra når du tenker deg hit da? :)

@lpher

 #81083  av @lpher
 
Mr2Nyter'n;p skrev:Herved stilles bilen min til disp som demobil! GÃ¥ ikke glipp av dette tilbudet folkens... This car is worth it's weight in gold, now i trust U to make it even heavier! *annonseModus* :D
LOL :D

Jeg har faktisk ett lite tips til dere som kan tenke dere å finne på noe i denne retningen...mer info i egen tråd her: :D
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=81082#81082

@lpher

 #81118  av FireFox
 
Mr2Nyter'n;p skrev:Herved stilles bilen min til disp som demobil! GÃ¥ ikke glipp av dette tilbudet folkens... This car is worth it's weight in gold, now i trust U to make it even heavier! *annonseModus* :D
Hmm... lyst til å kjøre demo bil?
Kan sikkert få til noe da, hvis du er intresert... :)

 #81120  av FireFox
 
@lpher skrev:
FireFox skrev:Skal ikke se bort ifra at jeg skal en tur opp til trondheim snart, å besøke noen venner av meg der...
Da kan jeg jo stikke innom dere en tur.. kansje få høre på lyden i bilen din @lpher? :roll: :wink:

Så kan jo du få høre på lyden i bilen min.
(Kjører demo bil)
Solid Audio og Xelent.. meget bra det oxo :)
Shure thing :D Du får si ifra når du tenker deg hit da? :)

@lpher
Skal gjøre det :)

 #81150  av Mr2Nyter'n;p
 
FireFox skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Herved stilles bilen min til disp som demobil! GÃ¥ ikke glipp av dette tilbudet folkens... This car is worth it's weight in gold, now i trust U to make it even heavier! *annonseModus* :D
Hmm... lyst til å kjøre demo bil?
Kan sikkert få til noe da, hvis du er intresert... :)
Ohh! Veldigveldig lyst igrunn... Fått tenkt litt over det nå.. :D Send en pm om hva du kan få til davel? :P :P :P