TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hadde vert greit :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #81604  av Skylar

elsker supra mn vet ikkje så mye teknisk om de forskjellige mordellene så det eg håpte på va om noen hadde giddet å nevne pris og motor og ulemper og slike ting med supraene...

og eg tør ikkje engang å tenke på forsikringene men hadde noen giddet å nevnt ka de betaler...

lurte nemelig på om eg sku inportere en til neste år mn vet ikkje helt ka type og kem eg ska henvende meg til...

takker :)

#81611  av Andreazz

Forsikring er ikke noe problem! Jeg har en 88mod MK3 Turbo registrert på meg selv..
Jeg er 20år, har 30%bonus og betaler 9800kr i året for minikasko med en kjørelengde på 8000km.. Dette er for en avtale ho Sparebank1 Forsikring :D
Tror ikke det finnes mange andre sportsbiler med stor motor som kan måle seg med den prisen 8)

#81614  av Skylar

sjekket gjensidige.no ...

der va det ikkje konkret ka type supra det var da mn eg skrev 1994..
tok 10 000 i kjørelengde og 12 000 i egenandel..full kasko uten leiebil..
og med 20 % bonus...

eg fikk det beregnet til litt over 12 000. .. syntes dette hørtes veldig lite ut for en sånn bil..

mn er jo noe som heter at kræsjprosenten på denne bilen ikkje er så høy :)

#81620  av Andreazz

Han i banken hos meg å sa at det ikke var noe forskjell på utgave og årsmodell.. Men, men bare greit for oss det!! Tror nokk statistikken er en årsak til den lave forsikrings summen ja.. Og statistikken må vi fortsette å holde sånn :wink:

#81621  av Skylar

hehe ja sant det :) eg ska jo ha råd når den tid kommer at eg og kjøper meg en aldrig så liten supra :)

mn det som irriterer meg noe sinnsykt er at eg allerede vert hvordan den ska se ut så no venter eg bare på at det neste 1.5 året ska gå himla fort :)
 #81628  av 2fast4u

Skylar skrev:elsker supra mn vet ikkje så mye teknisk om de forskjellige mordellene så det eg håpte på va om noen hadde giddet å nevne pris og motor og ulemper og slike ting med supraene...

og eg tør ikkje engang å tenke på forsikringene men hadde noen giddet å nevnt ka de betaler...

lurte nemelig på om eg sku inportere en til neste år mn vet ikkje helt ka type og kem eg ska henvende meg til...

Betaler 6.000.- i året for full kasko, 70% bonus og 16.000 km i året, forsikringen er ikke så ille på disse bilene,
men kan vel variere mye fra selskap til selskap. Har selv Gjensidige Nor.

Står en del svar på dine spørsmål på denne linken:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ght=#25303

:wink:
 #81650  av @lpher

Skylar skrev:

Som sagt i plenty av andre tråder her...ingen ting å spekulere på...bare å begynne å spare :D

@lpher

#81779  av Mr2Nyter'n;p

Skylar skrev:sjekket gjensidige.no ...

der va det ikkje konkret ka type supra det var da mn eg skrev 1994..
tok 10 000 i kjørelengde og 12 000 i egenandel..full kasko uten leiebil..
og med 20 % bonus...

eg fikk det beregnet til litt over 12 000. .. syntes dette hørtes veldig lite ut for en sånn bil..

mn er jo noe som heter at kræsjprosenten på denne bilen ikkje er så høy :)
Men er du under 25 år nekter dem jo å forsikre bilen på deg, så da kan det jo bare være så billig som bare det.. Hjelper lite.. Selv hatt en litt skuffende opplevelse med Gjenstridige..

#81802  av ST205RR

hadde en supra MA70 forsikret hos gjensidige og spurte hvor mye differanse det ble til en 94 suprt TT, og det ble samme prisen !!
var 23 år da,men ingen problem å få den forsikra, mener jeg betalte ca 6000 med kasko og 70%

#81906  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Og jeg er 21 med en snill liten mr2 og 70% bonus... Og jeg får ikke forsikre bilen min der? Er dem så kronglete ang det der, tør jeg ikke tenke på hvordan dem er ved en forsikringssak.