TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av giver til oljetrykk/oljetemp mÃ¥ler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #86494  av beck

Hei!

Har kjøpt inn oljetrykk/oljetemp måler av den "billige" typen (AutoGauge) og med der fulgte det jo alt man trenger bortsett fra gode råd :D

Hvor er beste sted å montere giverne til disse to instrumentene? Er det noen "enkel" måte å gjøre dette på som for eks ikke involverer å måtte inn med noe i for eks bunnpanna som jeg leser mye om.

Kunnskapen er vel så der så skal vel få det til ihvertfall med et par råd på veien. Og bilen er forøverig en GT4 (ST185).

Under er to bilder av hvordan "svineriet" ser ut.

Bilde
Bilde

#86513  av T23 Turbo

Olietryk kan du sætte i et t-stykke ved den orginale olietryk kontakt.Hvis du skal bruge olietemperatur til noget skal føler sidde i bundkar.
MVH Finn.

#86576  av Gjertsen

Det der var mye dilldall..
på min gamle cs så var det enkel montering av olje trykk. mens olje temp ble litt værre.
som finn sa så må du ta olje temp fra bånnpanna...
skal se om jeg har non bilder av en av tinga.

Hadde vist bare bilde av olje trykket.

Den skal plaseres under IC'n på høyre side.
bruk søk funksjonen på mere. har nemmelig skrivd om dette før.

Ang temp måleren. så har jeg borra hull i bånnpanna, og kjøpt en kobberkobling som passa på gjengene til tempen. også sveisa dette fast i bånnpanna. og tetta med varmebestandig silocon.
fikk en mekaniker til å gjøre det. og det funker temmelig bra...
lykke til.
Vedlegg
motor 003.jpg
motor 003.jpg (44.34 kiB) Vist 1862 ganger

#88326  av Tor

Gjør det hele mye lettere og kjøp en adapter som du setter mellom oljefilteret ditt og motorblokka :) Uttak for oljetemp og trykk på den :)

#88343  av beck

Er det plass til en sånn adapter på GT4'en? Det er jo rimelig trang rundt filteret der. Tips om hvor sånt kan kjøpes?

#88606  av GT4 CS

beck skrev:Er det plass til en sånn adapter på GT4'en? Det er jo rimelig trang rundt filteret der. Tips om hvor sånt kan kjøpes?
Crazy tuning har slike, ser bra ut også. Mener prisen var på rundt 600kr jeg. Og ja er ganske sikker på at du får plass til den, mulig du må modde litt på kjøletunellen til dynamoen din.

#88628  av beck

Crazy Tuning har vel så vidt jeg vet lagt ned sjappa. Du har ikke noe navn på den så jeg kan finne den en annen plass. 600kr var jo ikke noe upris for en sånn del.

#88636  av GT4 CS

Er fra GREEDY den de har, de selger ut det de har på lager, så ta kontakt med dem og hør. Kan jo hende de har noen liggenes, skal se om jeg finner bilde av den jeg.

#88750  av T23 Turbo

Hvis du skal bruge olietemperatur til noget ville jeg stadig sætte den i bundkar.
Men det er selvfølgelig op til en selv.
MVH Finn.

#88753  av T23 Turbo

Har lige taget billede af min egen.:-)
MVH Finn.
Vedlegg
PICT0061.JPG
PICT0061.JPG (375.71 kiB) Vist 1543 ganger