TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fersk eier av '90 mod GT4!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #92869  av grimfer

Jeg har for første gang kjøpt meg en "artig-bil", for å feire min nyvunne single-tilværelse.

Ei rød dame med stressvifte og vippelykter. Kommer til å mase mye på dere andre om ting & tang som gjelder denne! :D
 #92872  av sindrejl

grimfer skrev:Jeg har for første gang kjøpt meg en "artig-bil", for å feire min nyvunne single-tilværelse.

Ei rød dame med stressvifte og vippelykter. Kommer til å mase mye på dere andre om ting & tang som gjelder denne! :D
Gratulerer! :D Ja mas ivei .. thats what this forum is all about

Nb.. BILDER!? .. vi vil se bilder! :D

#92875  av GT4 CS

Lekkert, man kan liksom ikke gjøre et bedere bilkjøp for og leke med :)
Ikke sett bilen din før jeg oppdaget den ikveld. Kjører gjennom skedsmokorset nesten hver dag. Ser iallefall utrolig pen ut bilen din :)
Synes jeg spåtta noen elektroniske kosehjelpemiddler i bilen din og jeg, eller så jeg feil??

#92881  av Kjelliken

:D Grattis med ny bil og velkommen inn her i varmen. det er bare og komme med spørsmål så får du nok garantert svar fra alle kanter her inne.. :wink:

#92887  av ErikG

Grattis med grom bil, specs??? Bilder??

#92892  av GT_rider

Gratulerer. We want pics :D
 #92911  av grimfer

Takk for glimrende velkomst, hele gjengen!

1. Bilder kommer om ikke lenge!
2. Bilen er på langt nær original, bortsett fra demperne.
3. Det som så ut som fine elektroniske hjelpemidler, var nok helst bare en gammel cd-skifter kontroll. Kobla til stereoanlegget via radiokanal. Ikke særlig sexy.
4. Planer: JA!

Forrige eier skal jobbe litt med den i påskeferien. Det er en "dødgang" i drivverket et sted, så det må skiftes noe plukk...

Jeg tror det er mulig at dette blir et langtidsprosjekt, med både nye hjul, stæsj i motorrommet, stereo og lakkering. Etter hvert!

Vil ganske snart montere grøftelys, slik at jeg kan kjøre med lyktene nede på dagtid! (Har sjekka med Biltilsynet, og de mente det måtte gå bra) :)

Ellers: kan noen gi meg noen tips på hvor jeg bør begynne under huven?

#92924  av GT4 CS

Et stort tips må være og handle seg nye plugger som er en grad kaldere, kjøpe boost controller,fuel cut defenser,open air filter kit, ( har tilfeldigvis et liggenes :) )Med dette så kan du skru opp ladetrykket litt, mener de ligger på rundt 0,95bar med disse mods for de som har GT4, arester meg her noen om jeg tar feil. Så er det ny eksos hele veien som gjelder, men en enkel mod er at du fjerner cat, den er så tett at du ikke vil tro det, bank ut innmaten, bilen din klarer nesten 100% sikkert EU kontrollen for det. Og skulle du trenge en cat kan du låne min gml til formålet.
Vet ikke eksakt hvor mye hk du øker med disse mods jeg, men tipper på at du får ca 35hk++ ved og øke til 0,95 bar med k&n og fjerne cat i tilegg :) Ikke glem og kjøp deg en ny turbotrykks måler da, den orginale er noe jallamekk jeg er ganske så sikker på at toyota kjøpte et større parti fra biltema en gang på slutten av 80 tallet.

#92927  av Tor

Grattis med supertøff bil. Jeg kan love deg at du ikke kommer til og bli skuffet over kjøpet ditt. Skulle det oppstå problemer er http://www.ts-ogn.no her som alltid. Har selv fått hjelp til mye her inne :)

#93013  av Neemi

Grattis og velkommen :)
Godt å se enda et menneske i nærområdet!
 #93019  av grimfer

Dette er kjempegreier.

Snakker om bra velkomst!
Takk til alle som har "stukket innom"!

GT4 CS: Hva slags plugger snakker vi om, egentlig? Min mekke-erfaring begrenser seg stort sett til noe mislykkede eksperimenter med gressklippermotorer...

Boost controller, fuel cut defenser turbotrykksmåler: Hvor mye koster dette sånn ca? Og finnes det noen leverandører som er å foretrekke? Og hvor mye vil du ha for open air filter kittet ditt?

:D Maset er i gang, og det tar ikke slutt ennå...

Forresten: Jeg har et par spørsmål som gjelder småknirk med bilen:
1. ABS-lampa lyser av og til. Særlig med det samme bilen startes, og det kan vare en stund før den slukkes. Hva kan det være for noe?
2. Clutchen "henger" litt, særlig når det blir mye småkjøring i kø. Er det noe som er vanlig?

Tusen takk for glimrende innspill så langt!

#93021  av grimfer

Neemi skrev:Grattis og velkommen :)
Godt å se enda et menneske i nærområdet!
Jepp! Takk skal du ha! Vi ses nok, tenker jeg! :D :D

#93039  av Insainz

Grattis med en nydelig bil :)

#93043  av GT_rider

ABS-lampen, kan nok kanskje ha sammenheng med en litt ustabil føler.
 #93158  av GT4 CS

grimfer skrev:Dette er kjempegreier.

Snakker om bra velkomst!
Takk til alle som har "stukket innom"!

GT4 CS: Hva slags plugger snakker vi om, egentlig? Min mekke-erfaring begrenser seg stort sett til noe mislykkede eksperimenter med gressklippermotorer...

Boost controller, fuel cut defenser turbotrykksmåler: Hvor mye koster dette sånn ca? Og finnes det noen leverandører som er å foretrekke? Og hvor mye vil du ha for open air filter kittet ditt?

:D Maset er i gang, og det tar ikke slutt ennå...

Forresten: Jeg har et par spørsmål som gjelder småknirk med bilen:
1. ABS-lampa lyser av og til. Særlig med det samme bilen startes, og det kan vare en stund før den slukkes. Hva kan det være for noe?
2. Clutchen "henger" litt, særlig når det blir mye småkjøring i kø. Er det noe som er vanlig?

Tusen takk for glimrende innspill så langt!
Er snakk om tennplugger til bilen din som er 1 grad kaldere en de orginale, skal fine frem noen nr til deg på plugger. Vet mange kjører med iridium plugger her inne, selv har jeg prøvd champion med godt resultat, halo plugger med 150000km garanti, byttet på mistanke uten grunn. Og nå sitter det av alle ting plugger til audi sin imsa motor i bilen min som er justert for min motor, de funker utrolig bra. Er det du som har bygget denne gressklipperen :lol: En ting jeg lurer på da, separerte blokka og toppen seg hehe.
Boost controller koster rundt 1000kr++ men kjøp ikke bleed valve,turbotrykksmåler koster deg ca 1500kr, fuel cut defenser kan jeg få laget til deg så den koster deg ikke mange kronene i deler :)
Open air filteret skal du få for 350kr om du vil ha.
Det er jo ved og mase man lærer da :D
Ang ABS problemet ditt høres det ut som en kranglete føler, vi kan ta en diagnose test på den en dag om du vil. Så får vi opp feilkode og slipper og lete mer en nødvendig.
Clutchn din høres jo veldig ut som om du har luft i systemet ditt, vil anbefalle deg og bytte veske og lufte systemet orntlig, dessuten er det deler du kan smøre opp for og bli kvitt problemet. Kan sikkert hjelpe til med det og om du vil. Hadde samme problemet med min og fikset problemet ved og bytte veske,lufte og smøre opp :D
Akkuratt hvor du bør handle deler best og billigst vet jeg ikke, men det er det andre her inne som gjør. Ang turbotrykksmåler så styr unna "biltema"målere :wink:
Vedlegg
20041037513_gressklipper.jpg
20041037513_gressklipper.jpg (36.24 kiB) Vist 1411 ganger