TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bilen min er høyere pÃ¥ den ene siden

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #98082  av Dalan
 
Når jeg skiftet over til sommerdekk nå i helgen, så merket jeg at bilen min er høyere på høyre side foran.
Gapet mellom hjulet og hjulbuen er over 2 cm større på høyre side foran enn det er på venstre :? Det er omtrent som om det skulle vært original-fjærer på høyre side og Eibach fjærer på venstre..
Så nå også på et bilde at det må ha vært sånn i vinter, men det har jeg ikke merka noe til..

Noen som har noe forslag til hva det kan være, før jeg begynner å demontere fjørbein og hele pakka?
Lurer på om det kan ligge no oppi der og tulle til litt..
Får se på det iløpet av kvelden, men hadde vært fint med noen kreative forslag :)

 #98091  av sexten
 
Den forrige eieren var kanskje meget overvektig :roll:
Neida, jeg vet ikke. Men høres ut som en gåen demper for meg da.

 #98094  av GT4 CS
 
Knekt en ring i ene fjæra?

 #98099  av Dalan
 
Men blir bilen høyere om en demper er gåen eller en ring i fjæra er knekt a?
Problemet er altså at bilen er høyere enn den var før vinter'n..

 #98107  av sindrejl
 
om dempern går blir bilen lavere på ene siden.. jeg hadde en frossen demper ene siden bak og den så blodsenka ut på den sia :P

 #98117  av GT4 CS
 
Om en ring i fjæra knekker blir bilen litt lavere der ja, knakk fjæra på en vectra jeg hadde en gang, skal sies at det var en mildere tøff landing bilen hadde etter litt for stor fart over en bakketopp :lol: Men fjærer kan knekke selv om du ikke hopper med den.

 #98130  av Morten
 
Kan den ene fjøra ligge litt vridd slik at den ikke står nedi sporet sitt? Eneste jeg kan komme på på sparket som kan tenkes å føre til høyere bil.. :?

Ellers bør du vel sjekke begge sider i tilfelle det skulle vise seg at det er den lave siden det er noe muffins på?

 #98136  av cameleon
 
Underlaget var vel ganske flatt håper jeg :wink:

 #98137  av Dalan
 
Morten skrev:Kan den ene fjøra ligge litt vridd slik at den ikke står nedi sporet sitt? Eneste jeg kan komme på på sparket som kan tenkes å føre til høyere bil.. :?
Det kan hende det altså, skal jekke opp og sjekke begge sider i kveld.

Skal sjekke begge sider ja, men det er den høye siden det er no muffins med, for på den andre siden er den like lav som den var sist jeg hadde på sommerdekk.
cameleon skrev:Underlaget var vel ganske flatt håper jeg :wink:
Hehe, jada, har testa det flere steder ;)

 #98218  av AndreasH
 
hvis det er noe galt med venstre bak som gjør at den er lavere der, vil den vel bli høyere foran til høyre - iogmed at den er tyngst bak..

 #98246  av ScadamiCa
 
Min celica er 0.5cm høgere på den ene sida fremme :?
vet den ene demperen e kaputt. håper det blir bedre når jeg får byttet dem

 #98281  av Dalan
 
Øhm, nå når jeg fikk rulla den inn i garasjen så var den plutselig høyere på andre siden.. :shock:
Kaaanskje på tide å vurdere å bytte dempere ja.. :D

 #98289  av Master
 
Hadde en gåen demper fremme på høyre side på min gammelbil. den var i tillegg senka 45mm fremme, og dette førte til at hjulet tok i skjermen i dumper samt at bilen var lavere på den siden... i tillegg laga den ulyder. Bytta til KYB AGX dempere over hele bilen fiksa de problemene :) og bilen ble en drøm å kjøre etterpå!! anbefales. 3000 kr fra usa. ferdi levert

 #98292  av Dalan
 
Master skrev:Bytta til KYB AGX dempere over hele bilen fiksa de problemene :) og bilen ble en drøm å kjøre etterpå!! anbefales. 3000 kr fra usa. ferdi levert
Blir det snart på meg også nå, så får håpe "onkel fikse karosseri og lakk problemer" er snill med meg så jeg kan få råd til de litt kjapt.. :D
Sjekka pris på de før i dag, 3022,- ble det med daværende kurs, 120$ i frakt og 25% moms.. ;)
Da går det ikke an å la vær :D