TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dumpventil

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #97919  av ErikG
 
Du hører ikke WG lyden ettersom den er kjørt i eksosen. Du kan ordne det ved og splitte eksos og wg ved turbo og la wg gå ut i fri luft. Da får du den gromme lyden.

På 200sx er det sånn org, det er nesten fetere og ikke lade så mye slik at du ikke får dump lyd, men wg lyd. Er sånn klapperslange lyd. Sinnsykt kult

 #97932  av sleeper
 
ErikG skrev:Du hører ikke WG lyden ettersom den er kjørt i eksosen. Du kan ordne det ved og splitte eksos og wg ved turbo og la wg gå ut i fri luft. Da får du den gromme lyden.

På 200sx er det sånn org, det er nesten fetere og ikke lade så mye slik at du ikke får dump lyd, men wg lyd. Er sånn klapperslange lyd. Sinnsykt kult

får det uten og skille eksosen jeg! WG bråker MYE på bilen min ivertfall! (du kan få høre det på et av sommerens treff hvis du vil :D )
behøver ikke lade noe serlig før den kommer engang! :D

 #98007  av jostein_loenning
 
Blir ektern wg paa meg no, daa tenke eg vi faar fram golyden ja :twisted:

 #98096  av GT4 CS
 
Den wg lyden kommer av at du sender luft tilbake mot luftfilter, sjelden du får den lyden om du ikke har et åpent filter.
Ang montering av luftfilter må du kjøpe deg en liten stålplate som du lager et høl i slik at den passer på luftmassemåler, så kjøper du et stålrør som du sveiser fast i plata slik at du får skrudd fast luftfilteret ditt, bare og få tak i en som sveiser så er det gjort på kort tid :D

 #98157  av sleeper
 
GT4 CS skrev:Den wg lyden kommer av at du sender luft tilbake mot luftfilter, sjelden du får den lyden om du ikke har et åpent filter.
Ang montering av luftfilter må du kjøpe deg en liten stålplate som du lager et høl i slik at den passer på luftmassemåler, så kjøper du et stålrør som du sveiser fast i plata slik at du får skrudd fast luftfilteret ditt, bare og få tak i en som sveiser så er det gjort på kort tid :D

Nå er jeg ikke helt sikker på dim på luftmålern til cs men det jeg gjorde på st162 celican som jeg hadde var og kjøpe adapter til en pug mi16 motor! den passer rett over! :D :D

 #98160  av celicapower
 
sw20 skrev:går det ann å få san kvitre lyd på en mr2?????

SAN....PHUHUHUHUSSS....

EHHHHH..... SJØNN KA E MEINA DA FOLKENS...


en bailey evo ventil er en flaffre ventil og den lager bra lyd har testa på en sierra turbo is og då kjørte me bare på 0,5 bar og den hørte du gått [/list]

 #98161  av GT4 CS
 
Og det beste av alt er at dump ikke fører til noen feil på eu kontroll, var og sjekket istad da jeg bestilte time til okntroll, må bare ta av spacere først, de var litt for breie til at det var lov :roll:
Er iallefall større åpning i luftmassemåler til en carlos, og kontakten er og forskjellig.

 #98302  av grimfer
 
sleeper skrev:Nå er jeg ikke helt sikker på dim på luftmålern til cs men det jeg gjorde på st162 celican som jeg hadde var og kjøpe adapter til en pug mi16 motor! den passer rett over! :D :D
Er det noen som kan si emg om denne adapteren passer til st185 også?

 #98433  av ErikG
 
Og det beste av alt er at dump ikke fører til noen feil på eu kontroll, var og sjekket istad da jeg bestilte time til okntroll
Her på Toyota har de fått beskjed om at dump ikke er lov, må da ha resirkulerende stille dump for og få det godkjent. Fått også feil på dette på biltilsynet...

 #98435  av GT4 CS
 
ErikG skrev:
Og det beste av alt er at dump ikke fører til noen feil på eu kontroll, var og sjekket istad da jeg bestilte time til okntroll
Her på Toyota har de fått beskjed om at dump ikke er lov, må da ha resirkulerende stille dump for og få det godkjent. Fått også feil på dette på biltilsynet...
Da er det mye forskjellig info ute og går, enkleste da er vel og spørre da man ringer og bestiller time. Bare si at jeg har hørt rykter om eller noe.

 #98549  av Kaizern
 
Dette landet her begynner å bli tåpelig.. Er snart ikke lov til å puste uten å betale avgift på lufta..

 #98705  av grimfer
 
Var på speedparts for et par dager siden og kikka på en turboXS dumpventil.

Dette er en resirk-ventil... Men jeg vil forsikre meg om at jeg får den rette lyden! Det trenger ikke å pipe og bråke som et lokomotiv, men et skikkelig "sukk" må det vel være? :roll:

Er luftfilter løsningen? Jeg begynner å lure nå. Jeg kan ikke sveise! :cry:

 #115370  av TheStig
 
gt4 cs fortalte jo lenger opp at XS ikke er å anbefale pluss at han sa at man ikke trenger å sveise.. Bare å kjøpe en slik slange med utgang til dump

 #115466  av cs2451
 
eGtTurbo skrev:gt4 cs fortalte jo lenger opp at XS ikke er å anbefale pluss at han sa at man ikke trenger å sveise.. Bare å kjøpe en slik slange med utgang til dump
denne tråden bgynner jo å bli litt gammel nå da.. :?

 #115491  av TheStig
 
er det ikke bedre å ta opp gammle tråder som er om samme tema som det man lurer på? På den måten får man mye av relevant info sammlet en plass istede for spredt utover utallige små tråder..... :)